Pre franšízantov sme priateľom a sprievodcom
Čo viedlo spoločnosti Bright World k spojeniu práve so značkou LG?
Pre nás je to druh strategickej spolupráce a pre LG úplne nový biznis. Spoločnosť LG diverzifikovala svoj biznis a zamerala sa na jednej strane na domácnosti a na strane druhej na profesionálne prevádzky. Naša spoločnosť Bright World sa stala výhradným partnerom pre rozvoj značky LG vo východoeurópskom regióne, a to dvoma spôsobmi. Jedným z nich je expanzia prostredníctvom franšízového modelu high-tech samoobslužných práčovní. Tým druhým potom je vytváranie siete subdodávateľov, ktorí môžu predávať vybavenie napríklad do hotelov, nemocníc a ďalších podobných prevádzok.
Aký dopad mala globálna pandémia na koncept LG Laundry Lounge?
Táto pandémia zasiahla všetky druhy podnikov. Celosvetovo je najväčším trhom pre tento typ podnikania USA. Pozreli sme sa na dáta a zistili sme, že v tomto odbore došlo k veľkému poklesu, pretože došlo k zmene. Ľudia v USA kupujú kvôli pandemickým opatreniam práčky do svojich domovov v ďaleko väčšej miere ako predtým. Napriek tomu očakávame, že sa veci vrátia späť na úroveň pred pandémiou, až sa opatrenia viac uvoľnia. Ovplyvnené bolo i podnikanie v našom regióne. Východná Európa však nie je plne rozvinutým trhom ako USA. Niektoré z našich projektov sme odložili, ale tento rok v nich budeme pokračovať. Navyše máme stále veľký počet uchádzačov so záujmom prevádzkovať franšízové práčovne. Až sa veci stabilizujú, pôjdeme s nimi vpred.
Aké projekty sa odložili a kedy si myslíte, že sa obnovia?
V tejto chvíli je oneskorený projekt v Skopje, hlavnom meste Severného Macedónska. Pobočka je plne vybavená a čaká na otvorenie. V Poľsku je tiež niekoľko oneskorených prevádzok, ktoré tiež svoju prevádzku začnú počas tohto roka.
Ako veľmi je LG Laundry Lounge závislé od cestovného ruchu?
Práčovne majú rôzne druhy investorov. Niektorí investori pochádzajú z miest, ako je Chorvátsko, Grécko, Albánsko, ktorí otvárajú pobočky v blízkosti atraktívnych miest z pohľadu cestovného ruchu. Druhým typom investorov sú potom tí, ktorí sa sústredia na podnikanie vo veľkých mestách ako je Praha, Varšava a Budapešť. Teraz teda máme nových investorov otvárajúcich obchody v týchto mestách, pretože COVID v nich nebude mať na podnikanie tak veľký vplyv. Veríme však, že s postupujúcim očkovaním a návratom do normálu začnú pobočky zamerané na poskytovanie služieb turistom zase naberať na atraktivite pre nových investorov. To isté vidíme v ďalších turistických destináciách v Rumunsku a Bulharsku, ktoré majú veľký potenciál s veľkým počtom obyvateľov a stálym prílevom turistov.
Ako vyzerá ideálny kandidát na franšízanta?
Nehľadáme nič konkrétne, špeciálne. Najdôležitejšou vecou je "vôľa" stať sa podnikateľom. Ďalšou dôležitou vecou je financovanie ... Všetko tkvie v príprave. Najlepší kandidát je ten, ktorý pokladá mnoho otázok, kto využíva našich rád a skúseností ohľadom marketingového plánu, pričom pri vytváraní svojho podnikania zohľadňuje všetko. Viem, že to môže znieť zložito, ale ak majú správny prístup a sú ochotní prejsť týmto procesom, vidíme ich ako vhodných kandidátov. Investujeme tiež svoj čas a know-how, takže kandidáti musia byť naozaj oddaní svojmu cieľu - nielen my. Pokiaľ ide o podnikanie, musí mať správne myslenie. Máme celý rad ľudí, ktorí otvorili podnikanie prostredníctvom Bright World. Niektorí z nich boli napríklad študenti ekonómie. Preto mali teoretické vedomosti o podnikaní a základné znalosti toho, čo budú na podnikateľskej ceste potrebovať.
Čo môžu franšízanti očakávať z hľadiska podpory od Bright World?
Máme vytvorený špeciálny balíček. Poskytujeme všetko vybavenie franšízovej pobočky. Naši franšízanti tiež získajú propagačné materiály, pomôžeme im s kalkuláciami, výberom vhodnej lokality a pomôžeme vybrať správne umiestnenie a správny balíček produktov, ktoré budú na začiatku podnikania potrebovať. Pomáhame im tiež s prípravou na otvorenie pobočky. Snažíme sa prispôsobiť ich individuálnym potrebám, aby sme dosiahli najlepšie výsledky. Niekedy im preventívne hovoríme, nech nekupujú na začiatku toľko vybavenia, aby už v prvom roku boli ziskoví. Nechceme vidieť našich franšízantov svoje pobočky len otvárať a zatvárať. Sme tu ako priateľ a sprievodca - preto nám dôverujú. Novinkou, ktorú tiež ponúkame, je pomoc s využívaním sociálnych sietí pre propagáciu. Pomáhame im so šablónami a návodmi, ako mať poriadok na sociálnych sieťach, ktoré vyzerajú atraktívne - čo tiež zodpovedá zásadám LG. Naozaj nie sú v celom tomto procese sami. Keď o tom premýšľame, snažíme sa vžiť do situácie úplného začiatočníka a naším cieľom je, aby ich prechod na majiteľa firmy bol čo najplynulejší.
Prečítaj články
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.