Rozšírili sme aktivity pobočiek
Ako sa darí konceptu Quickwash na tuzemskom trhu?
Musím priznať, že rovnako ako pre väčšinu odvetví ekonomiky, aj náš odbor bol v tomto roku kvôli pandémii Covid 19 citeľne zasiahnutý a to vo všetkých smeroch: činnosť pobočiek a tiež rozvoj a výstavba nových prevádzok. Napriek všetkým nepriaznivým vplyvom sme v máji otvorili nové práčovne Quickwash vo Frydku-Místku a v Mariánskych Lázňach.
Ako opatrenia vlády ovplyvnili Vaše podnikanie a Vašich franšízových partnerov?
Samozrejme, rovnako ako veľa ďalších odvetví, aj nás sa situácia veľmi nepriaznivo dotkla. V dôsledku nariadení vlády museli byť naše pobočky od 18. marca do 27. apríla uzatvorené. Toto zatvorenie sa pochopiteľne citeľne prejaví v príjmoch všetkých pobočiek.
Aké kroky ste prijali, aby ste mohli spolu s franšízovými partnermi aj naďalej obsluhovať svojich zákazníkov a klientov?
Aby sme aspoň čiastočne kompenzovali zatvorenie našich pobočiek pre samoobslužné pranie, snažili sme sa v našich vlastných aj licenčných prevádzkach ponúkať službu prania a sušenia „cez okienko“, čo v praxi vyzeralo tak, že sme bielizeň prevzali pred dverami prevádzky, vyprali, vysušili, vydezinfikovali a pred dverami zasa v dohodnutý čas vydali zákazníkovi. Záujem o túto službu bol však pomerne malý, zrejme z dôvodu, že ľudia mali obavy vycházať z domu. Ale kríza nám paradoxne pomohla aj v rozvoji niektorých nových aktivít. Spustili sme napríklad novú službu „Pranie s donáškou“ a k tomu sme vytvorili nový web pračovňa-on-line. Táto služba zatiaľ funguje v Prahe, Ostrave a Plzni.
Trh samoobslužných práčovní je podľa mojho názoru čím ďalej viac konkurenčný. Aké sú Vaše ďalšie plány expanzie? O aké lokality máte momentálne najväčší záujem?
Máte pravdu, trh samoobslužných práčovní je čím ďalej viac konkurenčný. Ale vzrastajúcej konkurencii se neubraní žiadny úspešný podnikateľský zámer. Na našom trhu stále vidím potenciál, aj keď tempo rozširovania našej siete zrejme v tomto a budúcom roku spomalý. Podľa môjho názoru sa potenciál presúva z metropol do menších miest, hlavne do tých, ktoré ležia v turisticky atraktívnych oblastiach.
Je teraz ten správny čas, keď Vás môžu kontaktovať záujemcovia o licenciu? Ako dlho trvá, po podpise zmluvy, rozbehnutie franšízovej pobočky?
Určite, stále je ten správny čas na rozhovory s novými záujemcami. Príprava projektu každej novej pobočky trvá nejakú dobu a analýza danej lokality tiež zaberie nejaký čas. Doba od podpisu zmluvy do otvorenia pobočky môže byť rôzna, ale všeobecne je nutné počítať minimálne s tromi mesiacmi. Novému držiteľovi licencie vždy so všetkým pomôžeme, ale nakoniec záleží hlavne na ňom, ako rýchlo si vybaví nevyhnutné povolenia a pripraví priestory na inštaláciu strojov a následné otvorenie.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.