Módna franšíza
Do ďalších nákupných centier na Slovensku i v Česku chce módna značka Triumph preniknúť vďaka spolupráce s franšízovými partnermi. Na slovenskom trhu fungujú 4 franšízové pobočky. V Českej republike je v prevádzke 26 pobočiek tejto pôvodom nemeckej značky, z ktorých 12 je vedených franšízantmi.
Záujemca o franšízovú licenciu Triumph sa musí pripraviť na investíciu od výstavby obchodu pohybujúcu sa medzi 15–35 tisícmi eur. Jej výsledná výška závisí na stave, v akom sa nachádza priestor obchodného centra, ktorý si franšízant vybral pre svoje podnikanie. Čo sa týka veľkosti a umiestenia obchodu, ideálne je, ak má zvolený priestor 70 až 120 metrov štvorcových a nachádza sa na prízemí.
Pri výbere franšízanta dáva spoločnosť Triumph prednosť ľuďom, ktorí majú s podnikaním či franšízingom už nejaké skúsenosti. Tie sa totiž hodia najmä pri práci so zamestnancami, bez ktorých sa majiteľ obchodu so spodnou bielizňou neobíde. Štandardne v jednej pobočke pracujú 3 až 6 zamestnancami, konečný počet tiež súvisí s potenciálom, ktorý dané nákupné centrum ponúka.
"Na začiatku podnikania poskytujeme franšízantovi podporu pri výbere vhodného miesta pre obchod a zároveň sme mu nápomocní pri rokovaní s obchodným centrom, ktoré často nebývajú jednoduché," hovorí Monika Kubrická, District Manager Franchise pre ČR a SR. Noví franšízanti môžu tiež ťažiť z poskytnutia nábytku zdarma a finančného bonusu na úvodnú investíciu. Samozrejmosťou v ďalších rokoch spolupráce je tiež marketingová podpora a pravidelné tréningy personálu, ktoré sú v oblasti neustále sa meniacej módy nevyhnutné.
História značky Triumph siaha až do Nemecka koncom 19. storočia. V roku 1886 založili návrhár korzetov Johann Gottfried Spiesshofer a obchodník Michael Braun firmu Spiesshofer & Braun. So šiestimi šijacími strojmi a šiestimi zamestnancami začali vyrábať korzety v stajni v Heubachu. Počas niekoľkých rokov sa firma rozšírila na 150 zamestnancov.

Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?