Ahoj robot, je čas sa najesť

Moderné technológie menia pomaly svet rýchleho stravovania. Americká franšízová fast-foodová sieť reštaurácií Denny’s je ďalšou známou gastronomickou značkou v poradí, ktorá sa snaží zapáčiť mladým zákazníkom a chce im vyjsť v ústrety prepojením s moderným štýlom života. V marci bolo prvýkrát možné objednať si v 1600 pobočkách Denny’s (aj mimo nich) jedlo cez hlasového asistenta, populárna sieť podpísala zmluvu o spolupráci s Amazonom a bude využívať jeho automatický robotický hlas Alexa. Nasleduje Starbucks, ktorý špeciálnu službu ponúka aj v iPhonoch.
Virtuálna asistentka Alexa môže po minuloročnom vylepšení šepkať, hovoriť rôznou rýchlosťou, meniť výslovnosť slov, odmlčať sa, pracovať s farbou hlasu a dokonca nadávať. Podľa Amazonu má znieť viac ako človek. "Každá gastronomická značka by mala byť už v digitálnom priestore - všetci súťažíme o miesto v žalúdku svojich hostí," uviedol v rozhovore šéf marketingu Denny’s John Dillon s tým, že "65ročný reťazec sa stále viac stáva technologicky riadenou spoločnosťou". V rovnakých dňoch uviedla do prevádzky totožnú službu konkurenčná franšízová sieť Dunkin’ Donuts, ktorá spolupracuje s Googlom a jeho hlasovým asistentom pre mobilné telefóny.
Päť reštaurácií za 5 miliónov dolárov
Inou cestou sa vydal McDonald’s, ktorého hosta si môžu objednať dovoz jedla domov vďaka spolupráci s firmou Uber Eats, ktorá združuje vo svojej ponuke viacero gastronomických značiek. Ďalšie franšízové značky Taco Bell a KFC spolupracujú z rovnakého dôvodu so službou GrubHub. Všetkým týmto fast-foodovým nadnárodným spoločnostiam by mali moderné technológie pomôcť v konkurenčnom boji, a ako dokazuje prípad Denny’s, zameranie sa na mladú zákaznícku skupinu je účinné. V minuloročnom decembri Denny’s zaznamenal nárast internetového predaja o viac ako 6 % a následne sa okamžite zvýšila hodnota akcií populárnej americkej siete takmer o tretinu.
Spoločnosť zaznamenala za posledný štvrťrok zvýšenie zisku medziročne o 2,5 % vďaka zlepšovaniu kvality potravín a využitiu digitálnych nástrojov. Podľa Dillona sú navždy preč časy, kedy si zákazník chcel objednať jedlo z reštaurácie domov, musel sa uspokojiť s omedzeným výberom. Súboj o hostí, ktorí si chcú pokrmy vychutnať doma, prepukol naplno. Denny’s pritom plánuje aj expanziu v Európe. V januári otvoril prvú britskú pobočku. V ČR hľadá dlhodobo silných a skúsených partnerov - spoločnosti alebo investorov s výsledkami z gastronomických alebo obdobných odvetví. Adepti o národnú alebo nadnárodnú licenciu musia vlastniť tiež významný kapitál - musia otvoriť najmenej 5 reštaurácií. Predpokladaná investícia je asi 5 miliónov dolárov. Odhadovaná návratnosť asi 2 roky.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.