Nová IKEA vo virtuálnej realite
Nové alternatívne spôsoby predaja nábytku hľadá slávna švédska spoločnosť IKEA. Snaží sa držať krok s dobou, a chce poskytnúť svojim verným priaznivcom nie iba možnosť nakúpiť bez stresu a v maximálnom komforte, ale zároveň ich obohatiť o jedinečný nákupný zážitok. Kto by si niekedy nechcel vyskúšať pobyt vo virtuálnej realite? Popularitu modernej technológie, vďaka ktorej si budú môcť ľudia v obchodoch IKEA navrhnúť vlastný interiér a prejsť sa po novom domove, kombinuje švédska firma s vlastnou stratégiou. Vďaka virtuálnej realite budú v budúcnosti zákazníci IKEA opäť o niečo samostatnejší, čo je jeden z pilierov stratégie globálnej spoločnosti. Časom by mohla moderná technika úplne nahradiť aj personál v predajniach.
Zákazníci už využívajú možnosť navrhnúť si kuchyňu na mieru vďaka špeciálnej mobilnej aplikácii v smartphonoch. Prvýkrát ju IKEA predstavila v roku 2016, na vývoji spolupracovala s francúzskou firmou Allegorithmic, zapojil sa aj Apple. IKEA testovala v prvých obchodoch aj virtuálne miestnosti s tým, že virtuálna realita má byť neoddeliteľnou súčasťou rozsiahlych zmien, ktoré celú franšízovú sieť a jej obchodný model čakajú v nadchádzajúcich 3 rokoch. Čeliť chce napríklad stále rastúcej on-line konkurencii zo strany Amazonu a ďalších skúsených internetových predajcov.
Čo zažíva desaťročné dieťa v kuchyni?
"Virtuální realita sa rýchlo vyvíja a za 5 až 10 rokov bude integrovanou súčasťou života ľudí. Bude stále dôležitejšia aj v našich obchodoch, kde umožní napríklad vyskúšať si riešenia pre zariadenie domu už pred jeho nákupom, "hovorí Jesper Brodin, manažér IKEA Range & Supply. V momente, kedy si na hlavu nasadíte špeciálnu virtuálnu prilbu s okuliarmi, môžete napríklad jedným kliknutím zmeniť vo virtuálnom priestore farebné ladenie plánovanej kuchyne, či umiestenie jednotlivých kusov nábytku. Môžete aj do ruky zobrať panvicu, a postaviť ju na šporák, alebo sa prevteliť v malé dieťa, ktoré má iba 100 centimetrov. Vo fantázii sa medze nekladú.
Celosvetový prevádzkový zisk IKEA klesol medziročne o 33 % na 3 miliardy eur. Dôvodom boli podľa vedenia aj vyššie náklady na podporu expanzie. Franšízová sieť IKEA by sa podľa plánov mala aj naďalej rozrastať. Pribúdať by mali tiež menšie obchody v centrách metropol, ktoré majú slúžiť zákazníkom "mestského typu", a dopĺňať ponuku veľkých pobočiek, umiestených na perifériách v nákupných parkoch. Obdobie transformácie následuje v IKEA po nedávnej smrti zakladateľa Ingvara Kamprada, ktorý sa na vedení globálnej spoločnosti významne podieľal. Pod vedením nového tímu by mala značka vyjsť v ústrety väčšiemu množstvu zákazníkov ako doteraz, a vyhovieť tiež tým náročnejším.
Prečítaj články
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Najčítanejšie
Franchising – čo to je?
/03.10.2013
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Čitateľom portálu Franchising.sk, franšízorom, franšízantom aj všetkým záujemcom o podnikanie prajeme príjemné prežitie vianočných sviatkov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.