Štýlový, moderný. A výnimočný
Hovorilo sa mu Muhammad Ali sveta módy. Pierre Cardin patrí medzi najväčšie a najvýraznejšie osobnosti módneho biznisu. Navrhoval oblečenie pre legendárny The Beatles, nebál sa zorganizovať módnu prehliadku v púšti Gobi alebo komunistickej Číne. Stretol sa s Nelsonem Mandelom i Fidelom Castrom. Ako mladý sa učil od Christiana Diora, viac ako 70 rokov jeho vízie menili svetové trendy, a aj vďaka futuristickým sklonom patrí medzi posledných hrdinov zlatého veku luxusnej módnej houte couture. Ako mnohí úspešní priemysleníci sa Pierre Cardin narodil do chudobnej rodiny. Je synom taliaskeho robotníka, ktorý v 20. rokoch utiekol do Francúzska pred Mussoliniho vládou.
Dnes 95 ročný Cardin sa vo svojej tvorbe inšpiroval slavnými sochármi, maliarmi, architektmi, často siahal aj ku geometrii, a jeho autorské modely aj proto prekračovali hranice podnikania a výtvarného umenia. Muži v obleku Pierre Cardin majú pripomínať dokonalosť Michelangelovho Dávida. Jeden z najbohatších mužov súčasného Francúzska má dnes vo svojom firemnom portfóliu 800 výrobných závodov a tovární, do jeho súkromného vlastníctva patrí hrad, kde kedysi býval "otec sadizmu" Markýz De Sade, ale aj múzeum či polovica jednej dediny na Azúrovom pobreží. Mimochodom - za celý svoj život si podľa vlastných slov nepožičal od nikoho ani jediný dolár.
Aj na krabičkách cigariet či baseballových čiapkach
Predovšetkým ale priviedol svet vysokej módy, ktorá býva považovaná za nenositeľnú, medzi obyčajných ľudí. Sám sa tým opakovane pýšil, a práve dostupnosť pôvodne luxusnej značky pre širokú verejnosť vďaka stovkám franšízových maloobchodných predajní považuje za jeden zo svojich životných úspechov. Kritici mu v 90. rokoch predpovedali skorí koniec - pôvodne prestížna značka sa totiž objavovala aj na krabičkách cigariet či baseballových čiapkach. V Indii ho ale naopak vďaka licencovanému predaju nazývali tiež "kráľ franšízingu". Medzinárodná maloobchodná sieť predajní značke každopádne priniesla významné zisky. Dnes pôsobí v 80 krajinách a na 5 kontinentoch, úspech oslavuje aj napríklad v tradične protizápadnom Rusku.
V Európe rozširuje pánsku módu značky Pierre Cardin spoločnosť Ahlers AG. Cieli pritom na mužov, ktorí chcú v podnikaní ale aj vo voľnom čase vyzerať štýlovo, moderne, a to všetko za atraktívne ceny a vo vysokej kvalite. Značka ponúka franšízové licencie, ktoré stoja od 100 do 150 tisíc eur. Základnou požiadavkou je mesto s počtom obyvateľov min. 150 tisíc, vhodná poloha obchodu, štýlové prostredie, 100-130 m2 predajnej plochy, skúsenosti s predajom tovaru a s právnym systémom a reguláciami. Franšízanti v balíčku získavajú plnú podporu centrály vrátane zariadenia a dizajnu predajne či marketingové nástroje.

Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?