Raňajky šampiónov a hra o čas

Takmer tretina nekonzumuje svoje raňajky doma, do práce si ich nosí 21 % ľudí, ďalších 6 % raňajkuje z dôvodu šetrenia času cestou na pracovisko. Aj to je dôvod, prečo sa prvé jedlo dňa ocitlo v centre záujmu najväčších franšízových fast-foodových sietí na svete. Ponúkajú rýchle riešenie a tiež sa snažia ponuku rozširovať, takže si zákazníci môžu vybrať napr. sladkú alebo slanú variantu. Pred pár dňami pridali raňajky do ponuky KFC, Starbucks či Pizza Hut. Plošne ich sieť začala v menu ponúkať najskôr v Maďarsku a Poľsku, a na oboch trhoch mali veľký úspech.
KFC testuje raňajky v reštauráciách už od mája 2013, masové rozšírenie nastalo však až teraz. Konkurenčný McDonald´s ponúka špeciálne raňajkové menu už od roku 2007, najväčší úspech majú pokrmy z vybraných vajec. Na špeciálnu ponuku láka hosti tiež Subway alebo Bageterie Boulevard, jej zavedení uvažuje tiež Burger King či Ugova čerstvá šťava.
Gastronomická Popoluška
Ešte pred pár rokmi boli raňajky považované v gastronómii za nízkopríjmový trh s neveľkými ziskami, fast-foodové reťazce im však dokázali vdýchnuť nový život, a začať na nich zarábať. Pionierom v tomto smere bol najmä McDonald’s, ktorému sa aj vďaka tejto ponuke podarilo zastaviť pokles počtu zákazníkov a vrátiť sa späť ku globálnemu rastu. Hlavným dôvodom rastúcej popularity raňajkových menu je najmä ich cena - patria medzi najlacnejšiu časť ponuky fast-foodov, v McDonald’s je ranné menu zhruba o polovicu lacnejšie, ako je obedňajšie. Časť hostí zvolí radšej cenovo dostupnejšiu variantu, a príde sa najesť už pred 11. hodinou, kedy raňajky z ponuky v reštauráciách miznú.
Raňajky sú podľa analýz jediným segmentom gastronómie, ktorý za posledné 3 roky vykazuje stále rast - počet obedov a večerí skonzumovaných v reštauráciách v globálnom meradle podľa štúdie NPD Group klesá (i následkom ďalšieho veľkého trendu, ktorým sú online objednávky a rozvoz jedla domov). Príčiny môžu byť ale aj psychologické, tvrdí v USA Today profesor behaviorálnej ekonómie na Cornellovej univerzite David Just: "Raňajky sú reálne najdôležitejším pokrmom dňa. Výdatné a komfortné jedlo je ráno považované za správny a zdravý spôsob, ako začať svoj deň. Raňajky sú na rozdiel napríklad od večere akýmsi jedlom bez pocitu viny."
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.