Podnikanie s detskou radosťou
Každé dieťa sa vo svojej knižke stane hlavným hrdinom alebo hrdinkou. Príbeh je od prvej do poslednej stránky napísaný tak, že je v ňom meno dieťaťa a v úvode fotka a venovanie. Tento koncept sme vytorili hneď od začiatku a postupne k tomuto nápadu pribudli pokročilejšie možnosti. Je to napríklad aplikácia pre individuálne ilustrácie hlavného hrdinu podľa priania zákazníka aj ďalšie produkty, ako sú Montessori didaktické hračky Motanice alebo puzzle a leporela.
V čom je podľa vás koncept zaujímavý pre nových franšízantov?
Dôležitou konkurenčnou výhodou Modrého slona je, že všetky tituly vydavateľstva boli vytvorené pre naše vydavateľstvo a nie je možné ich kúpiť inde, v inej distribučnej sieti. Pre franšízantov je tento koncept atraktívny premyslenosťou celého zážitku obdarovania – od nápadov na príbehy cez individuálne spracovanie, kvalitnú výrobu až po darčekové balenie. Cestu k zákazníkom už prešliapal franšízor a teraz stačí dostať tento nápad medzi nových zákazníkov.
Ako sa darí Modrému slonovi na Slovensku? Čo chystáte, ako sa darí budovať sieť?
Momentálne sme na úplnom začiatku vyhľadávania partnerov pre spoluprácu s našou firmou na Slovensku. Avšak sa nám darí prevádzkovať slovenský e-shop z Českej republiky. Na tohtoročnú sezónu pripravujeme novinky v oblasti personalizovaných kníh a tiež chystáme úplnú novinku, ktorá na slovenskom trhu chýba, rodinný plánovací kalendár s personalizáciou.
Ak sa niekto chce stať franšízantom, je to otázka plného pracovného vyťaženia, alebo možno aktivitou doplniť aj iné podnikanie či prácu? Prípadne aké?
Hľadáme kandidátov, ktorí majú blízky vzťah k deťom a zaujímajú sa o rozvoj a vzdelávanie detí. Kandidátom môže byť napríklad učiteľ či učiteľka, prevádzkovatelia záujmových krúžkov pre deti, ale aj ktokoľvek iný s blízkym vzťahom k deťom a literatúre. Určite je teda možné kombinovať prácu alebo podnikanie s franšízou s Modrým slonom. Ideálne je začať ako s doplnením k inej súvisiacej profesii.
Čo čaká zájemcu o vlastnú franšízu? Ako dlhý je čas od nápadu k vlastnej činnosti?
Záujemca môže začať v podstate okamžite po preškolení a zoznámení sa s produktmi, ktoré na našom e-shope ponúkame a ktoré dokážeme vyrobiť.
Čo všetko je úlohou franchisanta?
Franšízant má za úlohu oslovovať potenciálnych klientov, či už z radov rodičov, starých rodičov, škôl či škôlok. V tomto prípade sa bavíme o ponuke personalizovaných produktov. Ďalšou úlohou je oslovovanie klientov s ponukou B2B segmentu, teda ponuka tlače rôznych materiálov (vizitiek, plagátov, letákov, brožúr). Máme veľmi prepracovaný marketing, na ktorý sa franšízant môže napojiť. V tomto mu dokážeme výrazne pomôcť.
Koľko franšíz môže byť na Slovensku?
V každom kraji alebo časti Slovenska môže byť jeden zástupca, ktorý bude reprezentovať našu firmu v tejto oblasti. Počet teda nie je obmedzený.

Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
V roku 1998 sa vydavateľstvo Modrý slon rozhodlo motivovať české deti na čítanie pomocou personálnych kníh. Jeho majiteľ Marek Halfar prezradzuje, ako sa im darí s franšízou v zahraničí.
Že uspieť s franšízami je možné i v zahraničí, dokladá Modrý slon. Internetové knižné vydavateľstvo sa pripravuje na expanziu do ďalších krajín.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.