Ponuky z Česka aj Slovenska

Dve možnosti podnikať / Záujemcovia o franšízovú licenciu Yves Rocher si môžu vybrať, či sa rozhodnú pre viazanú či čistú franšízu. Líšia sa napríklad výškou investície.
Pondelok
13.08.2018
Záujem o franšízové licencie značky Yves Rocher rastie. Pomáha aj zvyšujúce sa ekologické správanie koncových zákazníkov, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR a SR.
 

 

Ako sa v súčasnosti darí značke Yves Rocher na českom a slovenskom trhu?
Na oboch trhoch, na českom aj na slovenskom, úspešne rastieme. A to LFL tržbami, aj počtom našich prevádzok a teda aj celkovými tržbami.

Je to zhruba rok, čo ste v čele Yves Rocher pre českú a slovenskú republiku. Akými zmenami spoločnosť prešla počas tohto obdobia?
Neustále pracujeme na zlepšení našich služieb a verím, že zmeny sú na našich obchodoch vidieť a zákazníci ich pozitívne vnímajú. Ďalšie zmeny, na ktorých momentálne pracujeme, sa budú týkať najmä digitalizácie nášho vernostného programu. Nesmiem opomenúť zmeny, ktoré sú skôr interného charakteru, a ktoré so sebou niesli personálne výmeny na niektorých pozíciách.

Pobočkovú sieť rozširujete prostredníctvom franšízantov. Ako sa vám osvedčuje tento spôsob expanzie?
Stále chceme rozširovať sieť o ďalšie franšízové obchody. A nebránime sa ani obchodnému modelu, kedy franšízant bude mať väčší počet obchodov ako iba 1, či 2. Myslím, že náš koncept prináša win-win situáciu, ktorá je výhodná pre nás aj pre našich partnerov. Z našej strany, vďaka prepracovanému CRM konceptu, zaisťujeme čiastočnú istotu stúpajúcej návštevnosti obchodov, na druhou stranu veríme, že práca franšízanta v danej lokalite by mala byť viac efektívna a prínosná pre obe strany, najmä vo veci vedenia tímu na predajni.

Aký je záujem medzi potenciálnymi franšízantmi o licencie na vlastné obchody s prírodnou kozmetikou?
V súčasnosti zaznamenávame zvýšený záujem o našu franšízu. Možno je to dané zvýšením ekologického prístupu koncových zákazníkov a vyšším dopytom po zelených a eko produktoch. Iba za posledný týždeň nás oslovili dvaja záujemcovia z Česka a dvaja zo Slovenska.

Podľa našich informácií stojí „obstaranie" a otvorenie jednej pobočky Yves Rocher franšízanta zhruba 3 milióny českých korún. Veľa z nich musí svoju investíciu financovať z externých zdrojov. Pomáhate svojim franšízantom nejako s financovaním ich investície – napr. pri rokovaniach s bankami o pôžičke? Myslíte si, že toto by mala byť jedna z úloh franšízora?
Nie je to úplne pravda. Zhruba 3 milióny korún platia v prípade „čistej" franšízy, kedy franšízant platí celé náklady spojené s vybudovaním obchodu sám. Plus je nutné pripočítať prvotnú investíciu na nákup skladu. Potom sú to cca 3 milióny korún. V prípade „viazanej" franšízy, kedy sme prenajímateľom obchodných priestorov a celé náklady na vybudovanie obchodu idú z našej strany,  franšízant platí iba prvotný licenčný poplatok a prvotný sklad. Potom sa investícia pohybuje v rozmedzí cca 1 až 1,5 miliónov korún podľa veľkosti obchodu. V súčasnosti neposkytujeme službu rokovanie s bankami. Pomáhame však s prípravou výsledovky, ktorá je pre účely poskytnutia úveru nevyhnutná.

Niekoľko rokov ste pôsobili v spoločnosti Levi´s Česká republika, ďalšou Vašou ponukou bola podľa mojich informácií práca pre Nike. Čo Vás viedlo k rozhodnutiu vrhnúť sa do kozmetického biznisu?
Po niekoľkoročnom pôsobení v zahraničí, naposledy necelé dva roky v Moskve, som prijal túto novú výzvu. A som rád. Hodnoty firmy korešpondujú s mojimi, kozmetický segment pre mňa prináša veľa nového a mám sa stále čo učiť. A tiež som naspäť doma a so svojou rodinou, ktorej tak môžem aspoň čiastočne vynahradiť moju absenciu v minulých rokoch.

Chystá Yves Rocher pre svojich zákazníkov, prípadne pre franšízantov, nejaké novinky či zmeny?
Ako som už spomenul, hlavnou plánovanou zmenou je digitalizácia nášho vernostného systému a tým pádom zjednodušenie celého procesu.


Naspäť doma / Po niekoľkých rokoch strávených pracovne v zahraničí sa Miroslav Kubricht vrátil späť do Českej republiky - do čela veľkej kozmetickej značky Yves Rocher.