Subway víťazí u spotrebiteľov
Franšízová sieť s najväčším počtom pobočiek na svete (44 tisíc) má v segmente rýchleho občerstvenia tiež najviac spokojných zákazníkov. Subway zvíťazila v pravidelnom prieskume poradenskej spoločnosti Temkin Group medzi 24 reťazcami rýchleho občerstvenia, celkovo jej patrí 2. miesto. Štúdia pritom skúmala 350 spoločností z 20 odborov. Reťazec bagetérií získal od svojich zákazníkov "skóre spokojnosti" 83 %. Jeho predajnou stratégiou je výroba sendvičov a plnených bagiet z čerstvých surovín priamo pred očami zákazníka.
Celkovo fast-foodové spoločnosti dosiahli spokojnosti u zákazníkov 76 %. Priemerné hodnotenie tohto segmentu sa medzi rokmi 2017 a 2018 znížilo o 0,4% bodu (z 76,5 % na 76,1 %). Najviac si medziročne polepšila sieť mexických špecialít Taco Bell, a to o 7% bodov. Oproti predchádzajúcim rokom získal lepšie hodnotenie aj McDonald’s, KFC či Starbucks. Víťazná spoločnosť Subway sa však trápila v posledných rokoch s poklesom celosvetových predajov, v domácich Spojených štátoch musela prvýkrát vo svojej histórii zatvoriť viac pobočiek, ako otvorila.
Polovica investície späť
Na Slovensku sa napríklad značke stále darí, a počet franšíz narastá. Poslednú pobočku otvorila Subway v Trenčíne. Nového franšízanta hľadá americká spoločnosť v mestách Martin, Poprad, Prešov, ale aj v ďalších mestách. Momentálne je otvorených 21 reštaurácií Subway. Licencia stojí 7 500 eur. Ak franšízant stihne otvoriť prevádzku do roka, dostane polovicu investície späť. Prevádzkovateľ reštaurácie odvádza franšízorovi 8 % z tržieb a 4,5 % platí za marketing.
Priemerne 147 tisíc eur musí franšízant investovať do zariadenia, záleží samozrejme na veľkosti prevádzky. Najčastejšie sa pobočky Subway objavujú v obchodných centrách, na diaľničných odpočívadlách, v biznis centrách, alebo na vlakových staniciach. V nasledujúcich 5 až 10 rokoch by sa značka mala podľa plánov premeniť na sieť s menším počtom franšíz, franšízanti by ale mali získať zmenami výhodnejšie postavenie v rámci celého systému. Obdobie transformácie pre Subway predznamenali v polovici minulého roku zmeny dizajnu pobočiek aj loga. Firma zavádza tiež objednávkový digitálny systém, skrátiť by sa tak mala doba čakania na výrobu objednávky.
_______________________________________________________________________________________
- Subway: 83%
- Popeye’s Louisiana Kitchen: 81%
- Panera Bread: 80%
- Little Caesar’s: 80%
- Baskin Robbins: 79%
- Pizza Hut: 79%
- Sonic Drive-In: 79%
- Starbucks: 79%
- Dairy Queen: 79%
- Chick-fil-A: 78%
- KFC: 78%
- Taco Bell: 77%
- Dunkin’ Donuts: 76%
- Arby’s: 75%
- Jack in the Box: 75%
- Wendy’s: 75%
- Chipotle Mexican Grill: 75%
- Hardee’s: 75%
- Domino’s: 74%
- Papa John’s: 74%
- Panda Express: 73%
- Burger King: 72%
- IHOP: 72%
- McDonald’s: 70%

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.