Zmena plánu
Pôvodne vedenie tohto poľského franšízového konceptu hľadalo v tuzemsku iba master-franšízového partnera, ktorý by mal na starosť rozšírenie siete Edukido na celom našom území. Záujem zo strany potenciálnych franšízantov o otvorenie jednotlivých pobočiek ho však inšpiroval ku zmene stratégie. Ponúka teda tiež možnosť kúpy jednej licencie pre vybranú exkluzívnu oblasť s tým, že franšízant, bude mať v budúcnosti možnosť sa v prípade záujmu uchádzať o master-franšízovú licenciu. Výhodou je fakt, že už bude vedieť ako podnikanie funguje.
Investícia pre individuálneho franšízanta je tvorená troma hodnotami. Prvá z nich je vstupný poplatok, ktorý sa líši v závislosti na veľkosti územia, pre ktorú franšízant získa exkluzivitu. Začína na 700 eurách za lokalitu s cca 20 tisícmi obyvateľmi, za licenciu na pôsobenie v oblasti so 120 tisícmi obyvateľov franšízant zaplatí 4200 eur. Nutnou investíciou je tiež zakúpenie stavebnice LEGO, ktorá je hlavnou pomôckou pri vzdelávaní detí vo veku 3 až 12 rokov. Franšízant za ne zaplatí 3000 eur. Ďalším poplatkom, ktorý na neho čaká, je poplatok za marketingové materiály vo výške 350 eur.
Samozrejme, ide o jednu z možností. Stále platí, že je k dispozícii aj master-licencia Edukido, ktorá jej držiteľovi prináša väčšie zisky. Zarába totiž na vlastnej činnosti, aj na poplatkoch od franšízantov. Podiel master-franšízanta na poplatkoch od jednotlivých franšízových partnerov je 75 %. S tým však súvisia aj vyššie náklady, ktoré čakajú na záujemcu o tento typ licencie. Nutné je investovať do LEGO aj marketingových materiálov, teda 3350 eur. Zaistiť musí tiež preklad všetkých materiálov z angličtiny alebo poľštiny a akvizíciu jednotlivých franšízantov. Vstupný poplatok činí 25 tisíc eur.
Aké vlastnosti by mali mať franšízanti Edukido? V prípade master-franšízanta vedenie hľadá záujemcu s dostatočným kapitálom a dobrou znalostí miestneho trhu. Samozrejmosťou by mali byť obchodné a manažérske schopnosti, skúsenosti v oblasti predaja a marketingu, znalosť angličtiny a dobré komunikačné schopnosti. Manažérske schopnosti sú potrebné aj u kandidáta na klasického franšízanta. U neho je tiež výhodou, ale v žiadnom prípade nie podmienkou, ak má za sebou skúsenosti s prácou s deťmi a komunikáciou s rodičmi.

Prečítaj články

Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Najväčší veľtrh franšízového podnikania v strednej a východnej Európe sa tento rok koná od 19. do 21. októbra v Paláci kultúry a vedy vo Varšave. S nami máte vstupenku zadarmo.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
„Vzdelávacie workshopy sú naším najžiadanejším produktom. Preto sa na ne zameriavame v novom obchodnom modeli pre franšízantov," hovorí Kamila Holody z Edukida.
„Vzdelávacie aktivity pre deti sú to posledné, čoho sa uvedomelí rodičia vzdávajú,” hovorí Kamila Holody, špecialistka pre kľúčových zákazníkov spoločnosti Edukido.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.