Investícia do vzdelania sa vráti
Za rastúcim dopytom najrôznejších kurzov stojí aj situácia spojená s pandémiou. Veľa detí nemohlo svoje obľúbené kurzy a krúžky navštevovať, veľa zamestnancov pre udržanie si svojho miesta či pozície na pracovnom trhu došlo k záveru, že bez ďalšieho vzdelávania by im mohol „ujsť vlak“. Na tuzemskom trhu pôsobí, alebo chce pôsobiť hneď niekoľko franšízových konceptov, ktoré sa zameriavajú na vzdelávanie. S akými značkami môžete spojiť svoju podnikateľskú budúcnosť?
Maple Bear Canadian Schools
Zo zámoria sa snaží o vstup na tuzemský trh kanadský koncept Maple Bear, ktorého ambíciou je tu prostredníctvom franšízových partnerov otvárať materské, základné aj stredné školy, ktoré spájajú slovenské osnovy s kanadskou dvojjazyčnou metodikou vzdelávania. Obstaraním franšízovej licencie konceptu Maple Bear dostáva franšízant komplexný balíček, nejde iba o získanie licencie k osnovám. Ide o prenos celého konceptu, stratégie výučby, osnov a dôležitého školenia, ktoré franšízant neabsolvuje iba na začiatku spolupráce, ale priebežne počas celej doby trvania. Licencia MapleBear umožňuje franšízantom otvoriť t všetky „formy“ škôl, od materských po stredné školy. Nie je to však jeho povinnosťou.
Young Engineers
Svoju pozíciu na slovenskom trhu by si vďaka franšízovým partnerom rada vydobyla aj pôvodom americká sieť Young Engineers. Na Slovensku chce nájsť franšízantov, ktorí by sa vo svojich pobočkách zamerali na vzdelávanie detí vo veku od 4 do 15 rokov. Tí by sa mohli pripojiť k viac ako 30 tisícom študentom, ktorí po celom svete navštevujú viac ako 200 škôl tejto značky. Uznávaná je Harvardskou univerzitou aj Európskou komisiou. Investícia do otvorenia pobočky sa pohybuje od 1,5 do 20 tisíc dolárov. Konečná výška závisí od veľkosti pobočky a jej zariadenia. Každá škola Young Engineers získa územnú exkluzivitu pre spádovú oblasť so zhruba 100 tisíc obyvateľmi, vďaka čomu je podľa franšízora zabezpečená úspešnosť prevádzky danej jednotky.
CodersLab
So svojimi programovacími školami chce na slovenský trh vstúpiť aj franšíza CodersLab, ktorej pobočky môžeme nájsť nielen v domácom Poľsku, ale tiež v Rumunsku, Rakúsku alebo v Španielsku. Ich kurzy sa však nezameriavajú na deti, ale na dospelých, ktorí napríklad uvažujú o zmene profesionálnej kariéry, chcú si zdokonaliť svoje IT zručnosti alebo sa iba chcú posúvať vpred. Záujemcovia o master-franšízovú licenciu pre Slovensko za ňu zaplatia 20 tisíc eur, rovnakú hodnotu je potrebné investovať do rozvoja siete. Podľa poskytovateľa licencie je koncept atraktívny hlavne pre spoločnosti, ktoré chcú rozšíriť svoje obchodné portfólio. Kurzy CodersLab sa môžu stať zaujímavým doplnením ponuky pre všetky druhy spoločností vo vzdelávacom odvetví, ale tiež pre softwarové alebo personálne spoločnosti.
Zaraz
Dlhodobo obľúbené sú medzi študentmi z radov detí i dospelých jazykové kurzy. Svoje o tom vedia aj jazykové školy Zaraz, ktoré sú po období pandémie pripravené na ďalšiu expanziu. Investícia do rozbehnutia vlastného podnikania pod hlavičkou jazykovej školy ZARAZ vyjde uchádzača o licenciu minimálne 3500 eur. V rámci spolupráce okrem know-how získa školenia, a to nielen pre seba, ale aj pre svojich lektorov. S ich výberom tiež pomáha franšízor. Pre lektorov má koncept pripravený vzdelávací systém, školenia budú absolvovať počas celej doby spolupráce so značkou ZARAZ. U svojich franšízantov vedenie siete hľadá hlavne obchodného ducha a nasadenie. Skúsenosti s výučbou alebo pôsobením v podobnej oblasti nie sú pre záujemcu o franšízu podmienkou.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?