Fantastické americké franšízy
Do amerických kín mieria očakávané trháky, na ktorých propagácii sa vo svojich franšízových pobočkách budú podieľať populárne americké fast-foodové značky. Spoločnosť Lucasfilm si vybrala pre ďalší dieľ Hviezdnych vojen reťazec Denny’s, ktorý v dobe okolo premiéry v USA (25. mája) ponúka vo svojich reštauráciách špeciálne menu, inšpirované slávnou filmovou sériou. Obľúbené palacinky s jahodami napríklad firma doplnila o tzv. popping candy, čo sú sladké guličky, ktoré po konzumácii praskajú v ústach - majú hosťom navodiť pocit, že výroba aj konzumácia pokrmov je súčasťou vedeckého exeperimentu.
Šumia a praskajú aj mliečne koktejly Denny’s, servírované v špeciálnych nádobách s dizajnom, ktorý odkazuje na žáner sci-fi (a mezihviezdnu loď Millenium Falcon), a predstavuje hlavných hrdinov nového filmu Solo: Star Wars Story režiséra Rona Howarda. Do špeciálnej ponuky patrí aj cheesburger Blaster Fire s korenistou omáčkou. Každý z hotí Denny’s sa dočasne môže cítiť súčasťou slávnej fantastickej filmovej ságy, a bojovať počas obeda či večere o ovládnutie vesmírnej Sily. "Kampaň je súčasťou pokračujúceho revitalizačného procesu full-service reťazca," uviedol riaditeľ marketingu John Dillon. Časť zo zárobku Denny’s venuje na charitu deťom, ktoré trpia hladom.
Za dinosaurami s mrazeným krémom
Chutila by dinosaurom a iným pravekým tvorom zmrzlina? Tento rok v lete by si v Hollywoode mohli dať aspoň mrazenú pochúťku, ktorá je inšpirovaná ich dávno zaniknutým svetom. A predovšetkým ďalším filmom zo série Jurský svet, ktorý prvý diváci uvidia už 22. júna. Reťazec Dairy Queen v minulom roku propagoval cez svoju ponuku hollywoodskych Strážcov galaxie, tento rok na svoju marketingovú stratégiu nadviaže podporou hitového snímku Jurský svet: Zánik ríše. Zaujímavosťou pritom je, že v oboch filmoch je predstaviteľom hlavného hrdinu herec Chris Pratt, čo vyvoláva otázky – či ide o zámer – nie iba na sociálnych sieťach. Špeciálny mrazený krém Jurassic Chomp ozdobia kúsky čokolády, vanilka a arašidové maslo.
Súčasťou oboch úspešných franšízových reťazcov sa môžu stať aj českí podnikatelia, ktorí vlastnia spoločnosť z gastronomických alebo obdobných odvetví. Uchádzači o národnú či nadnárodnú licenciu Denny’s musia otvoriť až 5 franšízových reštaurácií, predpokladaná investícia je asi 5 miliónov dolárov. Odhadovaná návratnosť je okolo 2 rokov. Denny’s ponúka tri druhy franšíz podľa typu reštaurácie. Malá reštaurácia Denny´s s rozlohou 70 až 250 m² je ideálna pre nákupné centrá, letiská, stanice, alebo oblasti v okolí univerzít a vysokých škôl. Štandardný Denny´s s plochou 300 až 800 m² je určený pre samostatne stojace budovy, bary v centrách miest či pre nákupné centrá. Treťou variantou je pobočka Denny’s on-the-go pri cestách a križovatkách, ktorá by mala mať plochu od 250 do 500 m².
Dairy Queen hľadá na Slovensku partnerov aj medzi silnými úspešnými firmami a podnikateľmi, ktorí už majú skúsenosti v odvetviach spojených s jedlom a pitím, poprípade v iných, súvisiacich odboroch - obchodné reťazce, lekárne, kiná, zábavné parky, ihriská, čerpacie stanice, a pod. Prípadný franšízant sa musí pripraviť na nasledné povinné podpísanie exkluzívnej zmluvy na regionálne zastúpenie (Franchise Area Development). Investícia za reštauráciu Grill & chill® je od 1,1 miliónu dolárov, priemerný ročný výnos na reštauráciu býva v priemere 1,3 miliónov amerických dolárov. Úvodná kapitálová investícia je vždy závislá na podmienkach v konkrétnom regióne.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.