Zarábame peniaze šitím na mieru
Brutale sa špecializuje na šitie oblekov a košieľ, ktorých výrobu majú na starosti profesionálni krajčíri z krajín Európskej únie, ktorí majú viac ako 10 rokov skúseností v odbore. A práve z nich ťažia franšízanti konceptu. Veľkou výhodou pre ich podnikanie je fakt, že pre podnikanie pod značkou Brutale nie je nutné, aby otvárali svoj vlastný obchod alebo módny ateliér.
Úlohou franšízantov je sústrediť sa hlavne na propagáciu značky a oslovovanie koncových zákazníkov. Následne majú na starosť zostavovanie objednávok, vrátane merania klientov. Všetky zákazky vybaví bulharská centrála. Zákazník sa môže na svoj na mieru šitý oblek či košeľu tešiť v horizonte štyroch týždňov. „Ak máme podrobne charakterizovať klientov Brutale, sú to muži, ktorí nosia každý deň oblek, teda podnikatelia, architekti, právnici, úradníci, politici, bankéri, firemní zamestnanci atď.,“ vysvetľuje Nikolai Kostadinov, majiteľ spoločnosti Amokin, ktorá za konceptom stojí.
Ideálnym franšízantom Brutale je podnikateľ, ktorý má vzťah k móde. To však neznamená, že musí mať veľké skúsenosti z módnej brandže. Všetko potrebné mu v rámci zdieľania know-how odovzdá franšízor prostredníctvom vstupného školenia. Rozbehnutie podnikania ide pomerne rýchlo, a to hlavne vďaka tomu, že franšízant nemusí investovať do otvorenia predajne, šijacich strojov či do služieb profesionálnych krajčírov. Tiež sa nemusí starať o obstarávanie látok. To všetko za neho urobí poskytovateľ licencie.
Nejaká investícia však na franšízového partnera aj tak čaká. V prípade že sa chce zamerať výhradne na predaj oblekov bude to 20 tisíc eur. Ak by chcel svojim zákazníkom ponúkať aj košele šité na zákazku, priplatí si o 5000 eur viac. „Tieto hodnoty pokrývajú všetky náklady na franšízové poplatky, vzorky oblekov a materiálov, odovzdanie know-how a školenie. Z našej strany neexistujú žiadne ďalšie skryté náklady a franšízanti nebudú musieť platiť fixné mesačné poplatky alebo marketingové poplatky,“ doplňuje Kostadinov.

Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.