Podnikanie zamerané na deti
Pôvodom poľská franšízová značka Edukido zameraná na výukové kurzy pre deti vo veku 3 až 12 rokov pokračuje v zahraničnej expanzii. Potom, čo pred rokom vstúpila na chorvátsky trh otvorením prvého vzdelávacieho centra, sa začala jej sieť rozrastať. A to aj keď to nebolo úplne v pláne. Držiteľ master-franšízovej licencie pre tamojší trh totiž s rozvojom v priebehu prvého roka nepočítal.
Zmena nastala v momente, keď už po niekoľkých mesiacoch práce sa začali ozývať ľudia, ktorí v tomto koncepte videli dobrú príležitosť na začatie alebo rozšírenie vlastného podnikania, a ktorí boli pripravení stať sa franšízantmi. Počas tohtoročného júna tak boli podpísané prvé samostatné franšízové zmluvy a k centru vo Varaždine sa od septembra tohto roku pripoja centrá Edukido v Zadare a Rijeke.
Slovensko ako cieľ
Ambíciou zakladateľov Edukido je expandovať aj k nám a umožniť aj deťom na Slovensku navštevovať vzdelávacie kurzy, pri ktorých koncept využíva stavebnice LEGO. Preto tu hľadá master-franšízového partnera, ktorý by sa postaral o rozvoj siete na celom našom území. Hlásiť sa však môžu aj záujemcovia, ktorí by radi prevádzkovali individuálnu franšízu.
Výhodou pre nich je, že záujemcovia o franšízovú licenciu Edukido nemusia mať žiadne skúsenosti s podnikaním. Skúsenosti zo školstva sú v ich prípade vhodné, avšak ani tie nie sú podmienkou pre získanie licencie. Prepracovaný školiaci systém franšízora im poskytne znalosti a know-how potrebné na vedenie podnikania pod touto značkou. A navyše, podpora zo strany centrály počas trvania spolupráce poskytuje franšízantom pocit istoty a tiež motiváciu k tomu byť aktívni.
Malý región aj celá republika
Investícia do obstarania individuálnej licencie začína na 850 eurách za lokalitu s cca 20 tisíc obyvateľmi, za licenciu na pôsobenie v oblasti so 60 tisíc obyvateľmi franšízant zaplatí 2 400 eur. Nutným výdavkom, s ktorým franšízant musí počítať, je ten na zakúpenie sád stavebnice LEGO, ktorá je hlavnou učebnou pomôckou. Tie ho vyjdú 3 000 eur. Za marketingové materiály zaplatí poplatok vo výške 700 eur.
Podnikateľ, ktorý by mal záujem o master-franšízovú licenciu sa musí pripraviť na úhradu vstupného poplatku, ktorý mu zaručí exkluzivitu pre celú Slovenskú republiku. Ten je 15 tisíc eur. V rámci povinností bude zabezpečovať nielen chod svojich kurzov, ale aj preklad všetkých materiálov a akvizíciu jednotlivých franšízantov.

Prečítaj články

„Vzdelávacie workshopy sú naším najžiadanejším produktom. Preto sa na ne zameriavame v novom obchodnom modeli pre franšízantov," hovorí Kamila Holody z Edukida.
„Vzdelávacie aktivity pre deti sú to posledné, čoho sa uvedomelí rodičia vzdávajú,” hovorí Kamila Holody, špecialistka pre kľúčových zákazníkov spoločnosti Edukido.
Franšíza Edukido umožňuje skĺbiť podnikanie s rodinným životom. Franšízových partnerov chce nájsť aj na našom trhu.
Tohtoročný 19. ročník najväčšieho franšízového veľtrhu v regióne CEE sa blíži. Vo Varšave sa predstaví 200 franšízových konceptov a značiek.
Vzdelávať deti vďaka franšízantom chce na Slovensku franšíza Edukido. Kedy je najvhodnejší čas začať sa uchádzať o licenciu?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.