Záujem o naše franšízy je konzistentný
Po takmer 10 rokoch existencie ste sa predminulý rok rozhodli expandovať za české hranice, podarilo sa vám už nájsť partnerov v žiadaných krajinách?
Už v roku 2015 sme vstúpili na trh Slovenska, dnes sa dá povedať, že s pomocou franšízantov a ich práce na regiónoch máme svoju pozíciu na danom trhu istú. Pre trhy Nemecka a Rakúska máme zjednaných partnerov a ich pôsobenie vnímame ako zbieranie potrebných skúseností pre ďalší rozvoj franchisingu FFM.
Pre Poľsko sme vybrali mladých kolegov, ktorí majú energiu a nadšenie pre vec. Vzhľadom na to, že našou podmienkou bola skúsenosť s výrobou FFM minimálne 1 rok, existuje dohoda, že expanziu do Poľska pripravíme ročnou skúsenosťou z výroby v ČR. Preto vzniká nová výroba blízko hraníc s Poľskom, a odtiaľ budeme zbierať " výrobné" skúsenosti. Až následne sa FFM objaví v Poľsku.
Narástol v minulom roku počet vašich českých franšíz? Kde ste otvorili posledné pobočky?
Áno, FFM v minulom roku otvorilo ďalšie 3 nové výrobne na Slovensku. V ČR sme rozšírili pôsobnosť 3 súčasným pobočkám a 1 novú výrobňu otvárame v Náchode. Nová licencia bola udelená aj v Nemecku a to konkrétne pre Drážďany.
Váš koncept je špecifický dovozom pokrmov zákazníkom až do domu, čo vlastne dostáva presne na starosti váš franšízant?
Franšízant prijíma geografickú pôsobnosť licencie pre obchodnú činnosť FFM. V rámci licencie otvára svoju výrobu odkiaľ obsluhuje svojich zákazníkov. Od franšízora získava od zaistenia legislatívnych podkladov, cez servisné aplikácie, nutričný software, baliaci stroj, webové stránky, grafické spracovanie materiálov, potrebné školenia a poradenstvo až po manažéra realizácie, ale aj veľa ďalšieho..
V čom vidíte vy najväčšie výhody Fitness Food Menu pre potenciálnych franšízantov? V čom ste na trhu výnimoční?
Ak nebudeme brať v úvahu informácii, že na ČR trhu sa nevyskytuje iný koncept s takou franšízingovou skúsenosťou a históriou v rámci nášho odboru, tak tým "nositeľom" našej výnimočnosti je tvorba, zostava a zameranie našich produktov. Naša značka pôsobí v oblasti Fitness, ctíme a podriaďujeme sa aktívnemu zákazníkovi.
Vypúšťame pri tomto hodnotenie kto už je a kto ešte nie je aktívnym zákazníkom. V rámci našich produktov hodnotíme aktivitu fyzickú i psychickú ako 1:1. Unikátny je aj zdieľaný nutričný software vďaka ktorému vieme na úrovni pobočiek exaktne nastaviť stravovací program pre zákazníka podľa objektívnych postupov a cieľov.
Dávate prednosť kvalifikovaným ľuďom? Tiež váš trápi ich nedostatok ako iné firmy?
Sme podriadení trhu práce. Poznáme jeho vývoj a vieme čo si môžeme a nemôžeme dovoliť. Ak je otázka smerovaná na kvalifikáciu tak je pravda, že sa dnes viac orientujeme na kvalifikáciu a skúsenosť. Druhá pravda je taká, že na úrovni pobočiek sa nám zatiaľ nedarí nájsť priestor pre významnejšie benefity práce a tým si znižujeme úspešnosť pri zamestnávaní nových ľudí. Je to jedna z priorít a priestor pre zlepšovanie.
Aká investícia je minimálne potrebná na otvorenie franšízy FFM? Aká býva jej návratnosť?
Vstupný rozpočet má veľa faktorov. Ak sa rozprávame o priemernej investícii tak to je hodnota 12 – 18 tisíc eur. Návratnosť sa nám predĺžila v priemere medzi 9-12timi mesiacmi podnikania na českom a slovenskom trhu. Skúsenosti z trhov mimo ČR a SR sú zatiaľ malé a nedá sa to objektívne posúdiť.
Hľadáte nových franšízantov? Prípadne kde?
Máme určité priority či už ide o priestor, kde bude udelená nová licencia alebo o priestor kde nastane zmenšenie alebo naopak rozšírenie regiónu. Momentálne hľadáme nových partnerov pre mesto Plzeň alebo všeobecne západné Česko. Tiež by sme radi udelili nové licencie na Slovensku, Rakúsku a Nemecku.
Je možné stať sa tiež držiteľom licencie napríklad pre celé Nemecko aj pre nie nemeckých záujemcov (Čechov alebo Slovákov)?
Áno, ak budeme presvedčení, že partner bude prínosom pre sieť a značku, splní kritéria franšízingovej zmluvy a bude schopný naplniť rozpočet, potom sa nebránime rokovať s kýmkoľvek bez rozdielu.
Aké sú vaše plány v druhej polovici roka 2018?
Máme pre našich franšízantov pripravený systém pre nákup špeciálnych surovín, ktoré značne ušetria čas vo výrobe a eliminujú kuchárske chyby. Niektoré produkty budú doplnené vysoko kvalitnými proteínovými suplementami, ktoré sú často využívané a prídeme na trh s vlastnými Proteínovými tyčinkami, ktoré už teraz vieme, že budú svojim zložením patriť ku špičke v rámci ponuky u nás.
Brand sa objaví aj na ďalších doplnkoch. Sústrediť sa budeme aj na nový web pre rok 2019 a prepojenie novej aplikácie FFMS, ktorá je momentálne iba ako servisná so zákazníkom online (r. 2019). Pevne veríme, že naše plány budú realizované v nastavenom časovom harmonograme a značne zvýšia kvalitu našich produktov.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.