Vo franšízantoch hľadáme obchodného ducha
S rozvojom na princípe franšízingu má Lomax dlhoročné skúsenosti. Čo vidíte ako hlavnú výhodu tohto spôsobu expanzie?
Predávame výrobky, ktoré je dobré vidieť naživo, vyskúšať si ich a v zázemí showroomu všetko prediskutovať. V súčasnosti sú stále regióny, kde pre niektorých zákazníkov môže byť do showroomu Lomax ďaleko, a to je škoda. Ako hlavnú výhodu teda vidíme to, že sme bližšie k zákazníkom a môžeme tak lepšie reagovať na dopyt.
Podnikanie vo vašom odbore je pomerne špecifické. Aké požiadavky máte v tomto ohľade na svojich franšízových partnerov?
Keď sa pozriem na všetkých franšízantov, tak väčšina vlastne „nepochádza“ z daného odboru, ale byli zamestnancami alebo podnikali v inom odbore. Nie je teda podmienkou niekto so skúsenosťami v stavebníctve či v príbuznom sortimente Lomaxu. Dôležitý je obchodný duch, pracovitosť a lojálnosť k našej značke. Všetko ostatné dokážeme prípadného obchodného partnera naučiť. Počiatočná investícia, ktorá je nutná pre otvorenie showroomu, je okolo 12 tisíc Eur .
Čo majú franšízanti Lomaxu primárne na starosti?
Primárnou náplňou franšízanta je starostlivosť o zákazníka a o jeho potreby v súlade s našou filozofiou. Spravidla to prebieha tak, že z našej centrály je franšízantovi odoslaný dopyt, ktorý spadá do pôsobnosti v jeho regióne. Ďalšia komunikácia smerom k zákazníkovi je už na franšízantovi, ktorý zákazníka kontaktuje a zorganizuje osobnú návštevu, aby mu mohol navrhnúť čo najlepšie technické riešenie jeho požiadavky. Celú zákazku si teda franšízant vedie sám od stanovenia cenovej ponuky až po zadanie k nám do výroby. Montáž výrobkov a záručný servis je tiež v kompetencii franšízanta. Kompletná podpora zo strany Lomaxu je franšízantovi trvalo k dispozícii. Každý franšízant má zázemie showroomu, kde sú fyzicky vzorky výrobkov v reálnej veľkosti, možnosti ovládania, miesto na rokovania a často tiež sklad. Franšízant minimálne raz do roka navštívi centrálu z dôvodu školenia či jednania o ďalších plánoch a je pravidelne v kontakte s manažérom, ktorý mu pomáha franšízu riadiť. Spolu s technickým, obchodným a marketingovým oddelením v zázemí Lomaxu franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potrebách, je pravidelne informovaný o pripravovaných akciách, novinkách či zmenách.
Ako sa vám darí ďalej rozširovať sieť v na Slovensku a v Česku? Koľko tu máte aktuálne pobočiek?
V súčasnosti máme na Slovensku 24 franšízantov a v Česku 35. Radi by sme prostredníctvom franšízy otvorili ďalších 10 pobočiek na Slovensku a 5 pobočiek v Čechách.
Prečítaj články
Značka Lomax chce ďalej rásť prostredníctvom franšíz. Franšízantov láka na skúsenosti a širokú ponuku produktov. Koľko treba do nej investovať?
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
„Hľadáme ľudí, ktorí majú odvahu sa postaviť na vlastné nohy a majú tužbu budovať svoje podnikanie," hovorí Miroslav Kubík, konateľ spoločnosti Lomax.
Ďalšie rozširovanie siete a dobudovanie novej výrobnej haly. Také sú tohtoročné plány spoločnosti Lomax. Ako sa vysporiadala so súčasnou situáciou?
Rastúci dopyt vedie českého výrobcu vchodových dverí, garážovej a tieniacej techniky Lomax k ďalšiemu rozširovaniu franšízovej siete. Akých franšízantov hľadá?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.