Módna franšíza
Do ďalších nákupných centier na Slovensku i v Česku chce módna značka Triumph preniknúť vďaka spolupráce s franšízovými partnermi. Na slovenskom trhu fungujú 4 franšízové pobočky. V Českej republike je v prevádzke 26 pobočiek tejto pôvodom nemeckej značky, z ktorých 12 je vedených franšízantmi.
Záujemca o franšízovú licenciu Triumph sa musí pripraviť na investíciu od výstavby obchodu pohybujúcu sa medzi 15–35 tisícmi eur. Jej výsledná výška závisí na stave, v akom sa nachádza priestor obchodného centra, ktorý si franšízant vybral pre svoje podnikanie. Čo sa týka veľkosti a umiestenia obchodu, ideálne je, ak má zvolený priestor 70 až 120 metrov štvorcových a nachádza sa na prízemí.
Pri výbere franšízanta dáva spoločnosť Triumph prednosť ľuďom, ktorí majú s podnikaním či franšízingom už nejaké skúsenosti. Tie sa totiž hodia najmä pri práci so zamestnancami, bez ktorých sa majiteľ obchodu so spodnou bielizňou neobíde. Štandardne v jednej pobočke pracujú 3 až 6 zamestnancami, konečný počet tiež súvisí s potenciálom, ktorý dané nákupné centrum ponúka.
"Na začiatku podnikania poskytujeme franšízantovi podporu pri výbere vhodného miesta pre obchod a zároveň sme mu nápomocní pri rokovaní s obchodným centrom, ktoré často nebývajú jednoduché," hovorí Monika Kubrická, District Manager Franchise pre ČR a SR. Noví franšízanti môžu tiež ťažiť z poskytnutia nábytku zdarma a finančného bonusu na úvodnú investíciu. Samozrejmosťou v ďalších rokoch spolupráce je tiež marketingová podpora a pravidelné tréningy personálu, ktoré sú v oblasti neustále sa meniacej módy nevyhnutné.
História značky Triumph siaha až do Nemecka koncom 19. storočia. V roku 1886 založili návrhár korzetov Johann Gottfried Spiesshofer a obchodník Michael Braun firmu Spiesshofer & Braun. So šiestimi šijacími strojmi a šiestimi zamestnancami začali vyrábať korzety v stajni v Heubachu. Počas niekoľkých rokov sa firma rozšírila na 150 zamestnancov.

Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.