McDonald´s rozšiřuje zastúpenie
Aktuálne na slovenskom trhu funguje 38 pobočiek tohto franšízového giganta, 25 z nich prevádzkuje 8 franšízových partnerov. Zatiaľ poslednú otvorenú reštauráciu nájdu zákazníci od začiatku februára v Nových Zámkoch. Majiteľom je skúsený franšízant Zoltán Vida. „Na novú pobočku v Nových Zámkoch sme sa veľmi tešili. Ide o zatiaľ prvú reštauráciu McDonald´s v južnej časti Slovenska. Je to moja štvrtá pobočku a verím, že obyvatelia tohto regiónu si ju tiež obľúbia,“ hovorí vyštudovaný telocvikár, ktorý svoju prvú reštauráciu pod zlatými oblúkmi otvoril už v roku 2001.
Nové pobočky sa sieti McDonald´s darilo otvárať aj v roku 2021. Počas posledného štvrťroku otvorila svoje dvere zákazníkom nová bratislavská reštaurácia v rámci nového multifunkčného projektu NIVY v autobusovej stanici. V decembri svoju prevádzku zahájila franšízová reštaurácia v Poprade. Jej majiteľom sa stal franšízant Andrej Tégel, ktorý aktuálne prevádzkuje 2 pobočky. „Súčasťou franšízového systému McDonald’s som už viac ako rok a musím povedať, že som veľmi rád, že aj napriek neľahkej situácii, ktorá v gastro segmente panuje sa mi podarilo otvoriť už druhú reštauráciu na Slovensku. Pri návrhu prevádzky sme sa sústredili na viaceré inovácie, vďaka ktorým dokážeme našim zákazníkom sprostredkovať ešte lepšie skúsenosti pri objednávaní a vyzdvihovaní jedla,“ vysvetľuje Tégel.
Zmena na najvyššej pozícii
Rok 2021 bol pre McDonald’s Česká republika a Slovensko aj v znamení zmeny na poste generálneho riaditeľa. Tomasza Rogacza po siedmich rokoch vystriedal Dan Camp, ktorý prišiel priamo z USA a vo firme pôsobí viac ako 30 rokov. Pred príchodom do Európy pracoval ako prevádzkový riaditeľ v novo vytvorenej Long Beach Field Office v Spojených štátoch. Bol zodpovedný za predaj a cash flow, riadenie prevádzky, franšízing a partnerstvo s franšízantmi prevádzkujúcimi približne 650 reštaurácií. „Mojim cieľom je pokračovať v prevádzkovaní skvelých reštaurácií, ktoré ponúkajú chutné jedlo pripravené z kvalitných surovín a urobiť maximum preto, aby sa českému a slovenskému trhu darilo tak dobre, že oba trhy budú navštevovať kolegovia z McDonald’s z celého sveta, aby sa inšpirovali našimi úžasnými reštauráciami, fantastickými ľuďmi a hosťami, ktorých každý deň obsluhujeme,“ hovorí Dan Camp, nový generálny riaditeľ McDonald's ČR/Slovensko.
Počas minulého roka dominoval medzi zákazníkmi záujem hlavne o objednávky jedla so sebou, pričom väčšina z nich využívala najmä predajný kanál McDrive. Cez neho prichádzalo 60 % objednávok z celého objemu predaja. Správanie zákazníkov sa tiež do značnej miery preorientovalo na objednávky cez samoobslužné kiosky v reštauráciách. Využívala ich až polovica návštevníkov slovenských reštaurácií.

Prečítaj články

McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
V nákupnom centre Eurovea 2 sa pobočka McDonald's nedávno predstavila dizajnom, ktorý je inšpirovaný Mesiacom. Celkovo ide už o 41. reštauráciu na Slovensku.
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.