Zisk vďaka programovaniu
IT je jedným z najrýchlejšie rastúcim odvetvým na svete a takmer všetky ekonomiky sa stretávajú s nedostatkom kvalifikovaných odborníkov. Problémom býva často fakt, že školy nie sú, často z dôvodu obmedzenej kapacity, schopné „vyprodukovat“ dostatok kvalifikovaných pracovníkov pre tento odbor. Uplynulé mesiace nám ukázali, ako dôležité sú pre náš život aj podnikanie technológie. Súčasne s tým stúpa aj dôležitosť ľudí, ktorí ich vyvíjajú, spravujú, programujú. A tých kvalitných je, zdá sa, málo. Dobrou správou je, že na Slovensku to tak už nemusí byť.
Práve takých odborníkov pre pracovný trh pripravujú programovacie školy Coders Lab, ktoré chcú mať svoje zastúpenie aj u nás. Hľadajú na tunajšom trhu master-franšízanta, ktorý by vybudoval a riadil sieť pobočiek po celej krajine. Rozhliadajú sa však aj po ďalších regiónoch. „Pobočky chceme otvoriť vo všetkých krajinách, kde existuje nerovnováha medzi dopytom a ponukou po zamestnancoch v IT sektore. Cítime, že väčšina európskych trhov stále nie je naplnená školami tohto typu,“ hovorí Grzegorz Morawski, ktorý je v Coders Lab zodpovedný za rozvoj franšízy.
Lektori na dosah
Cena licencie franšízy pre Slovensko činí 20 tisíc eur. Zhruba rovnakú hodnotu bude musieť partner, ktorý získa exkluzivitu na celý trh, investovať do rozvoja siete. Okrem otvárania jednotlivých škôl bude mať na starosť nábor odborných lektorov a ďalších zamestnancov. Zodpovedný bude aj za marketingové a kariérne poradenstvo.
Budúci franšízový partner by mal mať skúsenosti minimálne v troch pre franšízora kľučových oblastiach. Sú nimi vzdelávanie, marketing a riadenie ľudí. „Doteraz sme identifikovali dva ideálne profily našich partnerov. Tým prvým sú spoločnosti alebo inštitúcie, ktoré sa už vzdelávaním zaoberajú, ako sú súkromné alebo jazykové školy. Ďalším sú softwarové spoločnosti,“ hovorí Morawski s tým, že ich výhodou ako potenciálnych partnerov je fakt, že už majú odborníkov z IT, ktorí môžu byť jednoducho vyškolení ako lektori a mentori. To centrála franšízy vníma ako veľkú výhodu, pretože nájsť dobrých lektorov nie je jednoduché.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?