Správny čas na otvorenie školy kódovania
Pandémia zmenila tvár sveta, v ktorom žijeme. Nezmenila však základné procesy, ktoré formujú našu profesnú realitu. Napriek pandémii pokračuje technologická revolúcia. Vlastne, kvôli koronavírusu, sa dokonca zrýchľuje. Dlhé mesiace uzatvorenia nás naučili, že v dnešnej dobe sa nemôžeme pohybovať bez technológií. Nezáleží na tom, či je to o nakupovaní alebo riadení podniku.
Tento jav ovplyvňuje trh práce. Zatiaľ čo veľa priemyselných odvetví hovorí o možnej nutnosti prepúšťania, IT spoločnostiam sa darí dobre a nesťažujú sa na nedostatok pracovných miest, ba naopak, odborníci im často chýbajú. Ale aj keď nepracujete v IT priemysle a nechcete sa k nemu pripojiť, musíte premýšľať o obohatení svojich digitálnych zručostí. Ak ste copywriter, nestačí iba vedieť vytvoriť chytľavé slogany. Musíte poznať mechaniku sociálnych médií, SEO, a byť schopní ich použiť, aby vaše príspevky získali popularitu. Nikto už neočakáva od architektov 3D výkresy na liste papiera, rovnako ako nie je možné opraviť auto bez počítača. Dnes sú digitálne zručnosti vyžadované stále viacerými profesiami, bohužiaľ kandidátov na tieto pozície, ktorí by nimi disponovali, je nedostatok.
Úspech vďaka spolupráci a synergii
Práve na rozvoj IT schopností sa špecializuje franšízový koncept Coders Lab. IT školy tejto franšízovej siete momentálne nájdeme v Poľsku, Rumunsku a tiež v Indonézii. Ambície má značka ešte väčšie, a to preniknúť aj na ďalšie európske trhy. Svojim partnerom ponúka exkluzívne franšízové licencie na prevádzku siete vzdelávacích inštitúcií v danej krajine, a to aj na Slovensku. „Hľadáme franšízantov, ktorí budú 100% pripravení venovať sa rozvoju reťazca IT škôl vo svojej krajine. Máme sedem rokov skúseností na trhu, sme jednou z najstarších programovacích škôl v Európe. Vďaka tomu sme schopní ukázať našim partnerom efektívne metódy vzdelávania. Na druhú stranu, skúsenosti a schopnosti franšízanta, jeho znalosť miestneho trhu, nám umožňujú dosiahnuť synergiu, ktorá ďalej zvyšuje šancu na úspech,“ vysveľuje Grzegorz Morawski, franšízový manažér Coders Lab.
Franšízanti získajú prístup k školiacim materiálom a špeciálne vytvoreným IT systémom pre riadenie škôl. Coders Lab poskytuje štartovací balíček marketingových materiálov, súčasťou ktorého sú ready-made webové stránky. Poskytuje implementačné školenie pre partnera a jeho tím. Medzi povinnosti franšízanta zase patrí zamestnávanie lektorov, marketing, predaj a organizácia kurzov.
Čas na prípravu
Otvorenie vlastnej programovacej školy trvá nejaký čas, a to aj s podporou franšízora. Jednania o spolupráci, preverenie uchádzača o franšízovú licenciu, analýza trhu, podpis franšízovej zmluvy – samotná náborová fáza obvykle trvá niekoľko týždňov. Potom nastáva príprava na zahájenie podnikania. Je nutné zostaviť správny tím, nájsť miesto pre školu, zabezpečiť nábor lektorov, absolvovať franšízové školenie a zahájiť marketingovú kampaň. Dá sa predpokladať, že od podpisu franšízovej zmluvy do začiatku prvého kurzu uplynie 4 až 5 mesiacov. „Ak prejavíte svoj záujem o franšízovú licenciu dnes, výučbu budete môcť rozbehnúť na jar. Teda v období, kedy by situácia okolo COVID-19 mala byť už stabilizovaná a náš život už by mal kráčať v zabehnutých koľajách,“ dodáva Grzegorz Morawski.
Súčasná doba je viac ako vhodná na premýšľanie o budúcnosti a nenechať bez povšimnutia príležitosti, ktoré sa objavujú. Pre niekoho to môže byť aj uvažovanie o rozbehnutí vlastného podnikania pod zavedenou značkou. Sú to totiž skúsení franšízori, ktorí sú schopní svojich franšízantov podržať aj v dobe, ktorá podnikaniu nepraje. A dúfajme, že takýchto období bude v budúcnosti čo najmanej.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?