Viac ako 20 rokov skúseností s franšízou
Výrobca vchodových dverí, garážovej a tieniacej techniky Lomax nie je na franšízovom trhu žiadnym nováčikom. Táto pôvodom česká spoločnosť využíva na expanziu spoluprácu s franšízovými partnermi už viac ako 20 rokov. A to niele na domácom trhu, ale aj u nás. Jedným z tuzemských franšízantov je aj Juraj Rosenberger, ktorý má so svojou spoločnosťou Dommax už od roku 2019 na starosti košický región.
Pred vstupom do siete mal s podnikaním v tomto odbore už svoje skúsenosti, zaoberal sa totiž predajom a montážou dverí a okien. Aj keď svoje podnikanie rozbehol veľmi dobre, rozhodol sa spojiť so silným partnerom. „Lomax ma zaujal hlavne ako dodávateľ špičkových brán, žalúzií, dverí, a aj ďalších produktov,“ vysvetľuje košický franšízant s tým, že spolupráca s franšízou mu poskytla veľkú voľnosť v podnikaní a výdatnú podporou značky. Výhodou stať sa súčasťou siete predajcov je podľa neho hlavne dostupnosť kontaktov získaných z reklamných kampaní centrály, rovnako ako hotline servis a technická podpora, ktoré franšízor svojim partnerom poskytuje.
Jednoduchší štart s partnerom za chrbtom
Pre svoje budúce pobočky chce Lomax nájsť franšízantov, ktorí sa budú naplno venovať chodu pobočky, riadeniu ľudí a plánov. Model franšízy, ako ho má Lomax nastavený, by síce fungoval aj „klasickým“ investorom, duch majiteľa a vedenie pobočky by však chýbal, čo by firma nerada. Ideálnym franšízantom je človek, ktorý sa bude práci venovať na plný úväzok. Franšízantmi sa stávajú hlavne fyzické či právnické osoby s jedným či dvoma obchodníkmi, asistentkou a jedným až troma montážnikmi.
Základom franšízovej spolupráce je na začiatku podpora pri rozbehnutí podnikania franšízových partnerov. Čaká ich séria školení, ktoré ich zoznámia s kompletným sortimentom výrobkov a následne ich montážou a servisom. To všetko je súčasťou know-how, ktoré spoločnosť Lomax odovzdáva svojim franšízantom. Pravidlom je, že každý franšízant minimálne raz do roka navštívi centrálu z dôvodu školení či rozhovoroch o ďalších plánoch a pravidelne je v styku s manažérom, ktorý mu pomáha riadiť franšízu. Spolu s technickým, obchodným a marketingovým oddelením v zázemí Lomaxu daný franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potrebách, je pravidelne informovaný o pripravovaných akciách, novinkách či zmenách.
Záujemca o otvorenie pobočky tejto českej značky s dlhodobou tradíciou sa musí pripraviť na počiatočnú investíciu vo výške zhruba 12 tisíc eur. Jej návratnosť je podľa vedenia konceptu veľmi individuálna a záleží na jej presnej úvodnej výške, nákladoch spojených s prevádzkou, veľkosti regiónu a schopnostiach daného franšízanta.

Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Najčítanejšie

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Zoznámte sa s nápadmi na podnikanie, do ktorých sa oplatí investovať. Prezradíme, ako si otvoriť vlastnú kantínu alebo kaviareň. Dozviete sa tiež, ako uspieť vďaka umývaniu áut bez vody. Predstavíme vám tipy na biznis, ktoré zarábajú nie iba v letných mesiacoch, alebo to, ako si vybrať ziskový franšízový koncept. To všetko sa dočítate v magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.