Zarábame na štíhlej línii
Hoci veľa franšízových systémov mieri so svojimi službami do veľkých miest a frekventovaných lokalít, pri franšíze Naturhouse tomu tak nie je. Záujemca o podnikanie pod touto značkou môže svoje podnikanie začať rozvíjať aj v mestách s 8 tisíc obyvateľmi. A to vďaka mikrokonceptu, ktorý majiteľ licencie pre Slovensko vytvoril.
Výška vstupnej investície pre vybudovanie pobočky v rámci mikrokonceptu začína na 10 tisícoch eur. V rámci neho ju môže franšízant otvoriť v mestách s minimálne 8 a maximálne 19 tisíc obyvateľmi. Priestor pre pobočku, či už vlastný alebo prenajatý, musí byť minimálne 20 m2 a je rozdelený na čakáreň a samotnú výživovú poradňu. Nachádzať by sa opäť mala vo frekventovanej lokalite v centre mesta.
Väčšie mesto, väčšia investícia
Uchádzačom o franšízovú licenciu, ktorí majú v pláne podnikať vo väčších mestách, sa ponúka klasická franšíza určená do viac ako dvadsaťtisícových miest. Štandardná pobočka v nich by mala byť najmenej 29 m2 veľká a mať výklad. Umiestnená by mala byť na mieste s vysokým pohybom ľudí. Ideálne teda v centrách miest alebo v obchodných centrách. Investícia do pobočky tohto typu začína na 16 200 eur. Okrem počiatočnej investície na franšízantov následne v priebehu spolupráce čaká jediný poplatok, a to ten administratívny, ktorý činí 600 eur ročne. Ďalšie pravidelné poplatky franšízanti nehradia. Sú však viazaní odberom produktov od franšízora.
Ako franšízantom podnikajúcim s Naturhouse v rámci mikrokonceptu, tak aj majiteľom pobočiek vo väčších mestách, franšízor poskytuje podporu, vďaka ktorej môžu naplno využiť potenciál, ktorý im táto už niekoľko rokov zavedená sieť ponúka. Okrem pomoci so zariadením a sprevádzkovaním pobočky získa franšízant kompletné know-how potrebné na jej prevádzkovanie. Franšízantom sa môže stať ako investor, ktorý má záujem prostredníctvom svojich zamestnancov prevádzkovať viac pobočiek, ale aj priamo výživový poradca, ktorý sa zároveň stane podnikateľom.
Prečítaj články
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Naturhouse otvoril už 36. výživovú poradňu na trhu. Vo finále by ich malo byť 50.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.