Fantastické americké franšízy
Do amerických kín mieria očakávané trháky, na ktorých propagácii sa vo svojich franšízových pobočkách budú podieľať populárne americké fast-foodové značky. Spoločnosť Lucasfilm si vybrala pre ďalší dieľ Hviezdnych vojen reťazec Denny’s, ktorý v dobe okolo premiéry v USA (25. mája) ponúka vo svojich reštauráciách špeciálne menu, inšpirované slávnou filmovou sériou. Obľúbené palacinky s jahodami napríklad firma doplnila o tzv. popping candy, čo sú sladké guličky, ktoré po konzumácii praskajú v ústach - majú hosťom navodiť pocit, že výroba aj konzumácia pokrmov je súčasťou vedeckého exeperimentu.
Šumia a praskajú aj mliečne koktejly Denny’s, servírované v špeciálnych nádobách s dizajnom, ktorý odkazuje na žáner sci-fi (a mezihviezdnu loď Millenium Falcon), a predstavuje hlavných hrdinov nového filmu Solo: Star Wars Story režiséra Rona Howarda. Do špeciálnej ponuky patrí aj cheesburger Blaster Fire s korenistou omáčkou. Každý z hotí Denny’s sa dočasne môže cítiť súčasťou slávnej fantastickej filmovej ságy, a bojovať počas obeda či večere o ovládnutie vesmírnej Sily. "Kampaň je súčasťou pokračujúceho revitalizačného procesu full-service reťazca," uviedol riaditeľ marketingu John Dillon. Časť zo zárobku Denny’s venuje na charitu deťom, ktoré trpia hladom.
Za dinosaurami s mrazeným krémom
Chutila by dinosaurom a iným pravekým tvorom zmrzlina? Tento rok v lete by si v Hollywoode mohli dať aspoň mrazenú pochúťku, ktorá je inšpirovaná ich dávno zaniknutým svetom. A predovšetkým ďalším filmom zo série Jurský svet, ktorý prvý diváci uvidia už 22. júna. Reťazec Dairy Queen v minulom roku propagoval cez svoju ponuku hollywoodskych Strážcov galaxie, tento rok na svoju marketingovú stratégiu nadviaže podporou hitového snímku Jurský svet: Zánik ríše. Zaujímavosťou pritom je, že v oboch filmoch je predstaviteľom hlavného hrdinu herec Chris Pratt, čo vyvoláva otázky – či ide o zámer – nie iba na sociálnych sieťach. Špeciálny mrazený krém Jurassic Chomp ozdobia kúsky čokolády, vanilka a arašidové maslo.
Súčasťou oboch úspešných franšízových reťazcov sa môžu stať aj českí podnikatelia, ktorí vlastnia spoločnosť z gastronomických alebo obdobných odvetví. Uchádzači o národnú či nadnárodnú licenciu Denny’s musia otvoriť až 5 franšízových reštaurácií, predpokladaná investícia je asi 5 miliónov dolárov. Odhadovaná návratnosť je okolo 2 rokov. Denny’s ponúka tri druhy franšíz podľa typu reštaurácie. Malá reštaurácia Denny´s s rozlohou 70 až 250 m² je ideálna pre nákupné centrá, letiská, stanice, alebo oblasti v okolí univerzít a vysokých škôl. Štandardný Denny´s s plochou 300 až 800 m² je určený pre samostatne stojace budovy, bary v centrách miest či pre nákupné centrá. Treťou variantou je pobočka Denny’s on-the-go pri cestách a križovatkách, ktorá by mala mať plochu od 250 do 500 m².
Dairy Queen hľadá na Slovensku partnerov aj medzi silnými úspešnými firmami a podnikateľmi, ktorí už majú skúsenosti v odvetviach spojených s jedlom a pitím, poprípade v iných, súvisiacich odboroch - obchodné reťazce, lekárne, kiná, zábavné parky, ihriská, čerpacie stanice, a pod. Prípadný franšízant sa musí pripraviť na nasledné povinné podpísanie exkluzívnej zmluvy na regionálne zastúpenie (Franchise Area Development). Investícia za reštauráciu Grill & chill® je od 1,1 miliónu dolárov, priemerný ročný výnos na reštauráciu býva v priemere 1,3 miliónov amerických dolárov. Úvodná kapitálová investícia je vždy závislá na podmienkach v konkrétnom regióne.

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.