Franšíza s francúzskym šarmom
Francúzska značka Pierre Cardin existuje na trhu od roku 1950. Patrí k spoločnosti Ahlers AG, jednej z najväčších európskych odevných výrobcov, špecializujúcich sa na pánsku módu.
„Móda značky Pierre Cardin je určená mužom, ktorí vždy chcú vyzerať módne a trendy, vkusne upravení, kladú dôraz na perfektný vzhľad a očakávajú atraktívny pomer ceny a kvality," zdôrazňuje Margaret Zagdańska, riaditeľka CEE Retail Pierre Cardin.
Na Slovensku má značka 2 predajne a ďalšie plánuje. Kandidáti na franšízu Pierre Cardin by mali byť vášnivými ľuďmi, ktorí majú radi svoju prácu a aktívne sa podieľajú na móde. „Ak chcete čeliť výzvam v prevádzkovaní franchisingového obchodu našej značky, potrebujeme niekoľko rokov skúseností s prevádzkovaním podniku, najlepšie v odevnom a príbuznom priemysle, veľmi dobré znalosti obchodných techník, organizačné schopností. Očakávame tiež pripravenosť zúčastniť sa školení a neustáleho rozširovania znalostí v oblasti predaja a personálneho riadenia," hovorí Małgorzata Zagdańska.
Celková výška investície do obchodu Pierre Cardin závisí na zvolenom modely spolupráce. V prípade klasickej franšízy, v ktorej je franšízant povinný zakúpiť tovar, činí investícia približne 150 tisíc EUR. V prípade franšízového modelu, kedy je tovar majetkom franšizora, sa investícia zníži na 100 tisíc EUR.
Franšízant získava know-how ako prevádzkovať obchod, jeho zariadenie: nábytok, figuríny, všetky materiály súvisiace s vizuálnym merchandisingom. „Máme tiež marketingové nástroje, profesionálny manažérsky tréning, školenie pracovníkov v oblasti zákazníckeho servisu, techniky predaja a riadenia. Poskytujeme tiež podporu pri vyjednávaní o prenájme priestorov," dodáva Małgorzata Zagdańska. Ziskovosť obchodu je dosiahnutá už v prvom roku podnikania, zatiaľ čo návratnosť investície je okolo päť rokov. Predajne Pierre Cardin je možné otvoriť v mestách s viac ako 100 tisíc obyvateľmi.

Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.