Franšíza s francúzskym šarmom
Francúzska značka Pierre Cardin existuje na trhu od roku 1950. Patrí k spoločnosti Ahlers AG, jednej z najväčších európskych odevných výrobcov, špecializujúcich sa na pánsku módu.
„Móda značky Pierre Cardin je určená mužom, ktorí vždy chcú vyzerať módne a trendy, vkusne upravení, kladú dôraz na perfektný vzhľad a očakávajú atraktívny pomer ceny a kvality," zdôrazňuje Margaret Zagdańska, riaditeľka CEE Retail Pierre Cardin.
Na Slovensku má značka 2 predajne a ďalšie plánuje. Kandidáti na franšízu Pierre Cardin by mali byť vášnivými ľuďmi, ktorí majú radi svoju prácu a aktívne sa podieľajú na móde. „Ak chcete čeliť výzvam v prevádzkovaní franchisingového obchodu našej značky, potrebujeme niekoľko rokov skúseností s prevádzkovaním podniku, najlepšie v odevnom a príbuznom priemysle, veľmi dobré znalosti obchodných techník, organizačné schopností. Očakávame tiež pripravenosť zúčastniť sa školení a neustáleho rozširovania znalostí v oblasti predaja a personálneho riadenia," hovorí Małgorzata Zagdańska.
Celková výška investície do obchodu Pierre Cardin závisí na zvolenom modely spolupráce. V prípade klasickej franšízy, v ktorej je franšízant povinný zakúpiť tovar, činí investícia približne 150 tisíc EUR. V prípade franšízového modelu, kedy je tovar majetkom franšizora, sa investícia zníži na 100 tisíc EUR.
Franšízant získava know-how ako prevádzkovať obchod, jeho zariadenie: nábytok, figuríny, všetky materiály súvisiace s vizuálnym merchandisingom. „Máme tiež marketingové nástroje, profesionálny manažérsky tréning, školenie pracovníkov v oblasti zákazníckeho servisu, techniky predaja a riadenia. Poskytujeme tiež podporu pri vyjednávaní o prenájme priestorov," dodáva Małgorzata Zagdańska. Ziskovosť obchodu je dosiahnutá už v prvom roku podnikania, zatiaľ čo návratnosť investície je okolo päť rokov. Predajne Pierre Cardin je možné otvoriť v mestách s viac ako 100 tisíc obyvateľmi.
Do roka v zelených číslach / Ziskovosť obchodu dosiahne jeho majiteľ už počas prvého roka podnikania. S návratom investície môže počítať zhruba do piatich rokov. Prečítaj články
Slováci oceňujú kvalitu a štýl
/01.07.2024
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.