Raňajky šampiónov a hra o čas

Takmer tretina nekonzumuje svoje raňajky doma, do práce si ich nosí 21 % ľudí, ďalších 6 % raňajkuje z dôvodu šetrenia času cestou na pracovisko. Aj to je dôvod, prečo sa prvé jedlo dňa ocitlo v centre záujmu najväčších franšízových fast-foodových sietí na svete. Ponúkajú rýchle riešenie a tiež sa snažia ponuku rozširovať, takže si zákazníci môžu vybrať napr. sladkú alebo slanú variantu. Pred pár dňami pridali raňajky do ponuky KFC, Starbucks či Pizza Hut. Plošne ich sieť začala v menu ponúkať najskôr v Maďarsku a Poľsku, a na oboch trhoch mali veľký úspech.
KFC testuje raňajky v reštauráciách už od mája 2013, masové rozšírenie nastalo však až teraz. Konkurenčný McDonald´s ponúka špeciálne raňajkové menu už od roku 2007, najväčší úspech majú pokrmy z vybraných vajec. Na špeciálnu ponuku láka hosti tiež Subway alebo Bageterie Boulevard, jej zavedení uvažuje tiež Burger King či Ugova čerstvá šťava.
Gastronomická Popoluška
Ešte pred pár rokmi boli raňajky považované v gastronómii za nízkopríjmový trh s neveľkými ziskami, fast-foodové reťazce im však dokázali vdýchnuť nový život, a začať na nich zarábať. Pionierom v tomto smere bol najmä McDonald’s, ktorému sa aj vďaka tejto ponuke podarilo zastaviť pokles počtu zákazníkov a vrátiť sa späť ku globálnemu rastu. Hlavným dôvodom rastúcej popularity raňajkových menu je najmä ich cena - patria medzi najlacnejšiu časť ponuky fast-foodov, v McDonald’s je ranné menu zhruba o polovicu lacnejšie, ako je obedňajšie. Časť hostí zvolí radšej cenovo dostupnejšiu variantu, a príde sa najesť už pred 11. hodinou, kedy raňajky z ponuky v reštauráciách miznú.
Raňajky sú podľa analýz jediným segmentom gastronómie, ktorý za posledné 3 roky vykazuje stále rast - počet obedov a večerí skonzumovaných v reštauráciách v globálnom meradle podľa štúdie NPD Group klesá (i následkom ďalšieho veľkého trendu, ktorým sú online objednávky a rozvoz jedla domov). Príčiny môžu byť ale aj psychologické, tvrdí v USA Today profesor behaviorálnej ekonómie na Cornellovej univerzite David Just: "Raňajky sú reálne najdôležitejším pokrmom dňa. Výdatné a komfortné jedlo je ráno považované za správny a zdravý spôsob, ako začať svoj deň. Raňajky sú na rozdiel napríklad od večere akýmsi jedlom bez pocitu viny."
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.