Práčovne v sieti
Uplynulé mesiace ovplyvnili väčšinu odborov. S obmedzením fungovania sa museli vyporiadavať aj pobočky franšízového konceptu Quickwash. V dôsledku vládnych opatrení museli mať dvere pre zákazníkov zatvorené celý marec. „Aby sme aspoň čiastočne zmiernili ekonomický dopad, vo väčšine pobočiek sme ponúkali službu „cez okienko“. Od zákazníkov sme medzi dverami prevzali bielizeň, vyprali ju, poskladali a čistú zasa odovzdali zákazníkovi v dohodnutý čas,“ vysvetľuje majiteľ konceptu Quickwash Tomáš Drga s tým, že okrem toho môžu zákazníci vo väčšine poboček využiť tiež službu prania s dopravou. V takom prípade si franšízanti alebo zamestnanci pobočiek vyzdvihnú bielizeň priamo u zákazníka a následne mu ju čistú privezú naspäť.
Ovplyvnená bola však nielen prevádzka, ale tiež plány na rozvoj a výstavbu nových práčovní. Aj napriek tomu sa však vedeniu siete podarilo na domácom českom trhu otvoriť dve nové prevádzky, a to v Mariánskych Lázňach a Frýdku-Místku. Ich počet by sa mal rozšíriť aj tento rok, a to aj u nás. V súčasnosti je poskytovateľ licencie v kontakte hneď s niekoľkými záujemcami. Franšízor priznáva, záujem zo strany potenciálnych záujemcov je v súčasnej dobe nižší, ako by to bolo pred príchodom pandémie. Dôvod je prozaický, ľudia sú dnes so svojimi podnikateľskými zámermi v oblasti služieb ďaleko opatrnejší a skôr vyčkávajú, až sa situácia zlepší.
Pomoc s kompenzáciami a hygienou
Podľa Drgu koronavírusová kríza spôsobila franšízantom Quickwash obrovské straty. Aj v mesiacoch, keď mohli mať svoje pobočky otvorené, franšízor odhaduje, že v dôsledku zníženia dopytu, príjmy pobočiek poklesly o 40 až 50 %. V čase, kedy boli práčovne úplne zatvorené, by pokles mohol byť v niektorých pobočkách až 90 %.
Svojim franšízovým partnerom vedenie franšízovej siete pomáha hlavne so sledovaním aktuálnej situácie a zhromažďovaním informácií ohľadom vývoja vládnych opatrení a tiež kompenzácií, v ktorých je niekedy zložitejšie sa vyznať. Ďalšia pomoc je zameraná na poradenstvo ohľadom zvýšených hygienických opatrení v prevádzkach a tiež na marketingovú kampaň realizovanú s cieľom priviesť zákazníkov naspäť do práčovní Quickwash.
Pre otvorenie samoobslužné práčovne záujemca nepotrebuje žiadnu špeciálnu kvalifikáciu. Všetky potrebné informácie získa v rámci školenia. Výška investície pre franchisanta sa pohybuje v rozmedzí od 42 do 80 tis. euro odľa veľkosti prevádzky.

Prečítaj články

„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?