Podnikanie v módnej brandži
Značku pánskeho oblečenia Pierre Cardin nie je isto potrebné dlho predstavovať, vo svojom odbore je totiž jednou z tých najznámejších na celom svete. Jej sortiment je určený pre mužov, ktorí chcú vyzerať šik a moderne. Dobrou správou pre pánov v na Slovensku a v Česku je, že nájsť obchod tejto siete by malo byť pre nich jednoduchšie. Práve tieto dva trhy ju totiž aktuálne veľmi zaujímajú z pohľadu expanzie prostredníctvom franšízových licencií. A plány má jasné. „Tento rok otvoríme franšízovú predajňu v Prahe, ale radi by sme otvorili showroom tiež v Bratislave,“ prezradzuje Małgorzata Zagdańska, franšízová manažérka Pierre Cardin.
Výška investičných nákladov potrebných na otvorenie obchodu Pierre Cardin závisí na zvolenom modeli spolupráce. Ak ide o klasickú franšízu, v ktorej je franšízant povinný zakúpiť tovar, činí približne 150 tisíc eur. V prípade franšízového modelu, kedy je tovar majetkom franšizora, sa investícia zníži na 100 tisíc eur. Obchod dosiahne ziskovosť už v prvom roku fungovania, návratnosť investície môže franšízant očakávať v horizonte päť rokov. Za svoju investíciu franšízový partner získava know-how, ako prevádzkovať obchod, jeho zariadenie: nábytok, figuríny, všetky materiály súvisiace s vizuálnym merchandizingom. Svojim franšízantom pomáha tiež s výberom lokality a v jednaniach o prenájme.
Ako franšízor upozorňuje, nájdenie dobrého franšízanta a tiež vhodného priestoru pre obchod nemusí byť vždy jednoduché. „Najskôr hľadáme partnerov so skúsenosťami v módnom priemysle. Prečo? Pretože oblečenie je dnes jedným z najviac konkurenčných segmentov a uspieť v ňom chce väčšinou veľa práce a skúseností. Ak ide o nájdenie toho pravého miesta, ani to nebýva najjednoduchšie. Ako príklad môžem uviesť našu skúsenosť z poľského trhu, kde máme predajňu v meste Tychy, v modernej nákupnej galérii. Mohlo by sa zdať, že práve moderné nákupné centrum priláka veľké množstvo zákazníkov,“ vysvetľuje Zagdańska s tým, že realita ukázala niečo iné. Obyvatelia tohto 120tisícového mesta totiž radšej sadnú do svojich áut a za nákupmi vyrazia do 20 km vzdialených Katovíc. Práve to je dôvod, prečo výberu vhodnej lokality venujeme veľkú pozornosť.
Prečítaj články
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.