Americki obri opäť spolu
Do reštaurácií McDonald’s sa po rokoch vrátia animované postavičky z filmových štúdií Walta Disneyho. V júni sa spoločnosti opätovne spoja pred premiérou snímku Rodinka Úžasných 2. Obnovené partnerstvo bolo oznámené po tom, čo franšízový fastfoodový reťazec pristúpil na zmeny v detskom Happy Meal menu tak, aby jedlo bolo zdravšie a obsahovalo menej kalórií ako doteraz. Z detskej ponuky vyradil čokoládový mliečny koktejl aj cheesburgery.
V roku 2006 bol prekvapivou príčinou ukončenia desaťročného partnerstva zo strany Disneyho spoločnosti prudký nárast detskej obezity, ktorý je z veľkej časti zapríčenený častým stravovaní vo fastfoodoch. Vtedy filmový gigant vydal "zákaz licencovania Mickey Mousa a ďalších postáv Disneyho pre potraviny, ktoré nedosahujú minimálne požiadavky na výživu". Po tom, čo McDonald’s uskutočnil v amerických pobočkách úpravy detskej ponuky, pristúpil The Walt Disney na obnovenie partnerstva, ktoré znamená pre obe strany lukratívny miliardový biznis.
Vynaliezavosť a zábava v stravovaní
Dohoda však platí iba pre štáty, kde detské menu už bolo upravené a kde spĺňa prísne kritériá na ponuku potravín firiem, ktoré chcú používať na obchodnú propagáciu Disneyho filmy. "McDonald’s a Disney sú značký, ktoré sú rodinami milované a obľúbené. Spolu im teraz vytvoríme nové zázemie," uviedla hlavná marketingová riaditeľka McDonald’s Morgan Flatley. "I naďalej budeme budovať lepší McDonald’s, toto partnerstvo ponúka vynaliezavosť a zábavu v stravovaní, ktoré zároveň podporí vyváženejšiu stravu a obsah Happy Meal. Chceme rodiny inšpirovať ku zdravšiemu životu zábavnými a inovatívnymi spôsobmi."
Novinky priniesol tento rok tiež do poboček McDonald’s aj u nás. Digitalizácia reštaurácií začala už pred tromi rokmi a priniesla so sebou tiež zmenu v objednávaní. „Modernizácia nám pomohla testovať možnosť customizácie, teda dotvorenia burgeru podľa vlastného priania pridaním vybraných ingrediencií, a v budúcnosti nám umožní aj rozšíriť ponuku. V súčasnosti customizáciu ponúkame v 13 vybraných reštauráciách“ komentuje dôvody inovácie generálny riaditeľ McDonald´s ČR Tomasz Rogacz. Reštaurácie testujú tiež donášku ku stolu. Dlhodobým cieľom je stále aj ponuka s čo najvyšším podielom produktov z lokálnych surovín.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.