Americki obri opäť spolu

Do reštaurácií McDonald’s sa po rokoch vrátia animované postavičky z filmových štúdií Walta Disneyho. V júni sa spoločnosti opätovne spoja pred premiérou snímku Rodinka Úžasných 2. Obnovené partnerstvo bolo oznámené po tom, čo franšízový fastfoodový reťazec pristúpil na zmeny v detskom Happy Meal menu tak, aby jedlo bolo zdravšie a obsahovalo menej kalórií ako doteraz. Z detskej ponuky vyradil čokoládový mliečny koktejl aj cheesburgery.
V roku 2006 bol prekvapivou príčinou ukončenia desaťročného partnerstva zo strany Disneyho spoločnosti prudký nárast detskej obezity, ktorý je z veľkej časti zapríčenený častým stravovaní vo fastfoodoch. Vtedy filmový gigant vydal "zákaz licencovania Mickey Mousa a ďalších postáv Disneyho pre potraviny, ktoré nedosahujú minimálne požiadavky na výživu". Po tom, čo McDonald’s uskutočnil v amerických pobočkách úpravy detskej ponuky, pristúpil The Walt Disney na obnovenie partnerstva, ktoré znamená pre obe strany lukratívny miliardový biznis.
Vynaliezavosť a zábava v stravovaní
Dohoda však platí iba pre štáty, kde detské menu už bolo upravené a kde spĺňa prísne kritériá na ponuku potravín firiem, ktoré chcú používať na obchodnú propagáciu Disneyho filmy. "McDonald’s a Disney sú značký, ktoré sú rodinami milované a obľúbené. Spolu im teraz vytvoríme nové zázemie," uviedla hlavná marketingová riaditeľka McDonald’s Morgan Flatley. "I naďalej budeme budovať lepší McDonald’s, toto partnerstvo ponúka vynaliezavosť a zábavu v stravovaní, ktoré zároveň podporí vyváženejšiu stravu a obsah Happy Meal. Chceme rodiny inšpirovať ku zdravšiemu životu zábavnými a inovatívnymi spôsobmi."
Novinky priniesol tento rok tiež do poboček McDonald’s aj u nás. Digitalizácia reštaurácií začala už pred tromi rokmi a priniesla so sebou tiež zmenu v objednávaní. „Modernizácia nám pomohla testovať možnosť customizácie, teda dotvorenia burgeru podľa vlastného priania pridaním vybraných ingrediencií, a v budúcnosti nám umožní aj rozšíriť ponuku. V súčasnosti customizáciu ponúkame v 13 vybraných reštauráciách“ komentuje dôvody inovácie generálny riaditeľ McDonald´s ČR Tomasz Rogacz. Reštaurácie testujú tiež donášku ku stolu. Dlhodobým cieľom je stále aj ponuka s čo najvyšším podielom produktov z lokálnych surovín.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.