Na franšízu od základov
Pôvodom maďarská franšízová sieť sa špecializuje na predaj a distribúciu podlahových krytín, bytového textilu a ďalších produktov pre zariadenie interiérov. Na slovenskom, rumunskom a domácom maďarskom trhu má značka Diego 153 predajní, väčšina z nich je franšízových. Na konci tohto roka chce mať firma celkovo 168 obchodov.
Pomôcť naplniť tento plán by konceptu mali aj franšízoví partneri, ktorí rozbehnú svoje podnikanie pod touto značkou práve u nás. Vstupná investícia, ktorá na budúceho franšízového partnera čaká, sa pohybuje od 30 do 100 tisíc eur. Franšízovú zmluvu uzatvára franšízor s partnerom na 5 rokov s možnosťou predĺženia. „Po podpise zmluvy franšízant získa územnú exkluzivitu na lokalitu, v ktorej sa rozhodol podnikať. Zároveň absolvuje komplexné školenia, vďaka ktorým bude schopný svoju franšízovou pobočku riadiť," hovorí Zuzana Csáderová, zástupca značky pre Slovensko.
Pri hľadaní toho pravého franšízového partnera sa vedenie konceptu sústredí na dva typy uchádzačov o licencie. Prvým typom sú franšízanti, ktorí sa budú okrem priameho riadenia pobočky aktívne podieľať aj na každodennom chode predajne. Do druhej kategórie patria tzv. investujúci partneri, ktorí delegujú každodenné operatívne úlohy na vedúceho predajne a prevádzku riadia hlavne z ekonomického hľadiska.
S vedením tímu franšízantov má značka Diego veľké skúsenosti. V súčasnosti sú takmer všetky pobočky, ktoré na už spomínaných trhoch fungujú, v rukách franšízových partnerov. Vlastné pobočky má Diego iba na domácom trhu.

Prečítaj články

„Hľadáme ľudí, ktorí majú odvahu sa postaviť na vlastné nohy a majú tužbu budovať svoje podnikanie," hovorí Miroslav Kubík, konateľ spoločnosti Lomax.
Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale už sme pripravení na ďalší rok, prezrádza Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete Dom farieb.
Medzinárodná franchisingová obchodná sieť Diego takmer so 160 predajňami se rozšírila tiež na Slovensku. A to aktuálne na 21 predajní.
Solodoor tento rok otvoril už 3 nové franšízové predajne. Poskytovateľ licencie vidí priestor pre ďalšie na Slovensku, rovnako ako v Česku.
Obsadiť krajské mestá a následne preniknúť do okresných. Taký je plán franšízového konceptu Kinekus.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
„Rok 2021 bude okrem iného v znamení otvárania nových reštaurácií. Chceme, aby boli všetky od začiatku v rukách franšízantov," hovorí Radim Foltýn, Franchising Director CZ & SK McDonald's.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Franchisové systémy je možno rozdeliť podľa rôznych kritérií: druhu know-how, druhu hospodárskej činnosti či spôsobu organizácie systému.