Podnikanie v módnej brandži
Značku pánskeho oblečenia Pierre Cardin nie je isto potrebné dlho predstavovať, vo svojom odbore je totiž jednou z tých najznámejších na celom svete. Jej sortiment je určený pre mužov, ktorí chcú vyzerať šik a moderne. Dobrou správou pre pánov v na Slovensku a v Česku je, že nájsť obchod tejto siete by malo byť pre nich jednoduchšie. Práve tieto dva trhy ju totiž aktuálne veľmi zaujímajú z pohľadu expanzie prostredníctvom franšízových licencií. A plány má jasné. „Tento rok otvoríme franšízovú predajňu v Prahe, ale radi by sme otvorili showroom tiež v Bratislave,“ prezradzuje Małgorzata Zagdańska, franšízová manažérka Pierre Cardin.
Výška investičných nákladov potrebných na otvorenie obchodu Pierre Cardin závisí na zvolenom modeli spolupráce. Ak ide o klasickú franšízu, v ktorej je franšízant povinný zakúpiť tovar, činí približne 150 tisíc eur. V prípade franšízového modelu, kedy je tovar majetkom franšizora, sa investícia zníži na 100 tisíc eur. Obchod dosiahne ziskovosť už v prvom roku fungovania, návratnosť investície môže franšízant očakávať v horizonte päť rokov. Za svoju investíciu franšízový partner získava know-how, ako prevádzkovať obchod, jeho zariadenie: nábytok, figuríny, všetky materiály súvisiace s vizuálnym merchandizingom. Svojim franšízantom pomáha tiež s výberom lokality a v jednaniach o prenájme.
Ako franšízor upozorňuje, nájdenie dobrého franšízanta a tiež vhodného priestoru pre obchod nemusí byť vždy jednoduché. „Najskôr hľadáme partnerov so skúsenosťami v módnom priemysle. Prečo? Pretože oblečenie je dnes jedným z najviac konkurenčných segmentov a uspieť v ňom chce väčšinou veľa práce a skúseností. Ak ide o nájdenie toho pravého miesta, ani to nebýva najjednoduchšie. Ako príklad môžem uviesť našu skúsenosť z poľského trhu, kde máme predajňu v meste Tychy, v modernej nákupnej galérii. Mohlo by sa zdať, že práve moderné nákupné centrum priláka veľké množstvo zákazníkov,“ vysvetľuje Zagdańska s tým, že realita ukázala niečo iné. Obyvatelia tohto 120tisícového mesta totiž radšej sadnú do svojich áut a za nákupmi vyrazia do 20 km vzdialených Katovíc. Práve to je dôvod, prečo výberu vhodnej lokality venujeme veľkú pozornosť.
Dostatok miesta a zákazníkov / Franšízovú pobočku značky Pierre Cardin je vhodné otvoriť v meste ideálne so 150 tisícmi obyvateľov. Čo sa jej veľkosti týka, mala by mať 100 až 130 m2. Prečítaj články
Slováci oceňujú kvalitu a štýl
/01.07.2024
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.