Investícia do kávového povzbudenia
Šálke kvalitnej kávy sa podľa milovníkov tohto nápoja nič nevyrovná. Kaviarne Meron sú od roku 2015 miestom, kam si môžu zákazníci zájsť pre každodenné povzbudenie. V súčasnej dobe môže pochváliť 19 kaviarňami pôsobiacimi v domácom Rumunsku a teraz hľadá franšízových partnerov aj na Slovensku. Tí musia byť pripravení na vybudovanie svojho franšízového kaviarenského biznisu investovať 100 až 120 tisíc eur a tiež zapadnúť do tímu kávových nadšencov.
Hľadá tak podnikateľov s pozitívnym myslením a silnými vodcovskými schopnosťami. Mali by tiež mať schopnosť inšpirovať, povzbudzovať a viesť svoj tím k spoločnému cieľu. Vyžadované sú dobré komunikačné schopnosti a tiež silná vôľa a schopnosti sebariadenia. Každý franšízant potom musí dodržiavať zásady, systémy a procesy franšízora.
Záujemcom o licenciu odovzdá franšízor kompletné know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou. Zároveň sa franšízant môže oprieť o podporu poskytovateľa licencie v mnohých ohľadoch. Franšízor svojím budúcim partnerom pomáha s výberom vhodného miesta pre kaviareň, návrhom jej dizajnu aj so školením manažérov a celého tímu franšízanta.
Podľa spoločnosti Business Wire bol celosvetový trh s kávou v roku 2020 ocenený na viac ako 102 miliárd dolárov a očakáva sa, že v rokoch 2021 až 2026 porastie s CAGR 4,28%. Meron je najväčšou sieťou špecializovaných kaviarní v Rumunsku a jednou z najviac zavedených rumunských značiek na trhu.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.