Fantastické americké franšízy
Do amerických kín mieria očakávané trháky, na ktorých propagácii sa vo svojich franšízových pobočkách budú podieľať populárne americké fast-foodové značky. Spoločnosť Lucasfilm si vybrala pre ďalší dieľ Hviezdnych vojen reťazec Denny’s, ktorý v dobe okolo premiéry v USA (25. mája) ponúka vo svojich reštauráciách špeciálne menu, inšpirované slávnou filmovou sériou. Obľúbené palacinky s jahodami napríklad firma doplnila o tzv. popping candy, čo sú sladké guličky, ktoré po konzumácii praskajú v ústach - majú hosťom navodiť pocit, že výroba aj konzumácia pokrmov je súčasťou vedeckého exeperimentu.
Šumia a praskajú aj mliečne koktejly Denny’s, servírované v špeciálnych nádobách s dizajnom, ktorý odkazuje na žáner sci-fi (a mezihviezdnu loď Millenium Falcon), a predstavuje hlavných hrdinov nového filmu Solo: Star Wars Story režiséra Rona Howarda. Do špeciálnej ponuky patrí aj cheesburger Blaster Fire s korenistou omáčkou. Každý z hotí Denny’s sa dočasne môže cítiť súčasťou slávnej fantastickej filmovej ságy, a bojovať počas obeda či večere o ovládnutie vesmírnej Sily. "Kampaň je súčasťou pokračujúceho revitalizačného procesu full-service reťazca," uviedol riaditeľ marketingu John Dillon. Časť zo zárobku Denny’s venuje na charitu deťom, ktoré trpia hladom.
Za dinosaurami s mrazeným krémom
Chutila by dinosaurom a iným pravekým tvorom zmrzlina? Tento rok v lete by si v Hollywoode mohli dať aspoň mrazenú pochúťku, ktorá je inšpirovaná ich dávno zaniknutým svetom. A predovšetkým ďalším filmom zo série Jurský svet, ktorý prvý diváci uvidia už 22. júna. Reťazec Dairy Queen v minulom roku propagoval cez svoju ponuku hollywoodskych Strážcov galaxie, tento rok na svoju marketingovú stratégiu nadviaže podporou hitového snímku Jurský svet: Zánik ríše. Zaujímavosťou pritom je, že v oboch filmoch je predstaviteľom hlavného hrdinu herec Chris Pratt, čo vyvoláva otázky – či ide o zámer – nie iba na sociálnych sieťach. Špeciálny mrazený krém Jurassic Chomp ozdobia kúsky čokolády, vanilka a arašidové maslo.
Súčasťou oboch úspešných franšízových reťazcov sa môžu stať aj českí podnikatelia, ktorí vlastnia spoločnosť z gastronomických alebo obdobných odvetví. Uchádzači o národnú či nadnárodnú licenciu Denny’s musia otvoriť až 5 franšízových reštaurácií, predpokladaná investícia je asi 5 miliónov dolárov. Odhadovaná návratnosť je okolo 2 rokov. Denny’s ponúka tri druhy franšíz podľa typu reštaurácie. Malá reštaurácia Denny´s s rozlohou 70 až 250 m² je ideálna pre nákupné centrá, letiská, stanice, alebo oblasti v okolí univerzít a vysokých škôl. Štandardný Denny´s s plochou 300 až 800 m² je určený pre samostatne stojace budovy, bary v centrách miest či pre nákupné centrá. Treťou variantou je pobočka Denny’s on-the-go pri cestách a križovatkách, ktorá by mala mať plochu od 250 do 500 m².
Dairy Queen hľadá na Slovensku partnerov aj medzi silnými úspešnými firmami a podnikateľmi, ktorí už majú skúsenosti v odvetviach spojených s jedlom a pitím, poprípade v iných, súvisiacich odboroch - obchodné reťazce, lekárne, kiná, zábavné parky, ihriská, čerpacie stanice, a pod. Prípadný franšízant sa musí pripraviť na nasledné povinné podpísanie exkluzívnej zmluvy na regionálne zastúpenie (Franchise Area Development). Investícia za reštauráciu Grill & chill® je od 1,1 miliónu dolárov, priemerný ročný výnos na reštauráciu býva v priemere 1,3 miliónov amerických dolárov. Úvodná kapitálová investícia je vždy závislá na podmienkach v konkrétnom regióne.

Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.