Podnikanie so začiatkom v recesii
Pandémia má jasné dôsledky na sociálny aj ekonomický život a pravdepodne budú tieto dôsledky ešte nejakú dobu pretrvávať. Môžeme vidieť prvé náznaky zlepšenia, keďže vlády (Rakúska a Nemecká) postupne ohlasujú uvoľňovanie karantény. Keď zvažujete zmeny v pracovnom živote alebo väčšiu investíciu, práve toto je ideálny čas rozhliadať sa po trendoch a možných zmenách v podnikaní, ktoré na nás čakajú v nasledujúcich mesiacoch.
Počas krízy väčšinou franšízing priťahuje väčšiu pozornosť pretože na jednej strane pracovné úväzky strácajú hlavnú výhodu – bezpečnosť a stabilitu. Franšízing dovoľuje franšízantovi zobrať osud do vlastných rúk a zároveň znížiť riziko rozbehnutia nového podnikania. Finančná kríza, ktorá tu bola pred nedávnom iba potvrdila toto tvrdenie. V období keď väčšina sveta bojovala s poklesom HDP, franšízový trh rástol v počte franžízantov aj v počte franšízových jednotiek. Je to výborná príležitosť pre mnohých ľudí, ktorí sa budú rozhliadať po šanci rozbehnúť vlastné podnikanie pod osvedčeným konceptom. Oplatí sa podnikať v období po kríze?
Čas premýšľať nad novými zručnosťami
Koronavírus prinútil veľkú časť spoločnosti zmeniť organizáciu ich životov v osobnom aj pracovnom hľadisku. Internet sa stal protilátkou izolácie, keďže mnohé activity sa presunuli práve sem: práca, nakupovanie, zábava. Mnohí z nás využívajú karanténu na zlepšenie kvalifikácie vďaka rôznym online kurzom. Tiež sa učia jazyky, trénujú jógu a tanec, spievajú a zdokonaľujú sa v hre na hudobné nástroje. Je tu však aj oblast, ktorá sa stala ešte viac obľúbená ako kedykoľvek predtým. Sú to odborné tréningy za účelom zlepšenia odbornej kvalifikácie alebo učenie sa úplne nových profesných zručností (najmä tých, ktoré zahŕňajú digitálne zručnosti).
„Popularita týchto zručností výchádza najmä z dvoch príčin. Prvou je možnosť straty zamestnania. Druhou je rýchlosť progresu digitalizácie spoločností. Tento fenomém tu bol samozrejme aj pred krízou, dnes však ešte viac narastá pretože koronavírus prinútil veľa spoločností presunúť svoje služby do online sféry. Na to, aby ste to zvládli, potrebujete IT špecialistov, ktorí chýbali na trhu už dlhší čas," – vysvetľuje Marcin Tchórzewski, CEO spoločnosti Coders Lab, najväčšej IT školy CEE regióne.
Podľa odhadov, hodnota globálneho EdTech marketu (inovatívne vzdelávacie spoločnosti) v roku 2020 presiahne 250 miliárd dolárov. Pandémia túto oblast nespomalí v raste, práve naopak naštartuje jej rýchlejší rast. Portál sa spýtal expertov spomínaného odboru na vplyv vírusu.
„Online tréningy zaznamenali výrazný nárast na YouTube a ďalších nástrojoch, ktoré ponúkajú návody, testy. Učitelia, ktorí robia s ľudmi jednotlivo alebo v skupinách však stale zaznemenávajú vysoký dopyt po ich službách. Kombinácia s online tréningami môže byť však dlhodobo úspešná," povedal John M. O'Connor zo spoločnosti Career Pro Inc.
Licencie na učenie
Vyzerá to tak, že pripojenie sa k franšízovej sieti, ktorá ponúka kurzy progamovania môže byť veľmi výhodné. Coders Lab ponúka intenzívne kurzy progarmovania, testovanie a Digital UX, ktoré zabezpečujú kontakt medzi študentmi a učiteľmi. Počas 6 týždňového kurzu účastníci získajú znalosti, ktoré im umožnia začať pracovať ako junior developeri.
„Dôležité je, že nie sú potrebné predchádzajúce skúsenosti s IT. Efektivita kurzov je potvrdená faktom, že viac ako 80% absolventov našlo prácu v odbore do 3 mesiacov od ukončenia kurzu. Robíme všetko preto, aby sme ich podporili v hľadaní práce. Konzultujeme s nimi životopisy, organizujeme webináre a tréningy s recruitermi," hovorí Marcin Tchórzewski.
Coders Lab bol založený v roku 2013 v Poľsku. Za tú dobu vychovala na 5 000 juniorských programátorov, testerov a špecialistov Digital UX. Je to jediný kódovací bootcamp, ktorý ponúka exkluzívne licencie podnikateľom, ktorí chcú začať podnikať na trhu vzdelávania. Má svoje pobočky v Rumunsku a Indonézii. Franšízor pravideľne poskytuje upravené tréningové materiály, internetovú stránku, LMS a kurz manažérskeho systému. Ponuka Coders Lab je limitovaná, hľadajú iba jedného franšízanta pre každú krajinu.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?