Svetovým franšízám vládnu džusy
Franšízová sieť juice a smoothiesbarov si z kalifornského San Diega odviezla hneď dve ocenenia. A to odborové „Best Food and Drink Franchise“, aj absolútne, teda titul „Global Franchise Champion“. „Máme za sebou pár náročných rokov, tieto ocenenia preto nemohli prísť v lepšom období. Ďakujeme za uznanie rešpektovaných odborníkov, vďaka ktorým sú tieto ceny šťavnatejšie,” reagoval na úspech Callum Mackay, šéf medzinárodného obchodu spoločnosti Boost.
História značky Boost siaha až na začiatok tohto tisícročia, keď Janine Allis s cieľom vyplniť medzeru na trhu so zdravým rýchlim občerstvením otvoril malú prevádzku v austrálskom viac ako miliónovom meste Adelaide. O 4 roky neskôr zahájil Boost svoju medzinárodnú expanziu prostredníctvom master-franšízových licencií. V súčasnosti funguje 600 obchodov, ktoré ponúkajú lahodné nápoje Boost v 13 krajinách po celom svete.
„Náš úspech sa pripravoval 22 rokov. Od otvorenia nášho úplne prvého obchodu sme sa zaviazali k rastu značky tým, že nájdeme skvelých franšízových partnerov, ktorí budú zdieľať našu víziu. Úprimne, máme pocit, že práve začíname,“ hovorí zakladateľka značky Janine Allis. Prevádzky Boost v súčasnosti nájdeme okrem domácej Austrálie aj v Bruneji, Chile, Estónsku, Indonézii, Lotyšsku, Malajzii, na Novom Zélande, v Saudskej Arábii, Singapure, Thajsku, Vietname a Spojenom kráľovstve. Na spadnutie je aj otvorenie prvných pobočiek v Spojených arabských emirátoch, a to vďaka dohode so spoločnosťou Arada Developments.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.