Stále je kam rásť
Franšízing nebol pre Pavla Lipovského pred nadviazaním spolupráce s Yves Rocher niečím neznámym. Pred tým, ako sa zapojil do podnikania v kozmetickej brandži, sa stretol s franšízingom vo svojom prvom zamestnaní u mobilného operátora. Mal tak možnosť stať sa súčasťou budovania distribučnej franšízovej siete. Preto v momente, kedy sa rozhodol rozbehnúť podnikanie, zamieril hneď medzi franšízové koncepty, medzi ktorými hľadal ten s najlepšou perspektívou.
V súčasnosti vlastní Pavol Lipovský tri franšízové pobočky Yves Rocher, a to dve v Košiciach a jednu v Prešove. Ako sám priznáva, začiatky neboli najjednoduchšie. Musel bojovať s komplikovanými procesmi a byrokraciou štátnych orgánov. „Prekvapivé boli aj reakcie zamestnancov, ktorí mi nechceli veriť, že za svoju prácu dostanú zaplatené načas a toľko, koľko sme si dohodli v pracovnej zmluve,“ spomína s tým, že dnes už jeho zamestnanci vedia, že je férovým zamestnávateľom.
Letíme hore
A ako sa pobočkám slovenského franšízanta darí? Prirovnáva svoju súčasnú situáciu k vzletu lietadla. „Postupne naberáme výšku, ale nemôžeme letieť hore strmo ako raketa. I mierny pokles sa snažíme využiť pre ďalšie stúpanie. Verím, že sme ešte nedosiahli letovú výšku a stále ešte máme kam stúpať,“ doplňuje.
Podiel na de facto bezproblémovom „lete“ pobočiek Pavla Lipovského má iste aj úspech, ktorý značka Yves Rocher dosiahla na celom slovenskom trhu. Svedčia o ňom rastúce tržby a počet zákazníkov, tiež rozširovanie pobočkovej siete. Majiteľ troch franšízových pobočiek v tomto smere oceňuje projekty centrály, ktoré držia krok s trendmi v maloobchode – či už tie týkajúce sa online marketingu a digitalizácie, alebo omnichannelový prístup k distribúcii produktov.
Práve podpora zo strany centrály, a to pri otváraní nových obchodov aj pri ich následnej prevádzke, je jednou z najväčších výhod, ktoré franšízová spolupráca prináša. „Sme partneri a podporujeme sa navzájom. V prípade, že máte nejaký nápad, alebo potrebujete riešiť aktuálny problém, máte sa vždy na koho obrátiť. A môže to byť napríklad aj generálny riaditeľ,“ popisuje komunikáciu v sieti Pavol Lipovský.
Jasné pravidlá pomáhajú
Pre niektorých záujemcov o podnikanie pod zavedenou značkou, bez ohľadu na odbor, v ktorom pôsobia, môže byť pravidelný dozor zo strany poskytovateľa licencie problém. Podľa Pavla Lipovského však práve dozor napomáha zachovávať jasné pravidlá, vďaka ktorým je koncept úspešný. „Ak je to pre niekoho problém, tak nezvolil správnu formu podnikania. Úvodná fáza franšízy McDonald´s jasne ukázala, čo sa môže stať, ak franšízanti majú veľmi veľkú voľnosť,“ dodáva.
V budúcnosti chce byť Pavol Lipovský so svojimi obchodmi aj naďalej pridanou hodnotou Yves Rocher na Slovensku. Inšpiráciou sú pre neho v tomto ohľade kolegovia franšízanti z Nitry, Žiliny a Banskej Bystrice. „Ako som hovoril, verím, že ešte máme kam rásť. Máme na to dostatok energie a nadšenia pre značku Yves Rocher,“ doplňuje. Kto vie, možno sa nakoniec majiteľ troch franšíz rozhodne „rodinu“ svojich obchodov ešte rozšíriť.
Prečítaj články
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Populárne na fóre
办美国大学文凭办理美国学历认证毕业证文凭微信qq:744043126办理达特茅斯学院毕业证书成绩单文凭学历认证Dartmouth College
...
办美国大学文凭办理美国学历认证毕业证文凭微信qq:744043126办理杜克大学毕业证书成绩单文凭学历认证Duke University
...
办美国大学文凭办理美国哥大哥伦比亚毕业证书文凭微信qq:744043126办理哥伦比亚大学毕业证书成绩单文凭学历认证Columbia University
...
办美国大学文凭办理美国加州CIT毕业证书文凭微信qq:744043126办理加州理工学院毕业证书成绩单文凭学历认证California Institute of Technology
...
办加拿大大学文凭微信qq:744043126办理爱德华王子岛大学毕业证书成绩单办理|办理加拿大upei毕业证书成绩单|办理加拿大upei文凭证书学历认证
...
办加拿大大学文凭微信qq:744043126办理圣玛丽大学毕业证书成绩单办理|办理圣玛丽大学毕业证书成绩单|圣玛丽大学文凭办理|办理加拿大文凭证书学历认证
...
办加拿大大学文凭微信qq:744043126办理蒙特利尔大学毕业证书成绩单办理|办理蒙特利尔大学毕业证书成绩单|蒙特利尔大学文凭办理|办理加拿大文凭证书学历认证
...
办加拿大大学文凭微信qq:744043126办理康考迪亚大学毕业证书成绩单办理|办理加拿大Concordia 毕业证书成绩单|办理加拿大文凭证书学历认证
...