Bar bez alkoholu? Je to možné
Napriek tomuto rozšírenému názoru si Vogan Yates a Oysin Davis minulý rok v máji otvorili v írskom Dubline reštauráciu pod názvom Virgin Mary. Toto meno nezvolili náhodou. Je totiž parafrázou na známy alkoholický drink Bloody Mary. Myšlienka pubu, v ktorom majú byť predávané iba nealkoholické nápoje, vína a kokteily, nie je nápad, ktorý prišiel z ničoho nič. Majitelia dublinského baru totiž nasledovali trend, ktorý si všimli v poslednej dobe.
Uvedomili si totiž, že s tým, ako sa mení svet, mení sa aj správanie spotrebiteľov. Dnes je moderné žiť zdravo a alkohol do tohto spôsobu života nepasuje. Štatistiky im ukázali, že štvrtina dospelých v Írsku nepije alkohol a ponukou sladkých nápojov, ktoré im tradičné bary a reštaurácie ponúkajú, sú nasýtení. Yates a Davis si uvedomili, že pre nový obchodný koncept existuje v Írsku pomerne veľký trh so sľubným potenciálom.
Ponuka nápojov vo Virgin Mary sa zdá byť na prvý pohľad rovnaká, ako v akomkoľvek inom bare. Všetky kokteily, napríklad spôsobom, akým sú podávané a tiež chuťou, dokonale napodobňujú chuť a arómu alkoholu. Práve to bolo cieľom Any Walshovej, ktorú si majitelia najali ako manažérku baru. Chcela, aby v rámci ponuky vytvorili nealkoholické kokteily, ktoré sú rovnako vzrušujúce, chutné a príťažlivé ako ich alkoholické druhy.
Aj keď si stále veľa ľudí aj naďalej myslí, že rozhodnutie dvoch podnikateľov z krajiny ginu a whiskey je riskantné a odvážne, reakcie zákazníkov ukazujú, že dopyt po nealku tu existuje. Len pár minút po otvorení praskal bar vo švíkoch a ani po mesiaci záujem verejnosti neochladol. Ukazuje sa, že v Írsku je veľa ľudí, ktorí nechcú piť alkohol, ale napriek tomu majú záujem vyraziť do mesta a pobaviť sa. Kto by si myslel, že sa majitelia nealko baru ani chvíľu nebáli, že je ich plán nereálny, by sa mýlil. Zo začiatku sa obávali, či sa im podarí vytvoriť najdôležitejšiu "zložku" írskeho baru. „Našťastie od prvého dňa tu bolo rušno a veselo, tiež ako v každom inom bare. Nikto by nepovedal, že sa tu nepodáva alkohol, hovorí manažérka Ana Walsh.
To, či tento koncept prežije a stane sa súčasťou nového životného štýlu, ukáže čas. Majitelia írskeho nealkoholického pubu sú opatrní. Hovoria, že vedia, že je to iba začiatok a že na nich čakajú najväčšie výzvy v podnikaní. Ak sa však v budúcom roku ukáže, že Virgin Mary je udržateľným a ziskovým obchodným konceptom, nebude prekvapením, ak majitelia, rovnako ako väčšina podnikateľov na západe, ponúknu svetu franšízové licencie.
Na Slovensku sme zatiaľ o žiadnom takomto smelom pláne, ako je otvoriť si nealkoholický bar, nepočuli. Keď sa však krajine milovníkov whiskey podarilo úspešne takýto podnik rozbehnúť, mohol by to byť zaujímavý podnikateľský zámer. Pre tých z vás, ktorým však viac sedí stávka na klasické gastronomické koncepty, na trhu funguje veľa značiek, ktoré ponúkajú franšízové licencie a pomôžu vám rozbehnúť vaše podnikanie. Vybrať tú pravú si môžete v našom Katalógu franšíz – v odbore gastronómia.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.