Americki obri opäť spolu

Do reštaurácií McDonald’s sa po rokoch vrátia animované postavičky z filmových štúdií Walta Disneyho. V júni sa spoločnosti opätovne spoja pred premiérou snímku Rodinka Úžasných 2. Obnovené partnerstvo bolo oznámené po tom, čo franšízový fastfoodový reťazec pristúpil na zmeny v detskom Happy Meal menu tak, aby jedlo bolo zdravšie a obsahovalo menej kalórií ako doteraz. Z detskej ponuky vyradil čokoládový mliečny koktejl aj cheesburgery.
V roku 2006 bol prekvapivou príčinou ukončenia desaťročného partnerstva zo strany Disneyho spoločnosti prudký nárast detskej obezity, ktorý je z veľkej časti zapríčenený častým stravovaní vo fastfoodoch. Vtedy filmový gigant vydal "zákaz licencovania Mickey Mousa a ďalších postáv Disneyho pre potraviny, ktoré nedosahujú minimálne požiadavky na výživu". Po tom, čo McDonald’s uskutočnil v amerických pobočkách úpravy detskej ponuky, pristúpil The Walt Disney na obnovenie partnerstva, ktoré znamená pre obe strany lukratívny miliardový biznis.
Vynaliezavosť a zábava v stravovaní
Dohoda však platí iba pre štáty, kde detské menu už bolo upravené a kde spĺňa prísne kritériá na ponuku potravín firiem, ktoré chcú používať na obchodnú propagáciu Disneyho filmy. "McDonald’s a Disney sú značký, ktoré sú rodinami milované a obľúbené. Spolu im teraz vytvoríme nové zázemie," uviedla hlavná marketingová riaditeľka McDonald’s Morgan Flatley. "I naďalej budeme budovať lepší McDonald’s, toto partnerstvo ponúka vynaliezavosť a zábavu v stravovaní, ktoré zároveň podporí vyváženejšiu stravu a obsah Happy Meal. Chceme rodiny inšpirovať ku zdravšiemu životu zábavnými a inovatívnymi spôsobmi."
Novinky priniesol tento rok tiež do poboček McDonald’s aj u nás. Digitalizácia reštaurácií začala už pred tromi rokmi a priniesla so sebou tiež zmenu v objednávaní. „Modernizácia nám pomohla testovať možnosť customizácie, teda dotvorenia burgeru podľa vlastného priania pridaním vybraných ingrediencií, a v budúcnosti nám umožní aj rozšíriť ponuku. V súčasnosti customizáciu ponúkame v 13 vybraných reštauráciách“ komentuje dôvody inovácie generálny riaditeľ McDonald´s ČR Tomasz Rogacz. Reštaurácie testujú tiež donášku ku stolu. Dlhodobým cieľom je stále aj ponuka s čo najvyšším podielom produktov z lokálnych surovín.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.