Podnikanie s chuťou trhaného mäsa
V roku 2018 otvoril súčasný majiteľ konceptu Volos v českom Olomouci prvú pobočku, ktorá ponúkala zákazníkom špeciality z trhaného mäsa, teda ešte pod starým názvom. Ten nový, Volos, prišiel až na jar v roku 2019. V súčasnosti funguje na trhu 5 pobočiek, z toho dve tento rok prešli do rúk franšízantov. „Po otvorení troch vlastných prevádzok sme dospeli k názoru, že priamo ríadiť a prevádzkovať viac už nejde ale, že by bolo škoda neexpandovať ďalej. Práve preto padla voľba sa rozvíjať ďalej prostredníctvom franšízových licencií,“ hovorí majiteľ spoločnosti Peter Tuháček s tým, že ako ďalší cieľ si stanovil práve Slovensko.
O tom, že to bolo správne rozhodnutie, svedčí aj záujem zo strany potenciálnych franšízantov. Potenciál pre rast na slovenskom trhu vidí majiteľ konceptu pomerne vysoký a je jeho cieľom ho využiť. „Chcel by som, aby ľudia spoznali, že v rýchlom občerstvení sa dá robiť kvalitný a chutný produkt,“ dopĺňa Tuháček.
Percentá z úspechu
Cieľom poskytovateľa licencie Volos, je nájsť takých partnerov, ktorí budú svojou prácou žiť. Mali by mať obchodného ducha, schopnosť viesť, organizovať a motivovať svoj tím tak, aby pracoval v súlade s pravidlami konceptu. Skúsenosti s podnikaním v odbore gastronómie nie sú podmienkou. Všetky informácie potrebné na úspešné riadenie pobočky získa franšízant aj jeho personál v rámci dôkladného školenia.
Priestory na prevádzkovanie pobočky Volos môžu byť v obchodných centrách aj mimo nich na atraktívnych miestach peších zón, a ich kompletné zariadenie zabezpečuje franšízor. Na franšízanta čaká úhrada vratnej kaucie, ktorá sa pohybuje vo výške od 20 do 28 tisíc EUR, a to v závislosti na veľkosti prevádzky. Zisky franšízanta sa odvíjajú od ekonomických výsledkov jeho pobočky, náleží mu % obratu.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.