Nový McDonald's v novom
McDonald's chce byť modernou a progresívnou burgerovou značkou. Tak znie hlavný strategický plán súčasného vedenia globálnej franšízovej siete na čele s generálnym riaditeľom Stevem Easterbrookom. Súčasťou zmien bolo otvorenie nového hlavného sídla McDonald's v Chicagu v budove za 250 miliónov amerických dolárov. Vo vnútri nového ústredia v štvrti West Loop, známej modernou gastronómiou, sa nachádza okrem iného reštaurácia pre verejnosť, kde je možné ochutnať aj (každý mesiac iné) špeciality McDonald's z rôznych častí a krajín sveta ako je Hong Kong (kuracie pásiky) či Francúzska (šalát Mezze).
Jedno z poschodí obrovskej budovy slúži ako "Hamburgerová Univerzita", kde sa školia manažéri aj franšízanti, a ktorá funguje v rámci siete McDonald's už od roku 1961, a stihla vychovať 80 tisíc špecialistov. Ďalšie tvoria experimentálne kuchynské priestory, kde vznikajú nové príchute, omáčky aj celé nové pokrmy. Šieste poschodie s výhľadom na mesto poskytuje zázemie hosťom v rámci veľkého Cafe McDonald's, kde sa sedí v členenom priestore podobne ako na štadióne alebo v kine, a môžu sa kochať pohľadom na Chicago, kam sa vedenie McDonald's vrátilo po 47 rokoch.
Trumpová láska a expanzia do Severnej Kórei
V budove je možné nájsť 300 konferenčných miestností so zariadením pre video prezentácie, pracovné priestory majú nabádať na spoluprácu a rozhovory. Najvyššie poschodie slúži pre potreby fitness centra, umiestené sú na ňom aj vyhliadkové terasy so stolmi a lehátkami. Investícia do nového sídla má podľa správy CNBC priniesť súčasne prepúšťanie, pretože vedenie chce do roku 2019 znížiť náklady na prevádzku siete až o 500 miliónov dolárov. Všetkým zamestnancom aj franšízantom spoločnosť rozoslala správu o zahájení reštrukturalizácie regionálnych kancelárií a pobočiek (zatiaľ iba v USA), potom má nasledovať zjednodušenie riadenia globálnej franšízovej siete.
Nedávno sa v americkej tlači objavili tiež správy o možnej expanzii McDonald's do Severnej Kórei. Má byť gestom dobrej vôle diktátorského režimu, a pre McDonald's by táto možnosť isto znamenala prekročenie ďalšieho veľkého historického medzníka. Rok 2018 každopádne pre "Mekáč" znamená prísľub veľkých zmien. Medzi tie najhlavnejší patria nové technológie (najmä nové samoobslužné kiosky a mobilné aplikácie) a snaha o ekologickejšiu prevádzku pobočiek vďaka využitiu recyklovateľných materiálov - napríklad aj kvôli novým nariadeniam Európskej únie testuje papierové nápojové slamky.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.