Vo franšízantoch hľadáme obchodného ducha

Dlho a stabilne / Výrobca vchodových dverí a garážovej a tieniacej techniky Lomax využíva na svoj rozvoj franšízing viac ako 20 rokov. Pomáha mu dostať sa bližšie k zákazníkom.
Pondelok
12.08.2019
Na Slovensku chceme otvoriť 10 nových pobočiek. Ponúkame príležitosť ďalším záujemcom o franšízu, hovorí Jan Malysz, obchodný riaditeľ spoločnosti Lomax.
 

S rozvojom na princípe franšízingu má Lomax dlhoročné skúsenosti. Čo vidíte ako hlavnú výhodu tohto spôsobu expanzie?
Predávame výrobky, ktoré je dobré vidieť naživo, vyskúšať si ich a v zázemí showroomu všetko prediskutovať. V súčasnosti sú stále regióny, kde pre niektorých zákazníkov môže byť do showroomu Lomax ďaleko, a to je škoda. Ako hlavnú výhodu teda vidíme to, že sme bližšie k zákazníkom a môžeme tak lepšie reagovať na dopyt.

Podnikanie vo vašom odbore je pomerne špecifické. Aké požiadavky máte v tomto ohľade na svojich franšízových partnerov?
Keď sa pozriem na všetkých franšízantov, tak väčšina vlastne „nepochádza“ z daného odboru, ale byli zamestnancami alebo podnikali v inom odbore. Nie je teda podmienkou niekto so skúsenosťami v stavebníctve či v príbuznom sortimente Lomaxu. Dôležitý je obchodný duch, pracovitosť a lojálnosť k našej značke. Všetko ostatné dokážeme prípadného obchodného partnera naučiť. Počiatočná investícia, ktorá je nutná pre otvorenie showroomu, je okolo 12 tisíc Eur .

Čo majú franšízanti Lomaxu primárne na starosti?
Primárnou náplňou franšízanta je starostlivosť o zákazníka a o jeho potreby v súlade s našou filozofiou. Spravidla to prebieha tak, že z našej centrály je franšízantovi odoslaný dopyt, ktorý spadá do pôsobnosti v jeho regióne. Ďalšia komunikácia smerom k zákazníkovi je už na franšízantovi, ktorý zákazníka kontaktuje a zorganizuje osobnú návštevu, aby mu mohol navrhnúť čo najlepšie technické riešenie jeho požiadavky. Celú zákazku si teda franšízant vedie sám od stanovenia cenovej ponuky až po zadanie k nám do výroby. Montáž výrobkov a záručný servis je tiež v kompetencii franšízanta. Kompletná podpora zo strany Lomaxu je franšízantovi trvalo k dispozícii. Každý franšízant má zázemie showroomu, kde sú fyzicky vzorky výrobkov v reálnej veľkosti, možnosti ovládania, miesto na rokovania a často tiež sklad. Franšízant minimálne raz do roka navštívi centrálu z dôvodu školenia či jednania o ďalších plánoch a je pravidelne v kontakte s manažérom, ktorý mu pomáha franšízu riadiť. Spolu s technickým, obchodným a marketingovým oddelením v zázemí Lomaxu  franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potrebách, je pravidelne informovaný o pripravovaných akciách, novinkách či zmenách.

Ako sa vám darí ďalej rozširovať sieť v na Slovensku a v Česku? Koľko tu máte aktuálne pobočiek?
V súčasnosti máme na Slovensku 24 franšízantov a v Česku 35. Radi by sme prostredníctvom franšízy otvorili ďalších 10 pobočiek na Slovensku a 5 pobočiek v Čechách.


Vedenie pobočky a tímu / „Pre svoje budúce pobočky chceme nájsť franšízantov, ktorí sa budú plno venovať chodu pobočky, riadeniu ľudí a plánom. Ideálnym franšízantom je ten, ktorý sa bude práci venovať na plný úväzok. Obvykle je ním fyzická alebo právnická osoba s jedným či dvoma obchodníkmi, asistentkou a jedným až troma montážnikmi," dodáva Malysz.

Populárne na fóre