Podnikanie šité na mieru
Zákazkové šitie pánskych oblekov a košieľ priamo na mieru zákazníkom, presne na to sa zameriava táto bulharská módna značka. Potom, čo si na domácom trhu už vybudovala svoju pevnú pozíciu, vedenie spoločnosti Amokin sa rozhodlo, vytvoriť franšízový koncept a expandovať vďaka nemu do zahraničia. „Sme si vedomí toho, že podnikanie v cudzej krajine nejde obmedziť iba na investície, pretože ide hlavne o porozumenie miestnej kultúre a komunikácii so zákazníkmi. Preto potrebujeme franšízových partnerov, ktorí budú ponúkať naše produkty a služby lokálne,“ vysvetľuje majiteľ spoločnosti Amokin Nikolai Kostadinov.
Držitelia franšízovej licencie Brutale môžu svoje podnikanie v módnom odvetí rozbehnúť pomerne jednoducho a rýchlo. A to nielen vďaka školeniam, ktoré absolvujú, a odovzdanému know-how, ale tiež preto, že nemusí investovať do nákupu drahých šijacích strojov, najímať profesionálnych krajčírov a krajčírky, nemusí sa starať o zásoby. Ich hlavnou úlohou je totiž hlavne komunikácia s potenciálnymi a vernými zákazníkmi, prijímaní objednávok a meraní zákazníkov. Všetko ostatné zaistí poskytovateľ licencie, ktorý je schopný objednávku vybaviť tak, aby bol objednaný oblek či košeľa do 15 dní u svojho nového majiteľa. A to kdekoľvek v Európe.
Zamerané na marketing
Napriek tomu, že ide o predaj oblečenia, franšízor po franšízantoch nevyžaduje, aby si otvorili obchod či módny ateliér. Môžu sa sústrediť na propagáciu značky na celom trhu a priame oslovovanie zákazníkov. Aj s tým im však franšízor pomôže. „Vieme, že pracujeme vo veľmi konkurenčnom odvetví. Môžem však povedať, že máme veľa skúseností s využitím najrôznejších marketingových kanálov. Naši partneri tak nebudú mať problém klientov úspešne osloviť, pretože po mnohých rokoch v tomto podnikaní už vieme, čo najlepšie funguje,“ hovorí Kostadinov s tým, že pre franšízantov je tiež pripravených veľa školení v oblasti predaja a marketingu. K dispozícii budú mať tiež svoje vlastné webové stránky a profily na sociálnych sieťach tak, aby bola značka Brutale na trhu viditeľná.
Investícia do podnikania pod značkou Brutale pre franšízanta, ktorý sa rozhodne zamerať sa výhradne na predaj oblekov, činí 20 tisíc eur. V prípade, že by chcel svojim zákazníkom ponúkať aj košele šité na zákazku, priplatí si o 5000 eur viac. Tieto hodnoty pokrývajú všetky náklady na franšízové poplatky, vzorky oblekov a materiálov, odovzdanie know-how a školenia. Príjemnou správou pre záujemcu o licenciu môže byť, že na franšízanta v priebehu spolupráce nečakajú žiadne ďalšie poplatky. Je bežnou praxou, že franšízanti nakupujú od franšízora obleky a košele za veľkoobchodnú cenu. Aká bude konečná cena pre zákazníka závisí na situácii na trhu. „Všeobecne odporúčame, aká by mohla byť marža, ale naši partneri sú si dobre vedomí trendov na ich trhu, a preto ich môžu zvýšiť alebo znížiť,“ poznamenáva majiteľ značky Brutale. Doba návratnosti investície závisí okrem už spomínanej marže na niekoľkých ďalších faktoroch – výške počiatočnej investície, prevádzkových nákladoch a obrate.
Mohlo by sa zdať, že obstarať si oblek na zákazku, je pre zákazníkov, ktorí si potrpia na luxus. Podľa Kostadinova to tak ale nie je. „Žijeme v dobe, kedy prechádzame z hotových výrobkov na zákazkové výrobky. Keď hovorím výrobky, mám na mysli oblečenie, telefóny, autá, bicykle, nábytok, módne doplnky všetkého druhu. Nie je teda žiadnym prekvapením, že stále viac mužov si uvedomuje, že konfekčné obleky sa nikdy nemôžu porovnávať s tými ušitými na mieru,“ vysvetľuje Nikolai Kostadinov. Pre predstavu, cena obleku z dielne Brutale, sa pohybuje od 500 do 1500 eur.
Prečítaj články
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.