Bar bez alkoholu? Je to možné
Napriek tomuto rozšírenému názoru si Vogan Yates a Oysin Davis minulý rok v máji otvorili v írskom Dubline reštauráciu pod názvom Virgin Mary. Toto meno nezvolili náhodou. Je totiž parafrázou na známy alkoholický drink Bloody Mary. Myšlienka pubu, v ktorom majú byť predávané iba nealkoholické nápoje, vína a kokteily, nie je nápad, ktorý prišiel z ničoho nič. Majitelia dublinského baru totiž nasledovali trend, ktorý si všimli v poslednej dobe.
Uvedomili si totiž, že s tým, ako sa mení svet, mení sa aj správanie spotrebiteľov. Dnes je moderné žiť zdravo a alkohol do tohto spôsobu života nepasuje. Štatistiky im ukázali, že štvrtina dospelých v Írsku nepije alkohol a ponukou sladkých nápojov, ktoré im tradičné bary a reštaurácie ponúkajú, sú nasýtení. Yates a Davis si uvedomili, že pre nový obchodný koncept existuje v Írsku pomerne veľký trh so sľubným potenciálom.
Ponuka nápojov vo Virgin Mary sa zdá byť na prvý pohľad rovnaká, ako v akomkoľvek inom bare. Všetky kokteily, napríklad spôsobom, akým sú podávané a tiež chuťou, dokonale napodobňujú chuť a arómu alkoholu. Práve to bolo cieľom Any Walshovej, ktorú si majitelia najali ako manažérku baru. Chcela, aby v rámci ponuky vytvorili nealkoholické kokteily, ktoré sú rovnako vzrušujúce, chutné a príťažlivé ako ich alkoholické druhy.
Aj keď si stále veľa ľudí aj naďalej myslí, že rozhodnutie dvoch podnikateľov z krajiny ginu a whiskey je riskantné a odvážne, reakcie zákazníkov ukazujú, že dopyt po nealku tu existuje. Len pár minút po otvorení praskal bar vo švíkoch a ani po mesiaci záujem verejnosti neochladol. Ukazuje sa, že v Írsku je veľa ľudí, ktorí nechcú piť alkohol, ale napriek tomu majú záujem vyraziť do mesta a pobaviť sa. Kto by si myslel, že sa majitelia nealko baru ani chvíľu nebáli, že je ich plán nereálny, by sa mýlil. Zo začiatku sa obávali, či sa im podarí vytvoriť najdôležitejšiu "zložku" írskeho baru. „Našťastie od prvého dňa tu bolo rušno a veselo, tiež ako v každom inom bare. Nikto by nepovedal, že sa tu nepodáva alkohol, hovorí manažérka Ana Walsh.
To, či tento koncept prežije a stane sa súčasťou nového životného štýlu, ukáže čas. Majitelia írskeho nealkoholického pubu sú opatrní. Hovoria, že vedia, že je to iba začiatok a že na nich čakajú najväčšie výzvy v podnikaní. Ak sa však v budúcom roku ukáže, že Virgin Mary je udržateľným a ziskovým obchodným konceptom, nebude prekvapením, ak majitelia, rovnako ako väčšina podnikateľov na západe, ponúknu svetu franšízové licencie.
Na Slovensku sme zatiaľ o žiadnom takomto smelom pláne, ako je otvoriť si nealkoholický bar, nepočuli. Keď sa však krajine milovníkov whiskey podarilo úspešne takýto podnik rozbehnúť, mohol by to byť zaujímavý podnikateľský zámer. Pre tých z vás, ktorým však viac sedí stávka na klasické gastronomické koncepty, na trhu funguje veľa značiek, ktoré ponúkajú franšízové licencie a pomôžu vám rozbehnúť vaše podnikanie. Vybrať tú pravú si môžete v našom Katalógu franšíz – v odbore gastronómia.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.