Pre našich franchisantov máme prácu
Na začiatku marca jste nám prezradili, že tento rok bude na vašom domácom trhu v Česku v znamení budovania novej výrobnej haly a rozširovania franšízovej siete. Ako plány zasiahla situácia spojená so šírením koronavírusu?
V marci sme zahájili stavbu novej výrobnej haly pre tieniacu techniku s plochou viac ako 4000 m2. Spolu s nákupom nových technológií je to naša najväčšia investícia za celú históriu firmy. Naplánované dokončenie haly sme mali na koniec roku 2020. Vzápätí po štarte stavebných prác ale prišla prvá vlna Covid-19. Boli sme v neistote, ako bude fungovať podnikanie a či zvládneme financovanie. Rozhodli sme sa pozastaviť výber dodávateľov a nechať ísť naplno iba výstavbu hrubej stavby. Covid naše podniaknie síce pribrzdil, ale nezastavil, v máji a júni sa ukázalo, že stratu z prelomu marca a apríla doháňame. Dokončili sme teda výber remesiel a výstavba pokračuje so stále rovnakým termínom dokončenia. Viac ako Covid nám stavbu znepríjemnili jesenné dažde, ale všetko sme zvládli a smerujeme k dokončení haly a k nasťahovaniu.
Koľko pobočiek Lomax nájdeme momentálne na tuzemskom trhu? Koľko z nich je franšízových?
V súčasnosti máme na Slovensku 20 zastúpení a s väčšinou z nich spolupracujeme už veľa rokov. Franšízový model praktikujeme až v poslednej dobe, takže franšízových zastúpení sú jednotky, ale veríme, že postupne sa tento pomer bude preklápať.
Predpokladám, že aj naďalej by ste ešte radi expandovali. Aké lokality sú z hľadiska ďalšieho rozširovania Vášho konceptu pre Vás tie najatraktívnejšie?
Áno, aj naďalej sa chceme rozširovať a hľadať nových partnerov, s ktorými budeme pracovať a budovať značku Lomax ďalšie desiatky rokov. Aktuálne hľadáme franšízantov z regiónu Dunajskej Stredy, Nových Zámkov, Košíc, Prešova a Galanty.
Dobrou správou pre veľa ľudí, ktorí premýšľajú o rozbehnutí franšízového podnikania, je, že v prípade Lomaxu nie je potrebné prichádzať z odboru. Je to pravda? Čo teda na uchádzačoch o licenciu primárne hľadáte?
Je to pravda, znalosť a skúsenosť z odboru nie je našou podmienkou. Samozrejme ide o podnikanie s výrobkami určenými pre stavebníctvo a ich zameranie alebo inštalácia vyžaduje určitú zručnosť, ale všetko sa dá naučiť, dôležité je chcieť. Hľadáme ľudí, ktorí majú odvahu sa postaviť na vlastné nohy a majú túžbu budovať svoje podnikanie. My im v tom pomôžeme, hlavne na začiatku. Zaškolíme ich o sortimente a odovzdáme im know-how s jasnými šablónami, ako úspešne fungovať vo vzťahu k zákazníkovi.
Za čo je franšízant Lomax zodpovedný? Čo všetko má na starosti?
Franšízant zastupuje značku Lomax v danom regióne. Jeho úlohou je predaj, montáž a servis našich výrobkov. Pri začiatku spolupráce si s franšízantom stanovujeme reálny plán predaja na 3-5 rokov dopredu a za týmto cieľom spolu ideme. V Lomaxe vieme, ako ciele dosiahnuť a ak sa franšízant drží našich rád a je dostatočne pracovitý, dosiahne úspech. Jeho zodpovednosťou je teda ísť vytýčenou cestou, ako napr. prezentovať výrobky, služby a akcie Lomax, spolupracovať na marketingovej propagáciii v regióne. Dôležité pre úspech a zodpovednosťou franšízanta je tiež „správať sa ako správny hospodár“ a mať nákladovú stránku svojho podnikania pod kontrolou. Na toto nie je potrebné ekonomické vzdelanie, ale postačí zdravý rozum.
Prečítaj články
Značka Lomax chce ďalej rásť prostredníctvom franšíz. Franšízantov láka na skúsenosti a širokú ponuku produktov. Koľko treba do nej investovať?
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
Ďalšie rozširovanie siete a dobudovanie novej výrobnej haly. Také sú tohtoročné plány spoločnosti Lomax. Ako sa vysporiadala so súčasnou situáciou?
Na Slovensku chceme otvoriť 10 nových pobočiek. Ponúkame príležitosť ďalším záujemcom o franšízu, hovorí Jan Malysz, obchodný riaditeľ spoločnosti Lomax.
Rastúci dopyt vedie českého výrobcu vchodových dverí, garážovej a tieniacej techniky Lomax k ďalšiemu rozširovaniu franšízovej siete. Akých franšízantov hľadá?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.