Z 0 na 35 za 10 rokov
V decembri oslávi sieť výživových poradní 10 rokov na slovenskom trhu. Akých bolo tých 10 rokov?
Máme za sebou úspešný 10ročný výsledok v podobe 35 pobočiek. Nemáme sa za čo hanbiť, určite sa nám podarilo na slovenskom trhu uspieť a zaviesť kvalitný franšízový koncept. Zo začiatku nikto neveril, že by Naturhouse mohol na slovenskom trhu fungovať. Ľudia uzatvárali tipy, kedy skončíme. Boli sme priekopníkmi odvetvia na trhu. Najviac nás teší desiatky tisíc spokojných klientov v SR a tiež spokojný franšízanté, ktorých sme naučili podnikať a ktorí nám so zárobkom dávajú vedieť, že sa s nami toho veľa naučili. Ukazovateľom úspechu je pre nás ocenenie v Českej republike v súťaži Franchisa roka s 1. miestom v kategórii Franchisor roka 2016, 1. miesto Skokan roka 2016 za najviac otvorených pobočiek a 2. miesto Skokan roka 2017. Nie iba toto sú meradlá úspechu kvality konceptu. Máme veľa námetov a nápadov, kam a ako chceme sieť za ďalších 10 rokov posunúť.
Ako veľmi sa od roku 2008 sieť Naturhouse zmenila?
Keby sme na koncepte ako takom od otvorenia 1. pobočky nič nemenili a nezlepšovali, tak by sme tu zrejme neboli. Za 10 rokov si prešla aj naša metóda potrebným vývojom, ktorý reaguje na nové poznatky, potreby a požiadavky klientov. Dokázali sme úspešne odolať finančnej kríze, počas ktorej sa trh zmenil. Na druhú stranu nás teší a overuje sa nám, že základné myšlienky metódy Nautrhouse fungujú viac ako 25 rokov, sú nadčasové, a i najmodernejšie poznatky vedy v oblasti nášho segmentu trhu popisujú funkčné procesy, ktoré sa zhodujú s našou metódou ako jednou z optimálnych ciest k dosiahnutiu zdravej váhy, kondície, zdravia a osvojenia si správnych stravovacích návykov.
Vďaka franšíze nájdeme vaše pobočky po celej Slovenskej republike – vo veľkých mestách aj tých menších. Kde sa im darí viac? Platí, že franšízanti vo veľkých mestách sú úspešnejší?
Darí sa dobre v malých i väčších mestách. Záleží na kvalite poskytovaných služieb, nie na veľkosti lokality. Rýchlejší rozbeh môže mať pobočka v malom meste, keď si ľudia medzi sebou povedia, čo nové sa otvára a posunú si dobré referencie. Máme tiež pobočky v menších mestách, ktoré vykazujú veľké obraty v porovnaní s väčšími mestami. Každopádne, ak náš franšízant dodržuje manuál a má výbornú kvalitu a prístup ku klientom, tak pobočka bude prosperovať v malom aj veľkom meste, to platí všade.
Čo franšízanti na spolupráci s vami najviac oceňujú?
Podľa reakcií našich franšízantov oceňujú najmä priateľský a otvorený prístup rodinnej firmy a nadštandardnú podporu. Často k nám prichádzajú ľudia z korporátnych firiem a cítia sa s nami komfortne bez zbytočnej pretvárky a sileného správania. Franšízanti tiež s vďačnosťou chvália prepracované a funkčné know-how, vzdelávanie v podnikaní a inovácie, s ktorými prichádzame vrátane vzájomnej výmeny skúsenosti. A hlavne to, že s nami nie sú na podnikanie sami.
Je na Slovensku stále priestor pre nové franšízy a franšízantov?
Áno, naším cieľom je mať až 50 pobočiek a stále sú mestá, kde Naturhouse nie je zavedený vôbec vrátane malých miest. Ak môžem vymenovať konkrétne lokality, tak sú to napríklad Liptovský Mikuláš, Rožňava, Spišská Nová Ves, Rožumberok, Rimavská Sobota a ďalšie, kompletný zoznam voľných lokalít je uvedený na našom webe.
Kde vidíte Naturhouse zhruba za 5 rokov?
Verím, že za 5 rokov budú pobočky vo všetkých malých i väčších mestách s viac ako 5 000 obyvateľmi. Nové marketingové a metodické nástroje zamerané na ďalšie zvyšovanie kvality starostlivosti o klientov prinesú ďalšie ovocie v budovaní a počte superspokojných klientov Naturhouse. A to je náš dlhodobý a hlavný cieľ.

Prečítaj články

Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Naturhouse otvoril už 36. výživovú poradňu na trhu. Vo finále by ich malo byť 50.
Španielska značka výživových poradní patrí v ČR a SR k najprogresívnejším franšízám. Vhodná je pre manažérsky zdatných podnikateľov.
Najčítanejšie

Ako vytvoriť prosperujúcu franšízovú sieť? Prinášame rady a tipy ako zaistiť hladkú prevádzku siete, a docieliť dlhodobý úspech.
Toľko pobočiek chce mať na slovenskom trhu franchisová sieť predajní pre domácnosť Kinekus.
Japonec si všíma čisté topánky, Arab a Rus značky hodiniek. Aziati preferujú v obchodných vzťahoch odstup, Američania majú radi integráciu. A uprostred toho sme my, čo sa snažíme vyhnúť prešľapu pri obchodnom jednaní.
Česká franšízová značka detskej konfekcie sa po 25 rokoch skúseností chystá vstúpiť na rumunský trh.
V novembri sa v Prahe uskutoční 2. ročník Veľtrhu FRANCHISINGU. Do konca mája môžu prípadní vystavovatelia využiť zľavu.
Populárne na fóre
Záujem zákazníkov rastie
NALIEHAVÁ PONUKA PÔŽIČIEK S NÍZKOU ÚROKOVOU SADZBOU 3% PLATÍ HNED TEĎ. Akvizícia podnikateľského úveru a všetkých ďalších súvisiacich pôžičiek KRISTOVSKÉ...
Podnikanie sa počas krízy nezastavilo
NALIEHAVÁ PONUKA PÔŽIČIEK S NÍZKOU ÚROKOVOU SADZBOU 3% PLATÍ HNED TEĎ. Akvizícia podnikateľského úveru a všetkých ďalších súvisiacich pôžičiek KRISTOVSKÉ...
Franšíza spolupracujúca s lekármi
NALIEHAVÁ PONUKA PÔŽIČIEK S NÍZKOU ÚROKOVOU SADZBOU 3% PLATÍ HNED TEĎ. Akvizícia podnikateľského úveru a všetkých ďalších súvisiacich pôžičiek KRISTOVSKÉ...
Chuť leta
Dobrý deň, Firma neponúka mrazený jogurt ale "mrazený dezert" Icengo je produkt ktorý je špecifický hlavne jeho výrobnou technológiou.