Podnikanie zamerané na deti
Pôvodom poľská franšízová značka Edukido zameraná na výukové kurzy pre deti vo veku 3 až 12 rokov pokračuje v zahraničnej expanzii. Potom, čo pred rokom vstúpila na chorvátsky trh otvorením prvého vzdelávacieho centra, sa začala jej sieť rozrastať. A to aj keď to nebolo úplne v pláne. Držiteľ master-franšízovej licencie pre tamojší trh totiž s rozvojom v priebehu prvého roka nepočítal.
Zmena nastala v momente, keď už po niekoľkých mesiacoch práce sa začali ozývať ľudia, ktorí v tomto koncepte videli dobrú príležitosť na začatie alebo rozšírenie vlastného podnikania, a ktorí boli pripravení stať sa franšízantmi. Počas tohtoročného júna tak boli podpísané prvé samostatné franšízové zmluvy a k centru vo Varaždine sa od septembra tohto roku pripoja centrá Edukido v Zadare a Rijeke.
Slovensko ako cieľ
Ambíciou zakladateľov Edukido je expandovať aj k nám a umožniť aj deťom na Slovensku navštevovať vzdelávacie kurzy, pri ktorých koncept využíva stavebnice LEGO. Preto tu hľadá master-franšízového partnera, ktorý by sa postaral o rozvoj siete na celom našom území. Hlásiť sa však môžu aj záujemcovia, ktorí by radi prevádzkovali individuálnu franšízu.
Výhodou pre nich je, že záujemcovia o franšízovú licenciu Edukido nemusia mať žiadne skúsenosti s podnikaním. Skúsenosti zo školstva sú v ich prípade vhodné, avšak ani tie nie sú podmienkou pre získanie licencie. Prepracovaný školiaci systém franšízora im poskytne znalosti a know-how potrebné na vedenie podnikania pod touto značkou. A navyše, podpora zo strany centrály počas trvania spolupráce poskytuje franšízantom pocit istoty a tiež motiváciu k tomu byť aktívni.
Malý región aj celá republika
Investícia do obstarania individuálnej licencie začína na 850 eurách za lokalitu s cca 20 tisíc obyvateľmi, za licenciu na pôsobenie v oblasti so 60 tisíc obyvateľmi franšízant zaplatí 2 400 eur. Nutným výdavkom, s ktorým franšízant musí počítať, je ten na zakúpenie sád stavebnice LEGO, ktorá je hlavnou učebnou pomôckou. Tie ho vyjdú 3 000 eur. Za marketingové materiály zaplatí poplatok vo výške 700 eur.
Podnikateľ, ktorý by mal záujem o master-franšízovú licenciu sa musí pripraviť na úhradu vstupného poplatku, ktorý mu zaručí exkluzivitu pre celú Slovenskú republiku. Ten je 15 tisíc eur. V rámci povinností bude zabezpečovať nielen chod svojich kurzov, ale aj preklad všetkých materiálov a akvizíciu jednotlivých franšízantov.
Prečítaj články
Najväčší veľtrh franšízového podnikania v strednej a východnej Európe sa tento rok koná od 19. do 21. októbra v Paláci kultúry a vedy vo Varšave. S nami máte vstupenku zadarmo.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
„Vzdelávacie workshopy sú naším najžiadanejším produktom. Preto sa na ne zameriavame v novom obchodnom modeli pre franšízantov," hovorí Kamila Holody z Edukida.
„Vzdelávacie aktivity pre deti sú to posledné, čoho sa uvedomelí rodičia vzdávajú,” hovorí Kamila Holody, špecialistka pre kľúčových zákazníkov spoločnosti Edukido.
Franšíza Edukido umožňuje skĺbiť podnikanie s rodinným životom. Franšízových partnerov chce nájsť aj na našom trhu.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.