Šťastná trinástka pre franšízu
Počas tohto roka sa vedenie siete sústredilo hlavne na inovácie, nové produkty a zlepšovanie prevádzkových záležitostí týkajúcich sa súčasnej siete. Expanzia teda nebola tak masívna ako v predchádzajúcich rokoch, keď prevádzku zahájilo 6 nových pobočiek. Štyri z nich otvorili Fruitisimo na domácom trhu, ďalšie dve v Maďarsku. Z hľadiska hospodárskych výsledkov bol podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Fruitisimo Group Michala Příhody tento rok rekordný v histórii celej firmy.
V júni Michal Příhoda v rozhovore pre portál Franchising.sk prezradil, že by s konceptom rád expandoval do nových lokalít, kde je možné prevádzkovať pobočku Fruitisimo či nový formát Fruitisimo BistroCafé. Ide predovšetkým o lokality kancelárskych komplexov či nemocníc a veľkých polikliník. A ako sa zdá, táto stratégia sa oplatila. „Z hľadiska výsledkov sa novým lokalitám či novým typom Bistro Café darí čím ďalej tým lepšie. A práve preto sa stále viac zameriavame na získavanie nových príležitostí v týchto projektoch, čo prebieha pozvoľne, resp. by sme boli radi, keby to išlo rýchlejšie. Rešpektujeme však, že pre nové typy prenajímateľov, hlavne v zdravotníctve, je Fruitisimo stále nová záležitosť, s ktorou sa postupne zoznamujú,“ hovorí Michal Příhoda s tým, že záujem franšízantov o tieto projekty sa stále zvyšuje. Častým efektom býva situácia, kedy nový záujemca zo začiatku uvažuje iba o štandardnom nákupnom centre, avšak po bližšom zoznámení sa s novými projektmi sa jeho záujem konvertuje do jedného z nich.
A aké sú plány Fruitisima pre nadchádzajúci rok? Na už spomínaných troch trhoch, kde má značka v súčasnosti svoje zastúpenie, chystá ďalšie rozširovanie. Počas roka 2020 by malo zahájiť prevádzku 13 nových pobočiek. Tým by však expanzia skončiť nemala. Pripravuje sa totiž vstup na ďalšie európske trhy. K už avizovanému Nemecku pribudlo aj Poľsko. „To sme síce plánovali o 1 až 2 roky neskôr, naskytli sa však zaujímavé príležitosti, ktoré náš vstup na tento trh urýchlili,“ vysvetľuje Michal Příhoda.
Okrem expanzie sa Fruitisimo pripravuje spustiť ďalší nový projekt, ktorý bude zameraný hlavne na remeselnú zmrzlinu, na tzv. Fruitisimo Gelateriu. Zákazníci budú mať širší výber našej ručne vyrábanej zmrzliny, bude v ponuke veľa špeciálnych príchutí, v niektorých projektoch uvažuje vedenie konceptu aj o výrobe zmrzliny priamo na pobočke. Tento projekt tiež rozšíri spektrum možností pre nových, ale aj súčasných franšízantov.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.