Nová IKEA vo virtuálnej realite

Nové alternatívne spôsoby predaja nábytku hľadá slávna švédska spoločnosť IKEA. Snaží sa držať krok s dobou, a chce poskytnúť svojim verným priaznivcom nie iba možnosť nakúpiť bez stresu a v maximálnom komforte, ale zároveň ich obohatiť o jedinečný nákupný zážitok. Kto by si niekedy nechcel vyskúšať pobyt vo virtuálnej realite? Popularitu modernej technológie, vďaka ktorej si budú môcť ľudia v obchodoch IKEA navrhnúť vlastný interiér a prejsť sa po novom domove, kombinuje švédska firma s vlastnou stratégiou. Vďaka virtuálnej realite budú v budúcnosti zákazníci IKEA opäť o niečo samostatnejší, čo je jeden z pilierov stratégie globálnej spoločnosti. Časom by mohla moderná technika úplne nahradiť aj personál v predajniach.
Zákazníci už využívajú možnosť navrhnúť si kuchyňu na mieru vďaka špeciálnej mobilnej aplikácii v smartphonoch. Prvýkrát ju IKEA predstavila v roku 2016, na vývoji spolupracovala s francúzskou firmou Allegorithmic, zapojil sa aj Apple. IKEA testovala v prvých obchodoch aj virtuálne miestnosti s tým, že virtuálna realita má byť neoddeliteľnou súčasťou rozsiahlych zmien, ktoré celú franšízovú sieť a jej obchodný model čakajú v nadchádzajúcich 3 rokoch. Čeliť chce napríklad stále rastúcej on-line konkurencii zo strany Amazonu a ďalších skúsených internetových predajcov.
Čo zažíva desaťročné dieťa v kuchyni?
"Virtuální realita sa rýchlo vyvíja a za 5 až 10 rokov bude integrovanou súčasťou života ľudí. Bude stále dôležitejšia aj v našich obchodoch, kde umožní napríklad vyskúšať si riešenia pre zariadenie domu už pred jeho nákupom, "hovorí Jesper Brodin, manažér IKEA Range & Supply. V momente, kedy si na hlavu nasadíte špeciálnu virtuálnu prilbu s okuliarmi, môžete napríklad jedným kliknutím zmeniť vo virtuálnom priestore farebné ladenie plánovanej kuchyne, či umiestenie jednotlivých kusov nábytku. Môžete aj do ruky zobrať panvicu, a postaviť ju na šporák, alebo sa prevteliť v malé dieťa, ktoré má iba 100 centimetrov. Vo fantázii sa medze nekladú.
Celosvetový prevádzkový zisk IKEA klesol medziročne o 33 % na 3 miliardy eur. Dôvodom boli podľa vedenia aj vyššie náklady na podporu expanzie. Franšízová sieť IKEA by sa podľa plánov mala aj naďalej rozrastať. Pribúdať by mali tiež menšie obchody v centrách metropol, ktoré majú slúžiť zákazníkom "mestského typu", a dopĺňať ponuku veľkých pobočiek, umiestených na perifériách v nákupných parkoch. Obdobie transformácie následuje v IKEA po nedávnej smrti zakladateľa Ingvara Kamprada, ktorý sa na vedení globálnej spoločnosti významne podieľal. Pod vedením nového tímu by mala značka vyjsť v ústrety väčšiemu množstvu zákazníkov ako doteraz, a vyhovieť tiež tým náročnejším.
Prečítaj články

Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.