Podnikanie zamerané na deti
Pôvodom poľská franšízová značka Edukido zameraná na výukové kurzy pre deti vo veku 3 až 12 rokov pokračuje v zahraničnej expanzii. Potom, čo pred rokom vstúpila na chorvátsky trh otvorením prvého vzdelávacieho centra, sa začala jej sieť rozrastať. A to aj keď to nebolo úplne v pláne. Držiteľ master-franšízovej licencie pre tamojší trh totiž s rozvojom v priebehu prvého roka nepočítal.
Zmena nastala v momente, keď už po niekoľkých mesiacoch práce sa začali ozývať ľudia, ktorí v tomto koncepte videli dobrú príležitosť na začatie alebo rozšírenie vlastného podnikania, a ktorí boli pripravení stať sa franšízantmi. Počas tohtoročného júna tak boli podpísané prvé samostatné franšízové zmluvy a k centru vo Varaždine sa od septembra tohto roku pripoja centrá Edukido v Zadare a Rijeke.
Slovensko ako cieľ
Ambíciou zakladateľov Edukido je expandovať aj k nám a umožniť aj deťom na Slovensku navštevovať vzdelávacie kurzy, pri ktorých koncept využíva stavebnice LEGO. Preto tu hľadá master-franšízového partnera, ktorý by sa postaral o rozvoj siete na celom našom území. Hlásiť sa však môžu aj záujemcovia, ktorí by radi prevádzkovali individuálnu franšízu.
Výhodou pre nich je, že záujemcovia o franšízovú licenciu Edukido nemusia mať žiadne skúsenosti s podnikaním. Skúsenosti zo školstva sú v ich prípade vhodné, avšak ani tie nie sú podmienkou pre získanie licencie. Prepracovaný školiaci systém franšízora im poskytne znalosti a know-how potrebné na vedenie podnikania pod touto značkou. A navyše, podpora zo strany centrály počas trvania spolupráce poskytuje franšízantom pocit istoty a tiež motiváciu k tomu byť aktívni.
Malý región aj celá republika
Investícia do obstarania individuálnej licencie začína na 850 eurách za lokalitu s cca 20 tisíc obyvateľmi, za licenciu na pôsobenie v oblasti so 60 tisíc obyvateľmi franšízant zaplatí 2 400 eur. Nutným výdavkom, s ktorým franšízant musí počítať, je ten na zakúpenie sád stavebnice LEGO, ktorá je hlavnou učebnou pomôckou. Tie ho vyjdú 3 000 eur. Za marketingové materiály zaplatí poplatok vo výške 700 eur.
Podnikateľ, ktorý by mal záujem o master-franšízovú licenciu sa musí pripraviť na úhradu vstupného poplatku, ktorý mu zaručí exkluzivitu pre celú Slovenskú republiku. Ten je 15 tisíc eur. V rámci povinností bude zabezpečovať nielen chod svojich kurzov, ale aj preklad všetkých materiálov a akvizíciu jednotlivých franšízantov.
Naspäť do práce / Edukido dáva franšízantom možnosť skĺbiť osobný rozvoj a profesijné ambície s rodinným životom. Aj preto sú medzi nimi aj mamičky vracajúce sa z materskej alebo rodičovskej dovolenky. Prečítaj články
Hravá franšíza na pevných základoch
/18.08.2025
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Najväčší veľtrh franšízového podnikania v strednej a východnej Európe sa tento rok koná od 19. do 21. októbra v Paláci kultúry a vedy vo Varšave. S nami máte vstupenku zadarmo.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
„Vzdelávacie workshopy sú naším najžiadanejším produktom. Preto sa na ne zameriavame v novom obchodnom modeli pre franšízantov," hovorí Kamila Holody z Edukida.
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Mezinárodná franšízová sieť Extra Services poskytuje služby vo viac ako 15 krajinách EÚ. Teraz hľadá master-franšízanta pre rozvoj značky na Slovensku.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.