Nová IKEA vo virtuálnej realite

Nové alternatívne spôsoby predaja nábytku hľadá slávna švédska spoločnosť IKEA. Snaží sa držať krok s dobou, a chce poskytnúť svojim verným priaznivcom nie iba možnosť nakúpiť bez stresu a v maximálnom komforte, ale zároveň ich obohatiť o jedinečný nákupný zážitok. Kto by si niekedy nechcel vyskúšať pobyt vo virtuálnej realite? Popularitu modernej technológie, vďaka ktorej si budú môcť ľudia v obchodoch IKEA navrhnúť vlastný interiér a prejsť sa po novom domove, kombinuje švédska firma s vlastnou stratégiou. Vďaka virtuálnej realite budú v budúcnosti zákazníci IKEA opäť o niečo samostatnejší, čo je jeden z pilierov stratégie globálnej spoločnosti. Časom by mohla moderná technika úplne nahradiť aj personál v predajniach.
Zákazníci už využívajú možnosť navrhnúť si kuchyňu na mieru vďaka špeciálnej mobilnej aplikácii v smartphonoch. Prvýkrát ju IKEA predstavila v roku 2016, na vývoji spolupracovala s francúzskou firmou Allegorithmic, zapojil sa aj Apple. IKEA testovala v prvých obchodoch aj virtuálne miestnosti s tým, že virtuálna realita má byť neoddeliteľnou súčasťou rozsiahlych zmien, ktoré celú franšízovú sieť a jej obchodný model čakajú v nadchádzajúcich 3 rokoch. Čeliť chce napríklad stále rastúcej on-line konkurencii zo strany Amazonu a ďalších skúsených internetových predajcov.
Čo zažíva desaťročné dieťa v kuchyni?
"Virtuální realita sa rýchlo vyvíja a za 5 až 10 rokov bude integrovanou súčasťou života ľudí. Bude stále dôležitejšia aj v našich obchodoch, kde umožní napríklad vyskúšať si riešenia pre zariadenie domu už pred jeho nákupom, "hovorí Jesper Brodin, manažér IKEA Range & Supply. V momente, kedy si na hlavu nasadíte špeciálnu virtuálnu prilbu s okuliarmi, môžete napríklad jedným kliknutím zmeniť vo virtuálnom priestore farebné ladenie plánovanej kuchyne, či umiestenie jednotlivých kusov nábytku. Môžete aj do ruky zobrať panvicu, a postaviť ju na šporák, alebo sa prevteliť v malé dieťa, ktoré má iba 100 centimetrov. Vo fantázii sa medze nekladú.
Celosvetový prevádzkový zisk IKEA klesol medziročne o 33 % na 3 miliardy eur. Dôvodom boli podľa vedenia aj vyššie náklady na podporu expanzie. Franšízová sieť IKEA by sa podľa plánov mala aj naďalej rozrastať. Pribúdať by mali tiež menšie obchody v centrách metropol, ktoré majú slúžiť zákazníkom "mestského typu", a dopĺňať ponuku veľkých pobočiek, umiestených na perifériách v nákupných parkoch. Obdobie transformácie následuje v IKEA po nedávnej smrti zakladateľa Ingvara Kamprada, ktorý sa na vedení globálnej spoločnosti významne podieľal. Pod vedením nového tímu by mala značka vyjsť v ústrety väčšiemu množstvu zákazníkov ako doteraz, a vyhovieť tiež tým náročnejším.
Prečítaj články

Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?