Franšízanti pre veľké mestá
Celosvetová pandémia ochorenia COVID-19 zasiahla všetky oblasti nášho života, a to vrátane vzdelávania školstva. Upozornila na veľa nedostatkov, s ktorým sa musí slovenské verejné školstvo čo najrýchlejšie vysporiadať, a zvýšila záujem rodičov o školy s vysokou úrovňou výučby bez ohľadu na to, či je prezenčné či distančné. To do veľkej miery nahráva súkromným školským zariadeniam vedeným skúsenými manažérmi, medzi ktoré patria aj franšízové koncepty. Jedným z nich je aj kanadský Maple Bear, ktorý v tuzemsku aktuálne hľadá franšízantov.
Táto sieť pôsobí v súčasnosti v 24 krajinách sveta a ich počet má ambíciu naďalej zvyšovať. Momentálne je v prevádzke 530 škôl a škôlok, ktoré ponúkajú dvojjazyčný kanadský systém vzdelávania s viac ako 41 tisícmi detí vo veku od 6 mesiacov do 18 rokov. Počas koronavírusovej krízy zaznamenala sieť Maple Bear zvýšený záujem o partnerstvo v krajinách strednej a východnej Európy. Po svojom úspešnom vstupe do Bulharska, Rumunska, Albánska a Chorvátska, plánuje ďalšiu expanziu v roku 2021, a to nie iba na Slovensko, ale aj do Česka, Poľska, na Ukrajinu a do ďalších krajín.
„Slovensko je pre Maple Bear trhom, na ktorý máme záujem vstúpiť. Hľadáme miestnych franšízantov, ktorí chcú založiť do konca roka 2021 dvojjazyčné škôlky a školy v najväčších mestách. Rodičia často narážajú na nedostatok kapacít v škôlkach, a práve v tom môže Maple Bear pomôcť,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Maple Bear pre strednú a východnú Európu Yann Biden s tým, že partnermi tejto franšízy sú obvykle podnikatelia v oblasti vzdelávania, ktorí chcú ponúknuť jednu z najlepších vzdelávacích a výučbových metodológií na svete. Franšízy sa však môžu stať súčasťou súkromných škôl, ktoré chcú diverzifikovať a obohatiť svoju ponuku.
Držitelia franšízových licencií sa môžu spoľahnúť na podporu zo strany franšízora. Lokálnym partnerom ponúka priebežnú akademickú podporu veľkého tímu kanadských školiteľov a Virtuálneho kanadského akademického riaditeľa. Zároveň poskytuje lokálne tímy, ktoré pomáhajú s operatívou, marketingom a ekonomickým plánovaním. Náklady spojené so vstupnou investíciou začínajú na 45 tisícoch eur za licenčný poplatok. Následné výdaje sa môžu líšiť v závislosti na budove, krajine a rozsahu projektu, ktorý chce franšízant realizovať. Je na ňom, či sa rozhodne ovoriť iba materskú či základnú školu, alebo sa pustí do väčšieho projektu a vybuduje ho naraz.

Prečítaj články

Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.