Grandiózny a atypický
Otázka, ktorú sa všetci pred dvoma rokmi pýtali – či budú Američania úspešní v predaji kávy Talianom - je znova aktuálna, pretože Starbucks otvoril 7. septembra svoju prvú kaviareň v talianskom Miláne. Ako sa dalo očakávať, názory a reakcie sú rozdielne. Na jednej strane stoja obyvatelia Milána, ktorí sa nechcú vzdať svojej obľúbenej miestnej kaviarne a espressa, a na druhej tí, ktorí stoja dve hodiny v rade, len aby vyskúšali kávu Starbucks.
V krajine, kde sú kaviarne takmer na každom rohu a kde zákazníci často vedia, ako sa ich čašník volá, budú kaviarne s názvom Starbucks nepochybne musieť investovať oveľa viac úsilia, aby uspeli. Sú si vedomí, že v Taliansku je veľmi silná kultúra pitia espressa, ale spoliehajú sa na ľudí, ktorí vždy chcú "niečo nové" a prichádzajú do svojich kaviarničiek pre špecifické a drahé nápoje. Ponuka však bola upravená - Starbucks neponúka svoje rozpoznateľné Frapuccino, muffiny ani bielo-zelené poháre, pretože to nie je typická kaviareň Starbucks, ale formát, ktorý je "venovaný kultúre kávy" a ktorý by mal prilákať všetkých milovníkov tohto čierneho nápoja. Hlavnými ťahúňmi sú espresso - v rafinovaných a netradičných zmesiach - a cappuccino.
Americký reťazec má viac ako 28 000 kaviarní po celom svete a predajňa v Miláne už bola vyhlásená za jednu z najkrajších. Milánska kaviareň, ktorá je na ploche 2 300 metrov štvorcových, sa nachádza v milánskom Palazzo della Poste na ulici Piazza Cordusio - len pár ulíc od ikonických pamiatok, ako sú Duomo di Milano, Galleria Vittorio Emanuele II a Teatro alla Scala. Dá sa povedať, že v Strabuckse sa chceli Talianom ukázať v tom „najlepšom svetle“, a to je iste jeden z dôvodov, prečo sa rozhodli pre exkluzívny formát kaviarne "Roasters", z ktorých na svete existujú iba dve ďalšie: v Seattli, ktorý sa otvoril v roku 2014 a v Šanghaji.
Zaujímavá je tiež spolupráca so slávnym talianskym pekárskym reťazcom Prince, ktorý bude mať v Miláne na starosť foud court kaviarne. "Neprišli sme do Talianska, aby sme učili ľudí, čo je káva. Káva sa tu narodila," povedala riaditeľka oddelenia designu Liz Muller s tým, že dúfajú, že prilákajú zákazníkov na rôzne chute kávy, ktoré sú výsledkom rôznych technik smaženia, tiež na príjemný priestor, kde sa budú chcieť zdržať oveľa dlhšie.
Taliansko je 78. trhom spoločnosti Starbucks a vývoj na tomto trhu je vedený skúseným miestnym partnerom - skupinou Percassi. Táto spoločnosť je držiteľom licencie Starbucks a bude zodpovedná za všetky následné otvorenia a riadenia kaviarní v Taliansku. Ďalšia prevádzka by mala byť otvorená na konci roka, a opäť v Miláne v už klasickom štýle Starbucks kaviarní.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.