Tohtoročná jar je pre nás novým štartom
Aký bol rok 2020 pre franšízový koncept Ekotopánky?
Rok 2020 pre nás bol strateným rokom. S našim projektom sme iba začínali a na prácu priamo na predajni sme mali iba pár týždňov. Snažili sme sa predávať naše produkty prostredníctvom e-shopu, oslovovať potenciálnych zákazníkov s našou ponukou prostredníctvom aktívnej propagácie na sociálnych sieťach. Pravdou však je, že pre novú značku, akou sme my, je štart rozvoja podnikania v období plnom obmedzení veľmi náročný. S tým súvisí aj fakt, že sme v tomto období nenašli nových záujemcov o franšízové licencie. Verím však, že tohtoročný máj pre nás bude tým reálnym štartom.
Bolo vaše podnikanie ovplyvnené pandémiou COVID-9?
Počas letných mesiacov sa nám darilo pomerne dobre. Zimné zásoby sú však tamer nepredané. Dobrou správou pre nás, a aj pre potenciálnych franšízantov je, že naša obuv nepodlieha krátkodobým módnym trendom. Je možné ju teda zahrnúť do ponuky pre sezónu jeseň/zima 2021.
Je náročné v dnešnej dobe získať záujem od potenciálnych franšízantov?
Faktom je, že záujem je v súčasnej dobe minimálny, ale verím, že sa to so zlepšením situácie zmení.
Aké vlastnosti hľadáte vo svojich franšízových partneroch?
Kľúčové pre nás je, aby sme v našich franšízových partneroch našli nadšenie, vieru v koncept a hlavne ochotu pracovať.
S akou investíciou musí franšízant počítať na štarte?
Záujemcovia o franšízovú licenciu sa musia pripraviť na investíciu vo výške minimálne 10 tisíc eur. Konečná hodnota je závislá na veľkosti obchodu a nutnosti stavebných úprav, ktoré bude potrebné realizovať.
Ako vyzerá spolupráca s franšízovými partnermi?
Náš koncept nie je tak striktný, ako je to v prípade iných franšízových sietí. Spolupráca je nastavená voľnejšie. Keď sa so záujemcom stretneme osobne, veľmi rýchlo zistíme, či je medzi nami to správne „spojenie“. Naši franšízanti sú neustále informovaní o aktuálnych a budúcich kolekciách, pomáhame im s tvorbou finančného plánu aj s hľadaním vhodných priestorov a ich zariaďovaním. Počas celej doby spolupráce sme im pripravení poradiť s čímkoľvek, čo sa ich podnikania týka.

Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?