Franšízanti pre veľké mestá
Celosvetová pandémia ochorenia COVID-19 zasiahla všetky oblasti nášho života, a to vrátane vzdelávania školstva. Upozornila na veľa nedostatkov, s ktorým sa musí slovenské verejné školstvo čo najrýchlejšie vysporiadať, a zvýšila záujem rodičov o školy s vysokou úrovňou výučby bez ohľadu na to, či je prezenčné či distančné. To do veľkej miery nahráva súkromným školským zariadeniam vedeným skúsenými manažérmi, medzi ktoré patria aj franšízové koncepty. Jedným z nich je aj kanadský Maple Bear, ktorý v tuzemsku aktuálne hľadá franšízantov.
Táto sieť pôsobí v súčasnosti v 24 krajinách sveta a ich počet má ambíciu naďalej zvyšovať. Momentálne je v prevádzke 530 škôl a škôlok, ktoré ponúkajú dvojjazyčný kanadský systém vzdelávania s viac ako 41 tisícmi detí vo veku od 6 mesiacov do 18 rokov. Počas koronavírusovej krízy zaznamenala sieť Maple Bear zvýšený záujem o partnerstvo v krajinách strednej a východnej Európy. Po svojom úspešnom vstupe do Bulharska, Rumunska, Albánska a Chorvátska, plánuje ďalšiu expanziu v roku 2021, a to nie iba na Slovensko, ale aj do Česka, Poľska, na Ukrajinu a do ďalších krajín.
„Slovensko je pre Maple Bear trhom, na ktorý máme záujem vstúpiť. Hľadáme miestnych franšízantov, ktorí chcú založiť do konca roka 2021 dvojjazyčné škôlky a školy v najväčších mestách. Rodičia často narážajú na nedostatok kapacít v škôlkach, a práve v tom môže Maple Bear pomôcť,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Maple Bear pre strednú a východnú Európu Yann Biden s tým, že partnermi tejto franšízy sú obvykle podnikatelia v oblasti vzdelávania, ktorí chcú ponúknuť jednu z najlepších vzdelávacích a výučbových metodológií na svete. Franšízy sa však môžu stať súčasťou súkromných škôl, ktoré chcú diverzifikovať a obohatiť svoju ponuku.
Držitelia franšízových licencií sa môžu spoľahnúť na podporu zo strany franšízora. Lokálnym partnerom ponúka priebežnú akademickú podporu veľkého tímu kanadských školiteľov a Virtuálneho kanadského akademického riaditeľa. Zároveň poskytuje lokálne tímy, ktoré pomáhajú s operatívou, marketingom a ekonomickým plánovaním. Náklady spojené so vstupnou investíciou začínajú na 45 tisícoch eur za licenčný poplatok. Následné výdaje sa môžu líšiť v závislosti na budove, krajine a rozsahu projektu, ktorý chce franšízant realizovať. Je na ňom, či sa rozhodne ovoriť iba materskú či základnú školu, alebo sa pustí do väčšieho projektu a vybuduje ho naraz.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.