Nový McDonald's v novom
McDonald's chce byť modernou a progresívnou burgerovou značkou. Tak znie hlavný strategický plán súčasného vedenia globálnej franšízovej siete na čele s generálnym riaditeľom Stevem Easterbrookom. Súčasťou zmien bolo otvorenie nového hlavného sídla McDonald's v Chicagu v budove za 250 miliónov amerických dolárov. Vo vnútri nového ústredia v štvrti West Loop, známej modernou gastronómiou, sa nachádza okrem iného reštaurácia pre verejnosť, kde je možné ochutnať aj (každý mesiac iné) špeciality McDonald's z rôznych častí a krajín sveta ako je Hong Kong (kuracie pásiky) či Francúzska (šalát Mezze).
Jedno z poschodí obrovskej budovy slúži ako "Hamburgerová Univerzita", kde sa školia manažéri aj franšízanti, a ktorá funguje v rámci siete McDonald's už od roku 1961, a stihla vychovať 80 tisíc špecialistov. Ďalšie tvoria experimentálne kuchynské priestory, kde vznikajú nové príchute, omáčky aj celé nové pokrmy. Šieste poschodie s výhľadom na mesto poskytuje zázemie hosťom v rámci veľkého Cafe McDonald's, kde sa sedí v členenom priestore podobne ako na štadióne alebo v kine, a môžu sa kochať pohľadom na Chicago, kam sa vedenie McDonald's vrátilo po 47 rokoch.
Trumpová láska a expanzia do Severnej Kórei
V budove je možné nájsť 300 konferenčných miestností so zariadením pre video prezentácie, pracovné priestory majú nabádať na spoluprácu a rozhovory. Najvyššie poschodie slúži pre potreby fitness centra, umiestené sú na ňom aj vyhliadkové terasy so stolmi a lehátkami. Investícia do nového sídla má podľa správy CNBC priniesť súčasne prepúšťanie, pretože vedenie chce do roku 2019 znížiť náklady na prevádzku siete až o 500 miliónov dolárov. Všetkým zamestnancom aj franšízantom spoločnosť rozoslala správu o zahájení reštrukturalizácie regionálnych kancelárií a pobočiek (zatiaľ iba v USA), potom má nasledovať zjednodušenie riadenia globálnej franšízovej siete.
Nedávno sa v americkej tlači objavili tiež správy o možnej expanzii McDonald's do Severnej Kórei. Má byť gestom dobrej vôle diktátorského režimu, a pre McDonald's by táto možnosť isto znamenala prekročenie ďalšieho veľkého historického medzníka. Rok 2018 každopádne pre "Mekáč" znamená prísľub veľkých zmien. Medzi tie najhlavnejší patria nové technológie (najmä nové samoobslužné kiosky a mobilné aplikácie) a snaha o ekologickejšiu prevádzku pobočiek vďaka využitiu recyklovateľných materiálov - napríklad aj kvôli novým nariadeniam Európskej únie testuje papierové nápojové slamky.
Káva s výhľadom / Súčasťou sídla sú aj reštaurácie a veľká kaviareň kam môže prísť ochutnať medzinárodné špeciality McDonald's aj verejnosť Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.