Podnikanie v módnej brandži
Značku pánskeho oblečenia Pierre Cardin nie je isto potrebné dlho predstavovať, vo svojom odbore je totiž jednou z tých najznámejších na celom svete. Jej sortiment je určený pre mužov, ktorí chcú vyzerať šik a moderne. Dobrou správou pre pánov v na Slovensku a v Česku je, že nájsť obchod tejto siete by malo byť pre nich jednoduchšie. Práve tieto dva trhy ju totiž aktuálne veľmi zaujímajú z pohľadu expanzie prostredníctvom franšízových licencií. A plány má jasné. „Tento rok otvoríme franšízovú predajňu v Prahe, ale radi by sme otvorili showroom tiež v Bratislave,“ prezradzuje Małgorzata Zagdańska, franšízová manažérka Pierre Cardin.
Výška investičných nákladov potrebných na otvorenie obchodu Pierre Cardin závisí na zvolenom modeli spolupráce. Ak ide o klasickú franšízu, v ktorej je franšízant povinný zakúpiť tovar, činí približne 150 tisíc eur. V prípade franšízového modelu, kedy je tovar majetkom franšizora, sa investícia zníži na 100 tisíc eur. Obchod dosiahne ziskovosť už v prvom roku fungovania, návratnosť investície môže franšízant očakávať v horizonte päť rokov. Za svoju investíciu franšízový partner získava know-how, ako prevádzkovať obchod, jeho zariadenie: nábytok, figuríny, všetky materiály súvisiace s vizuálnym merchandizingom. Svojim franšízantom pomáha tiež s výberom lokality a v jednaniach o prenájme.
Ako franšízor upozorňuje, nájdenie dobrého franšízanta a tiež vhodného priestoru pre obchod nemusí byť vždy jednoduché. „Najskôr hľadáme partnerov so skúsenosťami v módnom priemysle. Prečo? Pretože oblečenie je dnes jedným z najviac konkurenčných segmentov a uspieť v ňom chce väčšinou veľa práce a skúseností. Ak ide o nájdenie toho pravého miesta, ani to nebýva najjednoduchšie. Ako príklad môžem uviesť našu skúsenosť z poľského trhu, kde máme predajňu v meste Tychy, v modernej nákupnej galérii. Mohlo by sa zdať, že práve moderné nákupné centrum priláka veľké množstvo zákazníkov,“ vysvetľuje Zagdańska s tým, že realita ukázala niečo iné. Obyvatelia tohto 120tisícového mesta totiž radšej sadnú do svojich áut a za nákupmi vyrazia do 20 km vzdialených Katovíc. Práve to je dôvod, prečo výberu vhodnej lokality venujeme veľkú pozornosť.

Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.