Franšízy, v ktorých šéfuje telo

Nie je to iba diéta, je to životný štýl. Motto, ktoré hlása poľská franšízová sieť Body Chief má naznačovať, v čom spočíva základ celého obchodného konceptu. Jeho zakladatelia si stanovili cieľ "nakaziť vášňou pre chutné a zároveň zdravé a diétne jedlo" čo najväčší počet zákazníkov. Krabičková diéta od Body Chief obsahuje jedlá, ktoré zostavujú odborníci tak, aby obsahovali vyvážený podiel všetkých živín, nevyhnutných pre fungovanie ľudského organizmu. Poradcovia tiež priamo na pobočkách radia svojim klientom s individuálnym programom.
"Vyberáme iba prírodné produkty najvyššej kvality. Nepoužívame konzervačné látky a umelé dochucovadlá, iba prírodné korenia a čerstvé bylinky. Pracujeme s najlepšími šéfkuchármi, ktorí zaisťujú, že denné menu nie je iba správne nutrične vyvážené a zdravé, ale tiež zaujme svojou chuťou. Inovatívny prístup k vareniu a sezónnym produktom - to všetko robí naše diéty pestrými a chutnými," tvrdí vedenie spoločnosti Body Chief. Krabičky Body Chief sú určené najmä pre tých, ktorí sa chcú stravovať zdravo a zbaviť sa nadbytočných kilogramov. Vhodné sú tiež pre zaneprázdnených ľudí, ktorí sú vyťažený prácou či podnikaním, korí chcú zároveň kvalitne žiť.
Podnikanie krok po kroku
Ideálny franšízant Body Chief vlastní dostatočné financie, má vášeň a túžbu predávať nové produkty a pomocou nich a známej značky šíriť pozitívny prístup k alternatívnemu, zdravému životnému štýlu. Podmienkou sú podnikateľské skúsenosti s potravinami, gastronómiou, znalosť domáceho trhu, znalosti a skúsenosti s predajom a marketingom, a vhodné priestory. Poľská centrála vyžaduje tiež znalosť poľského jazyka a schopnosť viesť vlastný tím.
Úlohou franšízantov v prípade podpísania licencie je päťkrát denne doručiť pripravenú objednávku pokrmu k zákazníkovi až domov. Očakávané investície do franšízy sú 30 tisíc eur, licenčný poplatok činí 10 tisíc eur. Franšízanti potom platia centrále percentá z obratu, ktoré sa stanovujú individuálne na základe osobného rokovania a plánov predaja. Asi 4 tisíc eur je potrebných investovať do tzv. štartovného balíčku, ktorý obsahuje napr. webové stránky v príslušnom jazyku, systém objednávok, či dokumentáciu pre šoférov. Franšízanti platia aj marketingový poplatok 500 eur za mesiac, počítať musia s výdajmi na nákup balenia a materiálov.
Čo franšízanti Body Chief naopak podpisom zmluvy získavajú? Právo využívať značku a balíček pre začiatočníka, know-how a predajný systém, úvodné a pravidelné školenia pre franšízanta a jeho zamestnancov, pomoc na začiatku podnikania, tiež územnú exkluzivitu. Súčasťou licenčnej zmluvy je tiež návod na podnikanie krok po kroku (organizovanie výroby, logistiky, zákazníckeho servisu, marketing a predajné aktivity), odborný dohľad nad franšízou, operačný manuál, systém pre spracovanie objednávok a mesačný marketingový balíček.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.