Zmena plánu
Pôvodne vedenie tohto poľského franšízového konceptu hľadalo v tuzemsku iba master-franšízového partnera, ktorý by mal na starosť rozšírenie siete Edukido na celom našom území. Záujem zo strany potenciálnych franšízantov o otvorenie jednotlivých pobočiek ho však inšpiroval ku zmene stratégie. Ponúka teda tiež možnosť kúpy jednej licencie pre vybranú exkluzívnu oblasť s tým, že franšízant, bude mať v budúcnosti možnosť sa v prípade záujmu uchádzať o master-franšízovú licenciu. Výhodou je fakt, že už bude vedieť ako podnikanie funguje.
Investícia pre individuálneho franšízanta je tvorená troma hodnotami. Prvá z nich je vstupný poplatok, ktorý sa líši v závislosti na veľkosti územia, pre ktorú franšízant získa exkluzivitu. Začína na 700 eurách za lokalitu s cca 20 tisícmi obyvateľmi, za licenciu na pôsobenie v oblasti so 120 tisícmi obyvateľov franšízant zaplatí 4200 eur. Nutnou investíciou je tiež zakúpenie stavebnice LEGO, ktorá je hlavnou pomôckou pri vzdelávaní detí vo veku 3 až 12 rokov. Franšízant za ne zaplatí 3000 eur. Ďalším poplatkom, ktorý na neho čaká, je poplatok za marketingové materiály vo výške 350 eur.
Samozrejme, ide o jednu z možností. Stále platí, že je k dispozícii aj master-licencia Edukido, ktorá jej držiteľovi prináša väčšie zisky. Zarába totiž na vlastnej činnosti, aj na poplatkoch od franšízantov. Podiel master-franšízanta na poplatkoch od jednotlivých franšízových partnerov je 75 %. S tým však súvisia aj vyššie náklady, ktoré čakajú na záujemcu o tento typ licencie. Nutné je investovať do LEGO aj marketingových materiálov, teda 3350 eur. Zaistiť musí tiež preklad všetkých materiálov z angličtiny alebo poľštiny a akvizíciu jednotlivých franšízantov. Vstupný poplatok činí 25 tisíc eur.
Aké vlastnosti by mali mať franšízanti Edukido? V prípade master-franšízanta vedenie hľadá záujemcu s dostatočným kapitálom a dobrou znalostí miestneho trhu. Samozrejmosťou by mali byť obchodné a manažérske schopnosti, skúsenosti v oblasti predaja a marketingu, znalosť angličtiny a dobré komunikačné schopnosti. Manažérske schopnosti sú potrebné aj u kandidáta na klasického franšízanta. U neho je tiež výhodou, ale v žiadnom prípade nie podmienkou, ak má za sebou skúsenosti s prácou s deťmi a komunikáciou s rodičmi.

Prečítaj články

Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Najväčší veľtrh franšízového podnikania v strednej a východnej Európe sa tento rok koná od 19. do 21. októbra v Paláci kultúry a vedy vo Varšave. S nami máte vstupenku zadarmo.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
„Vzdelávacie workshopy sú naším najžiadanejším produktom. Preto sa na ne zameriavame v novom obchodnom modeli pre franšízantov," hovorí Kamila Holody z Edukida.
„Vzdelávacie aktivity pre deti sú to posledné, čoho sa uvedomelí rodičia vzdávajú,” hovorí Kamila Holody, špecialistka pre kľúčových zákazníkov spoločnosti Edukido.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.