Podnikanie s chuťou trhaného mäsa
V roku 2018 otvoril súčasný majiteľ konceptu Volos v českom Olomouci prvú pobočku, ktorá ponúkala zákazníkom špeciality z trhaného mäsa, teda ešte pod starým názvom. Ten nový, Volos, prišiel až na jar v roku 2019. V súčasnosti funguje na trhu 5 pobočiek, z toho dve tento rok prešli do rúk franšízantov. „Po otvorení troch vlastných prevádzok sme dospeli k názoru, že priamo ríadiť a prevádzkovať viac už nejde ale, že by bolo škoda neexpandovať ďalej. Práve preto padla voľba sa rozvíjať ďalej prostredníctvom franšízových licencií,“ hovorí majiteľ spoločnosti Peter Tuháček s tým, že ako ďalší cieľ si stanovil práve Slovensko.
O tom, že to bolo správne rozhodnutie, svedčí aj záujem zo strany potenciálnych franšízantov. Potenciál pre rast na slovenskom trhu vidí majiteľ konceptu pomerne vysoký a je jeho cieľom ho využiť. „Chcel by som, aby ľudia spoznali, že v rýchlom občerstvení sa dá robiť kvalitný a chutný produkt,“ dopĺňa Tuháček.
Percentá z úspechu
Cieľom poskytovateľa licencie Volos, je nájsť takých partnerov, ktorí budú svojou prácou žiť. Mali by mať obchodného ducha, schopnosť viesť, organizovať a motivovať svoj tím tak, aby pracoval v súlade s pravidlami konceptu. Skúsenosti s podnikaním v odbore gastronómie nie sú podmienkou. Všetky informácie potrebné na úspešné riadenie pobočky získa franšízant aj jeho personál v rámci dôkladného školenia.
Priestory na prevádzkovanie pobočky Volos môžu byť v obchodných centrách aj mimo nich na atraktívnych miestach peších zón, a ich kompletné zariadenie zabezpečuje franšízor. Na franšízanta čaká úhrada vratnej kaucie, ktorá sa pohybuje vo výške od 20 do 28 tisíc EUR, a to v závislosti na veľkosti prevádzky. Zisky franšízanta sa odvíjajú od ekonomických výsledkov jeho pobočky, náleží mu % obratu.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.