Práca, zisk aj zábava
Cieľom vzdelávacieho programu Edukido je zabaviť a ďalej rozvíjať deti vo veku 3 až 10 rokov. Prostredníctvom zábavy, ktorú na pravidelných kurzoch zažijú aj vďaka kockám Lego, sa im otvára svet poznania všetkého okolo nás – prírody, techniky i vedy. Franšízoví partneri tejto siete okrem týchto kurzov organizujú aj najrôznejšie workshopy v školách a škôlkach, tábory zamerané na konkrétne témy alebo narodeninové oslavy. To všetko im prináša nielen dobrý pocit zo zmysluplnej práce, ale aj možnosť podnikať s osvedčenou značkou.
„Tradičný model vzdelávania spočíva v tom, že deti dostávajú pokyny a informácie od rodičov a učiteľov a skôr ich nasledujú, než aby skúmali. My sa snažíme, aby deti skúmali a učili sa prostredníctvom hry. Vyvinuli sme 350 rôznych scenárov na cvičenie v skupinách, ktoré učia deti objavovať a spolupracovať," hovorí zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Edukido Piotr Szczepkowski, ktorý sa predtým podieľal na rozvoji inej podobnej franšízy, ale chcel vytvoriť vlastnú franšízu, ktorá by sa poučila z najlepších skúseností ostatných, ale vyhla by sa niektorým úskalím, ktoré videl.
Dôležité rozhodnutie
Preto v roku 2016 založil vlastný podnik a o dva roky neskôr už mal prvých franšízantov. V súčasnosti má Edukido len v domácom Poľsku 58 franšíz a teraz sa prostredníctvom master-franšízových licencií rozšírilo na Balkán, konkrétne do Chorvátska a Severného Macedónska. „Rast je teraz najrýchlejší v balkánskych krajinách," priznáva Szczepkowski. Podľa neho je to preto, že ide o región, ktorý má najviac čo doháňať v porovnaní so zvyškom Európy a je menej zasiahnutý citlivosťou súčasného konfliktu na Ukrajine. Zároveň však u ľudí v regióne nachádza mnoho energie a odhodlanie zabezpečiť svojim deťom lepšiu budúcnosť.
Podľa zakladateľa franšízy je jednou z najväčších pridaných hodnôt, ktorá upútava pozornosť potenciálnych franšízantov, paušálna štruktúra franšízových poplatkov. V prvých mesiacoch prevádzky musí franšízant zaplatiť symbolický franšízový poplatok vo výške približne 40 eur, ktorý sa po niekoľkých mesiacoch zvýši na približne 200 eur a po roku na niečo vyše 300 eur. „To znamená, že franšízant vie, koľko bude každý mesiac platiť a že rast, ktorý dosiahne, zostane v jeho vrecku," vysvetľuje. Franšízant tiež získava exkluzivitu v oblasti svojho pôsobenia, a pokiaľ si zakúpi master franšízu (licenciu pre celý štát – pozn. red.), môže rozšíriť podnikanie do ďalších oblastí a zarábať aj na predaji jednotlivých franšízových licencií. Master-franšízová licencia je poskytovaná na sedem rokov, klasická na päť.
Úspešná kombinácia
„Kombinácia originálnych scenárov kurzov a využitia stavebníc Lego, čo je v poslednej dobe rozšírená metóda, predstavuje pri franšíze Edukido rovnováhu medzi inovatívnym a klasickým prístupom. To je pre potenciálnych franšízantov atraktívne," podotýka Szczepkowski. Spektrum aktivít, ktoré môže koncept deťom a ich rodičom ponúknuť, je veľmi široké. Napríklad koncept narodeninových osláv s podrobnými scenármi ich konania je nielen dobrým spôsobom zárobku, ale aj zaujímavým marketingovým nástrojom na zoznámenie detí a ich rodičov s ďalšími aktivitami Edukido. Okrem podpory vo forme vyvinutých kurzov a koncepctu doplnkových aktivít získa franšízant päťdňové úvodné školenie, počas ktorého sa zoznámi s produktmi a riadením obchodného modelu, a tiež sadu ukazovateľov riadenia na sledovanie ziskovosti.
Od franšízových partnerov má vedenie konceptu aj isté očakávania. „Nemôžeme ich učiť o ich miestnych trhoch, najmä tých v iných krajinách. Musia ich poznať a rozumieť im," hovorí Szczepkowski, podľa ktorého je potenciálny franšízant Edukida niekto, kto musí mať dobré predajné, komunikačné a organizačné schopnosti a tiež vedieť dobre pracocať s deťmi. Musí byť tiež pripravený sa osobne angažovať, keď nie vo výučbe, tak určite v organizácii a obchodoch pobočky. Edukido sa veľmi zameriava na profesionalizáciu svojho podnikania. Dobrá organizácia je podľa Szczepkowského úplne zásadná. „Môžete mať veľa detí, ktoré navštevujú aktivity, a napriek tomu môže byť prevádzka nerentabilná, pokiaľ je zle organizovaná z hľadiska riadenia nákladov a zaistenia platenia poplatkov zákazníkmi," dodáva.
Dalo by sa očakávať, že franšízantom Edukido sa najlepšie darí vo veľkých mestách. Nie je tomu tak ale stopercentne. Ako prezrádza zakladateľ konceptu, v skutočnosti sa Edukidu darí najrýchlejšie rozširovať v menších mestských a vidieckych komunitách. Vo veľkých mestách panuje veľká konkurencia a rodičia v nich nájdu širokú ponuku mimoškolských aktivít pre ich deti. V menej husto osídlených a odľahlejších oblastiach je ľahšie upútať pozornosť odborníkov na vzdelávanie aj samotných rodičov.
 „Škola“ hrou / Cieľom metodiky Edukido je podnecovať myšlienkové procesy a zvedavosť, aby sa odbúrali umelé bariéry medzi humanitnými a prírodnými vedami.Snaží  sa o to, aby si deti rozšírili priestorové povedomie a zručnosti v oblasti učenia a mohli tak riešiť problémy.
                                „Škola“ hrou / Cieľom metodiky Edukido je podnecovať myšlienkové procesy a zvedavosť, aby sa odbúrali umelé bariéry medzi humanitnými a prírodnými vedami.Snaží  sa o to, aby si deti rozšírili priestorové povedomie a zručnosti v oblasti učenia a mohli tak riešiť problémy.                            Prečítaj články
 Hravá franšíza na pevných základoch
                                                /18.08.2025
                                             
                                                Hravá franšíza na pevných základoch
                                                /18.08.2025
                                            
                                            „Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Najväčší veľtrh franšízového podnikania v strednej a východnej Európe sa tento rok koná od 19. do 21. októbra v Paláci kultúry a vedy vo Varšave. S nami máte vstupenku zadarmo.
„Vzdelávacie workshopy sú naším najžiadanejším produktom. Preto sa na ne zameriavame v novom obchodnom modeli pre franšízantov," hovorí Kamila Holody z Edukida.
„Vzdelávacie aktivity pre deti sú to posledné, čoho sa uvedomelí rodičia vzdávajú,” hovorí Kamila Holody, špecialistka pre kľúčových zákazníkov spoločnosti Edukido.
Najčítanejšie
 Franchising – čo to je?
                                                /03.10.2013
                                             
                                                Franchising – čo to je?
                                                /03.10.2013
                                            
                                            Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
 
                 
                     
                                                                             
                                                                            