Franšíza v spodnej bielizni
Na domácom poľskom trhu nájdu zákazníci 250 predajní spodnej bielizne Esotiq. Prostredníctvom franšízingu značka pôsobí aj za hranicami Poľska, a to v Nemecku, Estónsku, Lotyšsku a Litve. Teraz chce značka otvoriť svoje pobočky aj na Slovensku. Pomôcť by jej s tým mali franšízoví partneri.
Pre získanie franšízovej licencie nemusia mať záujemcovia žiadne skúsenosti s podnikaním. Všetko potrebné pre úspešné fungovanie obchodu Esotiq sa naučia v rámci školiaceho programu. Pre franšízora je dôležité najmä nájsť partnerov, ktorí sú pripravení sa zaviazať k tomu, že aktívne povedú svoju pobočku a budú ju prevádzkovať v súlade so štandardmi celej siete.
Predajňa ako výstavná skriňa
Dôležitou súčasťou dodržiavania línie celej siete sú jednotlivé pobočky. Vzhľadom na to, že cieľom franšízora je, aby bol štýl obchodov jednotný, využívajú franšízanti pri úprave svojich priestorov služby dizajnérov franšízora. Tí dokážu realizovať dizajn predajne vrátane nábytku, pultov, rozmiestnenia osvetlenia atď. Ich úlohou je vytvoriť také prostredie, v ktorom sa budú zákazníci cítiť komfortne, a zároveň bude možné v ňom vystaviť tovar tak, aby to lákalo na kúpu.
Investícia, ktorá na budúcich franšízantov siete Esotiq čaká, závisí najmä na stave priestorov, rozsahu nutných zmien alebo krajiny, v ktorej bude obchod fungovať. Investičné náklady spojené so zariadením sú približne 225 EUR/m2. Optimálna veľkosť predajne Esotiq sa pohybuje medzi 50 až 100 m2. Mala by sa nachádzať v centre mesta, na hlavnej obchodnej ulici alebo v obchodnom centre.
Podpora franšízora sa nevzťahuje len na obdobie predchádzajúce samotnému otvoreniu obchodu. Franšízant sa na ňu môže spoľahnúť počas celej doby spolupráce. Okrem odovzdania know-how, najrôznejších školení pre franšízantov aj ich personál, vrátane napríklad školní bra-fitting, je im napríklad k dispozícii aj tím ľudí, ktorý im pomôže napríklad pri správe marketingových akcií alebo pri aranžovaní výkladných skríň a kolekcií v predajni, vrátane asistencie pri vystavení tovaru na vešiaky aj na vyhradený nábytok.
Prečítaj články
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.