Svetovým franšízám vládnu džusy
Franšízová sieť juice a smoothiesbarov si z kalifornského San Diega odviezla hneď dve ocenenia. A to odborové „Best Food and Drink Franchise“, aj absolútne, teda titul „Global Franchise Champion“. „Máme za sebou pár náročných rokov, tieto ocenenia preto nemohli prísť v lepšom období. Ďakujeme za uznanie rešpektovaných odborníkov, vďaka ktorým sú tieto ceny šťavnatejšie,” reagoval na úspech Callum Mackay, šéf medzinárodného obchodu spoločnosti Boost.
História značky Boost siaha až na začiatok tohto tisícročia, keď Janine Allis s cieľom vyplniť medzeru na trhu so zdravým rýchlim občerstvením otvoril malú prevádzku v austrálskom viac ako miliónovom meste Adelaide. O 4 roky neskôr zahájil Boost svoju medzinárodnú expanziu prostredníctvom master-franšízových licencií. V súčasnosti funguje 600 obchodov, ktoré ponúkajú lahodné nápoje Boost v 13 krajinách po celom svete.
„Náš úspech sa pripravoval 22 rokov. Od otvorenia nášho úplne prvého obchodu sme sa zaviazali k rastu značky tým, že nájdeme skvelých franšízových partnerov, ktorí budú zdieľať našu víziu. Úprimne, máme pocit, že práve začíname,“ hovorí zakladateľka značky Janine Allis. Prevádzky Boost v súčasnosti nájdeme okrem domácej Austrálie aj v Bruneji, Chile, Estónsku, Indonézii, Lotyšsku, Malajzii, na Novom Zélande, v Saudskej Arábii, Singapure, Thajsku, Vietname a Spojenom kráľovstve. Na spadnutie je aj otvorenie prvných pobočiek v Spojených arabských emirátoch, a to vďaka dohode so spoločnosťou Arada Developments.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.