Sám v kraji / Vďaka licencii Maxeco získa franšízant územnú exkluzivitu na oblasť jedného kraja. Zmluvu so svojím franšízovými partnermi uzatvára centrála konceptu na 5 rokov s možnosťou ďalšieho predĺženia.
Štvrtok
02.09.2021
Spoločnosť Maxeco má na Slovensku zastúpenie v štyroch regiónoch. S pomocou franšízových partnerov chce expandovať do všetkých krajov.
 

Korene pôvodom slovenskej značky Maxeco siahajú do obdobia hospodárskej krízy v rokoch 2007 až 2009. Majiteľ značky Martin Dzubaj spolu so svojím bratom Alexandrom hľadali, v akej oblasti by mohli zmysluplne podnikať. "Malo to byť niečo zaujímavé, nové, ekologické, ekonomicky úsporné, ​​zdravotne nezávadné, ​​cenovo dostupné a trvanlivé," spomína na dobu "hľadania" Martin Dzubaj.

Smer ich podnikania potom určilo stretnutie v Kyjeve, kedy sa vďaka mužovi z Južnej Kórey zoznámili s v tom čase novou a neznámou technológiou infravykurovanie. V roku 2010 tak založili firmu, s ktorou začali pôsobiť nielen na domácom trhu, ale expandovať aj do zahraničia. V súčasnosti tak pôsobí v 6 európskych krajinách. Mimo Slovenska tiež v Česku, Maďarsku, Poľsku, Španielsku a na Ukrajine. V piatich z týchto štátov využíva k svojej expanzii Maxeco model franšízy, v Maďarsku potom alternatívny predajný systém.

Obchodný duch a zákazník v hlavnej úlohe

Cieľom vedenia konceptu na domácom trhu je mať zastúpenie v každom kraji. "Chceme sa zamerať najmä na Bratislavu a Bratislavský kraj, ďalej potom na kraj Trenčiansky, Nitrianský a Žilinský," prezrádza Dzubaj. A pomôcť s tým majú práve franšízanti, u ktorých franšízor hľadá najmä obchodné zručnosti, organizačný talent, orientáciu na zákazníkov. Veľkou výhodou sú potom aj skúsenosti s podnikaním v stavebníctve, prípadne znalosti z elektro odboru.

Za licenciu Maxeco záujemca o franšízu zaplatí 10 až 20 tisíc eur podľa veľkosti regiónu, v ktorom chce podnikať. Vybavenie kancelárie ho príde na ďalších 2 až 5 tisíc eur. Do skladových zásob by potom mal investovať 10 až 20 tisíc eur. Za svoju investíciu získa podporu zo strany franšízora, ktorá okrem know-how potrebného pre rozvoj vlastného franšízového podnikania, zahŕňa napríklad centrálny marketing vrátane PR, začlenenie do distribučnej siete alebo technické a obchodné zaškolenie na začiatku spolupráce.


Zamerané na biznis / Franšízanti sa podieľajú na predaji produktov aj inštaláciou vykurovacích fólií. Službu samotnú potom vykonávajú preškolení montéri.

Populárne na fóre