Vo franšízantoch hľadáme obchodného ducha
S rozvojom na princípe franšízingu má Lomax dlhoročné skúsenosti. Čo vidíte ako hlavnú výhodu tohto spôsobu expanzie?
Predávame výrobky, ktoré je dobré vidieť naživo, vyskúšať si ich a v zázemí showroomu všetko prediskutovať. V súčasnosti sú stále regióny, kde pre niektorých zákazníkov môže byť do showroomu Lomax ďaleko, a to je škoda. Ako hlavnú výhodu teda vidíme to, že sme bližšie k zákazníkom a môžeme tak lepšie reagovať na dopyt.
Podnikanie vo vašom odbore je pomerne špecifické. Aké požiadavky máte v tomto ohľade na svojich franšízových partnerov?
Keď sa pozriem na všetkých franšízantov, tak väčšina vlastne „nepochádza“ z daného odboru, ale byli zamestnancami alebo podnikali v inom odbore. Nie je teda podmienkou niekto so skúsenosťami v stavebníctve či v príbuznom sortimente Lomaxu. Dôležitý je obchodný duch, pracovitosť a lojálnosť k našej značke. Všetko ostatné dokážeme prípadného obchodného partnera naučiť. Počiatočná investícia, ktorá je nutná pre otvorenie showroomu, je okolo 12 tisíc Eur .
Čo majú franšízanti Lomaxu primárne na starosti?
Primárnou náplňou franšízanta je starostlivosť o zákazníka a o jeho potreby v súlade s našou filozofiou. Spravidla to prebieha tak, že z našej centrály je franšízantovi odoslaný dopyt, ktorý spadá do pôsobnosti v jeho regióne. Ďalšia komunikácia smerom k zákazníkovi je už na franšízantovi, ktorý zákazníka kontaktuje a zorganizuje osobnú návštevu, aby mu mohol navrhnúť čo najlepšie technické riešenie jeho požiadavky. Celú zákazku si teda franšízant vedie sám od stanovenia cenovej ponuky až po zadanie k nám do výroby. Montáž výrobkov a záručný servis je tiež v kompetencii franšízanta. Kompletná podpora zo strany Lomaxu je franšízantovi trvalo k dispozícii. Každý franšízant má zázemie showroomu, kde sú fyzicky vzorky výrobkov v reálnej veľkosti, možnosti ovládania, miesto na rokovania a často tiež sklad. Franšízant minimálne raz do roka navštívi centrálu z dôvodu školenia či jednania o ďalších plánoch a je pravidelne v kontakte s manažérom, ktorý mu pomáha franšízu riadiť. Spolu s technickým, obchodným a marketingovým oddelením v zázemí Lomaxu franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potrebách, je pravidelne informovaný o pripravovaných akciách, novinkách či zmenách.
Ako sa vám darí ďalej rozširovať sieť v na Slovensku a v Česku? Koľko tu máte aktuálne pobočiek?
V súčasnosti máme na Slovensku 24 franšízantov a v Česku 35. Radi by sme prostredníctvom franšízy otvorili ďalších 10 pobočiek na Slovensku a 5 pobočiek v Čechách.

Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.