Pripravení na expanziu
Momentálne má sieť na Slovensku 3 nových franšízantov pred podpisom zmluvy. K nemu malo prísť v priebeju októbra, bohužiaľ všetko zdržala 2. vlna pandémie. Rozbehnutie spolupráce je tak naplánované na začiatok roka 2021. „Nie je to tak dlho, čo sme boli jeden štát,“ vysvetľuje zakladateľ konceptu Extra Služby Radek Straka rozhodnutie riadiť expanziu na našom trhu z Česka.
Na domácom trhu sa konceptu darí aj v období, ktoré podnikaniu veľmi nepraje. Počas tohto roka sa sieť rozrástla o 7 nových franšízových partnerov. Celkovo má sieť 48 franšízantov. Väčšinu z nich tvoria majitelia licencií pre Extra Sťahovanie, záujem je však aj o povolenie pre ďalšie dva „subkoncepty“, ktorými sú Extra Upratovanie a Extra Manžel - hodinový. Budúci slovenskí franšízanti získajú možnosť ťažiť tiež zo skúseností svojich českých kolegov.
O zisk franšízovej licencie majú v súčasnosti záujem hlavne živnostníci a majitelia malých firiem. „Myslím si, že dôvodom je to, že si drobní podnikatelia uvedomujú, že vo veľkosti je sila a podnikanie je pre nich menej stresujúce a rizikové, ak majú za sebou silný celok, ktorý dokáže pomôcť. Výhody franšízingu sa môžu naplno prejaviť hlavne v neľahkom období, ako je napríklad to súčasné,“ hovorí plzeňský podnikateľ s tým, že vplyvom koronavírusovej krízy prišlo k miernemu poklesu počtu zakáziek. Aj napriek tomu sa centrále stále darí získávať nových klientov pre svojich franšízantov. Šancu získať licenciu Extra Služby však majú aj väčšie firmy, ktoré si vďaka nej môžu rozšíriť portfólium ponúkaných služieb.

Prečítaj články

TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
„V našom odbore je veľmi dôležitý tréning. Preto mu pri práci s franšízantmi venujeme veľkú energiu,“ hovorí Paulina Patelka, franšízová manažérka pre rozvoj sieteSemilac.