Biznis s teplom domova
Korene pôvodom slovenskej značky Maxeco siahajú do obdobia hospodárskej krízy v rokoch 2007 až 2009. Majiteľ značky Martin Dzubaj spolu so svojím bratom Alexandrom hľadali, v akej oblasti by mohli zmysluplne podnikať. "Malo to byť niečo zaujímavé, nové, ekologické, ekonomicky úsporné, zdravotne nezávadné, cenovo dostupné a trvanlivé," spomína na dobu "hľadania" Martin Dzubaj.
Smer ich podnikania potom určilo stretnutie v Kyjeve, kedy sa vďaka mužovi z Južnej Kórey zoznámili s v tom čase novou a neznámou technológiou infravykurovanie. V roku 2010 tak založili firmu, s ktorou začali pôsobiť nielen na domácom trhu, ale expandovať aj do zahraničia. V súčasnosti tak pôsobí v 6 európskych krajinách. Mimo Slovenska tiež v Česku, Maďarsku, Poľsku, Španielsku a na Ukrajine. V piatich z týchto štátov využíva k svojej expanzii Maxeco model franšízy, v Maďarsku potom alternatívny predajný systém.
Obchodný duch a zákazník v hlavnej úlohe
Cieľom vedenia konceptu na domácom trhu je mať zastúpenie v každom kraji. "Chceme sa zamerať najmä na Bratislavu a Bratislavský kraj, ďalej potom na kraj Trenčiansky, Nitrianský a Žilinský," prezrádza Dzubaj. A pomôcť s tým majú práve franšízanti, u ktorých franšízor hľadá najmä obchodné zručnosti, organizačný talent, orientáciu na zákazníkov. Veľkou výhodou sú potom aj skúsenosti s podnikaním v stavebníctve, prípadne znalosti z elektro odboru.
Za licenciu Maxeco záujemca o franšízu zaplatí 10 až 20 tisíc eur podľa veľkosti regiónu, v ktorom chce podnikať. Vybavenie kancelárie ho príde na ďalších 2 až 5 tisíc eur. Do skladových zásob by potom mal investovať 10 až 20 tisíc eur. Za svoju investíciu získa podporu zo strany franšízora, ktorá okrem know-how potrebného pre rozvoj vlastného franšízového podnikania, zahŕňa napríklad centrálny marketing vrátane PR, začlenenie do distribučnej siete alebo technické a obchodné zaškolenie na začiatku spolupráce.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Franšízantmi Maxeco sa stávajú podnikatelia hľadajúci nové príležitosti aj spokojní zákazníci. Čo všetko ovplyvňuje ich podnikanie?
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.