Steaková franšíza
Aj keď by sa mohlo zdať, že do podnikania v oblasti gastronómie by sa mohol v súčasnosti vrhnúť iba milovník adrenalínu, nie je to úplne tak. Je síca pravda, že na trhu vidíme veľa franšízových značiek, ktoré svoju činnosť skôr utlumujú a súčasne sa pripravujú na znovuotvorenie. „Tí, čo prežijú, môžu mať reštart zaťažený úvermi, ktoré si nesú z tohto obdobia a bude to pre nich náročné. Veľa konceptov ešte dnes nevie aké budú ich konečné straty. Na druhú stranu je teraz príležitosť pre nových franšízantov získať za dobrých podmienok lokality, ktoré boli nedostupné finančne aj všeobecne,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system franchise services.
Každý podnikateľ by však mal myslieť na budúcnosť a už dnes plánovať ďalší rozvoj svojho podnikania. Práve tak k tomu pristupuje napríklad lotyšská franšízová sieť steakhousov Steiku Haoss. Tá na Slovensku aktuálne hľadá záujemcu o master-franšízovú licenciu. Umožní mu budovať reťazec reštaurácií a dosahovať zisk nie iba z prevádzky svojich reštaurácií, ale tiež z predaja single licencií. „Našim cieľom je nájsť ambicióznych a motivovaných franšízových partnerov, ktorí využijú naše skúsenosti a expandujú do nových regiónov a teritórií,“ hovorí David Cima, regionálny manažér siete Steiku Haoss.
Záujemca o master-franšízu za licenciu pre celý náš trh zaplatí zhruba 300 tisíc eur. Investícia potrebná na otvorenie jednej reštaurácie sa pohybuje okolo 25 tisíc eur. Mesačne franšízant odvádza franšízový poplatok vo výške 6 % z čistého mesačného predaja. V rámci spolupráce partner získa od franšízora okrem kompletného know-how napríklad pomoc s výberom miesta, následne s vybudovaním reštaurácie a jej zariadením. Samozrejmosťou je aj komplexné školenie a podpora pri najímaní zamestnancov a ich preškolenie.
Dobre známy región
Uchádzači o licenciu by mali mať už na začiatku jednania spracovanú obchodnú stratégiu a plán rozvoja pre konkrétne teritórium. Kľúčovú úlohu pre udelenie licencie hrá dostupnosť vhodných priestorov pre budúce reštaurácie. Práve tomu súčasná situácia nahráva. Z najrôznejších strán znie, že v dôsledku pandémie sa na trhu objavilo veľa atraktívnych priestorov, ktoré je možné získať za podmienok, o ktorých by sa v minulosti mohlo podnikateľom iba snívať.
Podľa vedenia rodinnej siete reštaurácií Steiku Haoss je nutné, aby budúci franšízant poznal veľmi dôverne situáciu a vzťahy v regióne, v ktorom plánuje svoju pobočku, prípadne aj niekoľko ďalších, otvárať. Dôležité sú tiež skúsenosti s marketingom a rozvojom podnikania, rovnako ako s finančným riadením a kontrolou nákladov.

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.