Rozšírili sme aktivity pobočiek
Ako sa darí konceptu Quickwash na tuzemskom trhu?
Musím priznať, že rovnako ako pre väčšinu odvetví ekonomiky, aj náš odbor bol v tomto roku kvôli pandémii Covid 19 citeľne zasiahnutý a to vo všetkých smeroch: činnosť pobočiek a tiež rozvoj a výstavba nových prevádzok. Napriek všetkým nepriaznivým vplyvom sme v máji otvorili nové práčovne Quickwash vo Frydku-Místku a v Mariánskych Lázňach.
Ako opatrenia vlády ovplyvnili Vaše podnikanie a Vašich franšízových partnerov?
Samozrejme, rovnako ako veľa ďalších odvetví, aj nás sa situácia veľmi nepriaznivo dotkla. V dôsledku nariadení vlády museli byť naše pobočky od 18. marca do 27. apríla uzatvorené. Toto zatvorenie sa pochopiteľne citeľne prejaví v príjmoch všetkých pobočiek.
Aké kroky ste prijali, aby ste mohli spolu s franšízovými partnermi aj naďalej obsluhovať svojich zákazníkov a klientov?
Aby sme aspoň čiastočne kompenzovali zatvorenie našich pobočiek pre samoobslužné pranie, snažili sme sa v našich vlastných aj licenčných prevádzkach ponúkať službu prania a sušenia „cez okienko“, čo v praxi vyzeralo tak, že sme bielizeň prevzali pred dverami prevádzky, vyprali, vysušili, vydezinfikovali a pred dverami zasa v dohodnutý čas vydali zákazníkovi. Záujem o túto službu bol však pomerne malý, zrejme z dôvodu, že ľudia mali obavy vycházať z domu. Ale kríza nám paradoxne pomohla aj v rozvoji niektorých nových aktivít. Spustili sme napríklad novú službu „Pranie s donáškou“ a k tomu sme vytvorili nový web pračovňa-on-line. Táto služba zatiaľ funguje v Prahe, Ostrave a Plzni.
Trh samoobslužných práčovní je podľa mojho názoru čím ďalej viac konkurenčný. Aké sú Vaše ďalšie plány expanzie? O aké lokality máte momentálne najväčší záujem?
Máte pravdu, trh samoobslužných práčovní je čím ďalej viac konkurenčný. Ale vzrastajúcej konkurencii se neubraní žiadny úspešný podnikateľský zámer. Na našom trhu stále vidím potenciál, aj keď tempo rozširovania našej siete zrejme v tomto a budúcom roku spomalý. Podľa môjho názoru sa potenciál presúva z metropol do menších miest, hlavne do tých, ktoré ležia v turisticky atraktívnych oblastiach.
Je teraz ten správny čas, keď Vás môžu kontaktovať záujemcovia o licenciu? Ako dlho trvá, po podpise zmluvy, rozbehnutie franšízovej pobočky?
Určite, stále je ten správny čas na rozhovory s novými záujemcami. Príprava projektu každej novej pobočky trvá nejakú dobu a analýza danej lokality tiež zaberie nejaký čas. Doba od podpisu zmluvy do otvorenia pobočky môže byť rôzna, ale všeobecne je nutné počítať minimálne s tromi mesiacmi. Novému držiteľovi licencie vždy so všetkým pomôžeme, ale nakoniec záleží hlavne na ňom, ako rýchlo si vybaví nevyhnutné povolenia a pripraví priestory na inštaláciu strojov a následné otvorenie.

Prečítaj články

Franšízanti LG Laundry Lounge kúpou licencie získajú v podstate podnikanie na kľúč. Franšízor dále upozorňuje na nutnost dodržovat pravidla spojená s bojem proti COVID-19.
Viac ako 17 rokov skúseností chce na tuzemskom trhu uplatniť americká sieť Signal 88 Security. Hľadá záujemcov o master-franšízovú licenciu.
Nelegálne grafitti trápia majiteľov domov aj celé mestá. Ich odstraňovaním sa zaoberá koncept GRS - Grafitti Removal Systems. Svoje know-how šíria pomocou franšízových licencií.
„Naším tohtoročným cieľom je implementácia moderného spôsobu platenia do prevádzky práčovní, prezradzuje Tomáš Drga," majiteľ franšízového konceptu Quickwash.
Po úspechu v susednom Česku, začína sieť samoobslužných práčovní Quickwash obsadzovať aj náš trh. Pobočka by mohla fungovať v každom okresnom meste.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Odbor gastronómie sa vplyvom súčasnej situácie zmení. Šancu uspieť získajú nové koncepty, ktoré zaujmú zákazníkov svojou ponukou.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Školenie je jednou z najdôležitejších súčastí franšízového balíčku. Noví franšízanti by sa vďaka nemu mali naučiť, ako úspešne podnikať pod zavedenou značkou.
Najúspešnejšie globálne franšízy pochádzajú z oblasti gastronómie. V prvej 50 sú aj značky pôsobiace na tuzemskom trhu.