Franšízy, v ktorých šéfuje telo

Nie je to iba diéta, je to životný štýl. Motto, ktoré hlása poľská franšízová sieť Body Chief má naznačovať, v čom spočíva základ celého obchodného konceptu. Jeho zakladatelia si stanovili cieľ "nakaziť vášňou pre chutné a zároveň zdravé a diétne jedlo" čo najväčší počet zákazníkov. Krabičková diéta od Body Chief obsahuje jedlá, ktoré zostavujú odborníci tak, aby obsahovali vyvážený podiel všetkých živín, nevyhnutných pre fungovanie ľudského organizmu. Poradcovia tiež priamo na pobočkách radia svojim klientom s individuálnym programom.
"Vyberáme iba prírodné produkty najvyššej kvality. Nepoužívame konzervačné látky a umelé dochucovadlá, iba prírodné korenia a čerstvé bylinky. Pracujeme s najlepšími šéfkuchármi, ktorí zaisťujú, že denné menu nie je iba správne nutrične vyvážené a zdravé, ale tiež zaujme svojou chuťou. Inovatívny prístup k vareniu a sezónnym produktom - to všetko robí naše diéty pestrými a chutnými," tvrdí vedenie spoločnosti Body Chief. Krabičky Body Chief sú určené najmä pre tých, ktorí sa chcú stravovať zdravo a zbaviť sa nadbytočných kilogramov. Vhodné sú tiež pre zaneprázdnených ľudí, ktorí sú vyťažený prácou či podnikaním, korí chcú zároveň kvalitne žiť.
Podnikanie krok po kroku
Ideálny franšízant Body Chief vlastní dostatočné financie, má vášeň a túžbu predávať nové produkty a pomocou nich a známej značky šíriť pozitívny prístup k alternatívnemu, zdravému životnému štýlu. Podmienkou sú podnikateľské skúsenosti s potravinami, gastronómiou, znalosť domáceho trhu, znalosti a skúsenosti s predajom a marketingom, a vhodné priestory. Poľská centrála vyžaduje tiež znalosť poľského jazyka a schopnosť viesť vlastný tím.
Úlohou franšízantov v prípade podpísania licencie je päťkrát denne doručiť pripravenú objednávku pokrmu k zákazníkovi až domov. Očakávané investície do franšízy sú 30 tisíc eur, licenčný poplatok činí 10 tisíc eur. Franšízanti potom platia centrále percentá z obratu, ktoré sa stanovujú individuálne na základe osobného rokovania a plánov predaja. Asi 4 tisíc eur je potrebných investovať do tzv. štartovného balíčku, ktorý obsahuje napr. webové stránky v príslušnom jazyku, systém objednávok, či dokumentáciu pre šoférov. Franšízanti platia aj marketingový poplatok 500 eur za mesiac, počítať musia s výdajmi na nákup balenia a materiálov.
Čo franšízanti Body Chief naopak podpisom zmluvy získavajú? Právo využívať značku a balíček pre začiatočníka, know-how a predajný systém, úvodné a pravidelné školenia pre franšízanta a jeho zamestnancov, pomoc na začiatku podnikania, tiež územnú exkluzivitu. Súčasťou licenčnej zmluvy je tiež návod na podnikanie krok po kroku (organizovanie výroby, logistiky, zákazníckeho servisu, marketing a predajné aktivity), odborný dohľad nad franšízou, operačný manuál, systém pre spracovanie objednávok a mesačný marketingový balíček.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.