Strýčko Váňa namiesto McDonald's?
V pondelok 14. marca McDonald's zatvoril svojich 850 prevádzok v Rusku, čím pozastavil prevádzku v tejto krajine. Ide o reakciu na ruskú inváziu na Ukrajinu. V médiách sa objavili obrázky nekonečných rád v pobočkách tohto fastofoodového giganta, Rusi si chcú ešte užiť svoj Big Mac.
Predseda ruskej Štátnej dumy Vjačeslav Volodin v reakcii na krok amerického fastfoodového reťazca povedal, že západné siete by mali byť nahradené národnou sieťou. „Musíme chrániť ľudí, pretože spoločnosti, ktoré teraz odchádzajú, chcú zarábať peniaze na našich ruských surovinách. Potom McDonald's oznámil, že sa zatvára. Nebude teda žiadny McDonald's, iba Strýčko Váňa. Pracovné miesta by sa mali zachrániť a ceny znížiť,“ povedal Volodin. Starosta Moskvy Sergej Sobyanin zase dodal, že nahradenie McDonald's Strýčkom Váňou by nemalo trvať dlhšie ako rok a úrady na to vyčlenia 500 miliónov rublov.
Značka Strýčko Váňa v Rusku reálne existuje. Viac ako 20 rokov je súčasťou holdingu Ruspole, ktorý vyrába konzervovanú zeleninu. Včera svet obletela informácia, ktorú na Twitteri zverejnil Josh Gerben, majiteľ veľkej americkej advokátskej kancelárie špecializujúcej sa na ochranu duševného vlastníctva a ochranu ochranných známok. Prehlásil, že Ruspole podal na ruskom patentovom úrade žiadosť o registráciu patentu pre Strýčka Váňu. Zverejnil tiež sken prihlášky a návrh loga – žlté ruské písmeno W, napísané azbukou na červenom pozadí. Je vhodné dodať, že ruské W pripomína poľské B a celé logo je okamžite spojené s logom McDonald's otočeným o 90 stupňov.
O prípade informovali aj ruské média. Medzitým holdingová spoločnosť Ruspole vydala prehlásenie, v ktorom popiera, že „právnické osoby holdingu Ruspole a značka Strýčko Váňa sú spojené s logom vytvoreným s obráteným písmenom „M“ siete McDonald's.

Prečítaj články

McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
V nákupnom centre Eurovea 2 sa pobočka McDonald's nedávno predstavila dizajnom, ktorý je inšpirovaný Mesiacom. Celkovo ide už o 41. reštauráciu na Slovensku.
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.